איך תהפוך את המצגת שלך להכי טובה בעיר?



פרזנטציה אפקטיבית - איך תהפוך את המצגת שלך להכי טובה בעיר?

ראשית בוא נבהיר. כשאני מדבר על ההצגה הטובה העיר, אני מתכוון שההנאה של הקהל היא רק האמצעי, חשוב לזכור שהמטרה של מצגת היא העברת מסר כלשהוא. המצגת אמורה לקדם אותך ואת החברה שלך – ואנחנו נלמד אותך את הסודות שגורמים לכך לקרות.

שנית – בוא נפוגג את ענן החרדה – רובינו לא חשים בנוח לדבר מול קהל , אנחנו חוששים מכישלון, מחשיפה, ממבוכה – תן לי לספר לך שהמרצים והנואמים הטובים ביותר לא נולדו כאלה.

ע"י הכנה מראש ותרגול גם אתה תוכל להרגיש מול קהל כמו דג במים.

ניסינו לתמצת לך מניסיוננו הרב את העקרונות הבסיסיים ביותר –

(בשביל תרגול ולימוד מעמיק יותר תצטרך לפגוש אותנו באופן אישי J )

1. משחק מקדים – למה, מי ומה – למה אתה עושה מצגת? מי הקהל שלך? מה המטרה הסופית?

אם הצלחת לענות באופן חד ומדויק על השאלות הללו – אתה בדרך הנכונה!

· האם המצגת שלך נועדה להעביר מידע? למכור מוצר? ליצור רושם?

· האם הקהל שלך מקצועי ברמת הידע שלו? הומוגני מבחינת רמת ידע, גיל , רקע חברתי?

· מה המטרה הסופית?

מה הדבר האחד הכי חשוב שאתה רוצה שהקהל יזכור ו/או יעשה לאחר המצגת?

2. תוכן המצגת – קצר, קליט, קולע.

חשוב על הקהל שלך כעל ילד עם קשיי ריכוז.

עליך להיות ברור ,תמציתי ו…מעניין.

זהו אחד הדברים הקשים בהכנת מצגות, ולכן אנחנו שמים עליו דגש רב בסדנאות שלנו.

הפרד עיקר מטפל, וחשוב איך "לתפוס" את הקהל שלך – הומור, מתח, סיפור מעניין, שאלה פרובוקטיבית – אנחנו רוצים את ההצגה הכי טובה בעיר, נכון?

 3. מבנה המצגת בפרזנטציה אפקטיבית – אנשים אוהבים לדעת מה יהיה ומה היה.

התחל ב –מבוא – תאר מה הולך להיות במצגת

המשך ב – גוף המצגת , ואל תשכח לסכם – זה המקום שלך להזכיר מה היה, ולהדגיש את מה שאתה רוצה שהקהל יזכור.


שים לב – רוב האנשים יזכרו בעיקר את הסיום!!!

4. שפת גוף – הקהל רואה אותך לפני שהוא מקשיב לך. הוא בודק אותך לפני שהוא בודק את תוכן דבריך.

כשאתה מעביר מצגת שים לב:

  •  לבוש – לבוש שיהיה לך נוח, ושיתאים למסר אותו אתה רוצה לשדר.
  • תנועה – לא לשבת/לעמוד, לא לשים ידיים בכיסים, יש טיפ שאומר לנוע בצורה של 8 על פני הבמה – הדבר יוצר למתבונן תחושה של תנועה נינוחה וטבעית.
  • שמור על קשר עין עם הקהל.

5. הכנת המצגת עצמה – בפרזנטציה אפקטיבית "פחות זה יותר"

חשוב על המסר שלך כעל דוגמנית יפיפייה – אתה רוצה אותה במרכז התמונה, האיפור והביגוד אמורים להבליט את יופיה ולא "לגנוב" את תשומת הלב ממנה.

  • עיצוב – נקי, פשוט, מרווח.
  • שקפים –5-8 שורות בשקף, עד 5 מילים בשורה.
  • המלל בא להוות ראשי פרקים נוחים, הוא מלווה את דבריך, רשום רק את עיקרי הדברים.
  • צבעים – הרקע והכתב בצבעים מנוגדים, רצוי רקע שלא ימשוך את העין יתר על המידה.
  • אפקטיםkeep it simple – אין דבר יותר מעצבן משקף שבו כל משפט קופץ בצורה מקורית אחרת.

6. שיתוף הקהל – שאל שאלות, חלק משימות, הזמן אותם לשאול – כך תשמור אותם ערניים ומעורבים.

7. אורך– מצגת צריכה להיות קצרה, תכנן אותה כך שתסתיים מעט לפני הזמן הרצוי – כך ישארו לך מרווח במידה ותתעכב, וזמן לתגובות ושאלות הקהל.

8. תוכניות מילוט –נסה לצפות נקודות כשל – חשוב מה ישאל הקהל, הכן כמה סיפורים / בדיחות שיוכלו לעורר את הקהל במידה ונדמה שאתה מאבד את הקשב שלהם, ודא שאתה מגיע עם גיבוי טכני – דיסק נוסף/מחשב נייד וכד'. התייעץ עם אנשים נוספים.

כפי שאתה רואה הכנת מצגת והעברתה, אינן עניין פשוט.

אם אתה עוסק לעיתים תכופות בהכנת מצגות ,

ואם חשוב לך שעובדיך ידעו להעביר את המסר המבוקש ולשמור על תקשורת אפקטיבית

ולקדם את החברה שלך כאשר הם מעבירים מצגת –

שווה לך להשקיע וללמוד את הנושא פעם אחת ולתמיד באופן מקצועי ומעמיק.

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!


קרא/י במאמרים בנושא פרזנטציה אפקטיבית ושפת גוף: