ניהול זמן הוא דבר מאוד חשוב, ובעיקר כאשר אנו מנתחים את הסוגיה מההיבט המקצועי. כל מה שאנחנו עושים נוגע לניהול זמן. זה מתחיל ברמה של ניהול משימה ספציפית, אך סדר היום שלנו מורכב ממשימות רבות וכך ניהול משימה הופך לניהול זמן. כאשר איננו מנהלים את הזמן נכון העניינים יכולים בקלות לצאת משליטה. אנו יכולים למצוא את עצמינו בסוף היום לא מבינים איך לא הספקנו כלום ולדחות הכול למחר. אם איננו מנהלים נכון את הזמן, אין סיבה שמחר יהיה שינוי… שוב נדחה את הדברים ליום שאחרי… זהו לא מצב שאתם רוצים להיות בו ובמיוחד לא אם אתם בעמדה ניהולית. אמנם נגעתי כאן בהיבט המקצועי אך בהחלט ניהול זמן נוגע גם לחיים האישיים ואפילו ישנו קשר הדדי בין השניים.

הבעיה עם ניהול זמן היא שאנשים הנמצאים במצב זה של ניהול לקוי רודפים אחרי הזנב של עצמם, הם אינם מודעים לבעיה. אנשים שאינם מצליחים לנהל את הזמן בדרך כלל אינם מצליחים לראות הכל מלמעלה ולהבין שניתן לשנות. יש להם נטייה לקבל את הדברים כמו שהם כי פשוט ככה זה היה תמיד, אולי בגלל הנסיבות ואולי בגלל האופי. אם בחרתם לאמץ גישה זו אז סביר להניח ששום דבר לא ישתנה. אם השכלתם להבין שזהו מצב הניתן לשינוי אז אתם כבר בדרך הנכונה. עכשיו רק צריך למצוא את הכלים הנכונים שיסייעו לכם בניהול הזמן.

ניהול זמן אפקטיבי בהחלט נמצא בהישג יד של כל אחד מכם. כל אחד מכם יכול להשיג יותר בחייו ולא לחיות תחת תחושת ה״אין לי זמן״ הזו. אם תנהלו את הזמן בצורה אפקטיבית תוכלו להגשים את כל החלומות והיעדים שלכם מבלי לוותר על אף אחד בתירוץ שאין לכם זמן. אני אומר, אם יש לכם זמן לחשוב על זה אז יש לכם זמן גם לעשות את זה.

על מנת לתכנן נכון את הזמן יש צורך בתכנית עבודה יישומית ומעשית. התכנית חייבת לקחת בחשבון את המטרות האישיות והמקצועיות שלכם. כמו כן כל מטרה או משימה חייבת תעדוף, זהו תנאי הכרחי לקיום תכנית זמן ברת ביצוע.  השינוי בניהול הזמן דורש דפוסי התנהגות חדשים, כמו למשל התנהגות יוזמת במקום התנהגות מגיבה; ככה אתם מחזירים לעצמכם את השליטה. בנוסף יש ללמוד איך לעבוד עם אנשים ולהאציל סמכויות על מנת להגיע ליעדים. זהו דבר הכרחי בניהול משימה, אתם לא יכולים לעשות הכל לבד.

מחברת העבודה ״לעשות!״מיועדת למי שמעוניין ללמוד ולתרגל ניהול זמן ורוצה ללמוד ניהול זמן אפקטיבי. למרות שהנסיבות שונות מאדם לאדם, עדיין ניתן לארגן את הזמן לפי מודל אחד בעל חמישה ממדים מרכזיים. חוברת העבודה ״לעשות!״ תעבוד אתכם לפי מודל חמשת הממדים אשר יסייע לכם בניהול זמן וניהול משימה. בעזרת המחברת תוכלו לחוות את החיים האישיים והמקצועיים מבלי לוותר על שום דבר.