סדנת "אופק לאושר" - תכנית הדרכה לאושר ארגוני


תכנית "אופק לאושר" לארגון - סדנאות להעצמת אושר ארגוני

מחקרים רבים בשנים האחרונות חושפים כי לעובדים מאושרים יש בממוצע 31% יותר פרודוקטיביות, המכירות שלהם גבוהות ב-37% והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים. בארגונים עם עובדים מאושרים אחוזי הנטישה ותחלופת העובדים נמוכים ובנוסף, נמצא כי עובדים בעלי ציון נמוך בשביעות רצון מהחיים לוקחים בממוצע 1.25 יותר ימי חופש בחודש, דבר הפוגע בתפוקה הארגונית.

בחברת "משכוכית ייעוץ והדרכה" פיתחנו בליווי צוות יועצים ופסיכולוגיים חינוכיים תכנית להעלאת האושר האישי, הצוותי ולהעצמת אושר ארגוני אשר הונחתה בהצלחה בעשרות ארגונים בארץ ובעולם. תכנית "אופק לאושר!" תחזק, תגבש ותעצים את המנהלים והעובדים, תתרום לגיבוש חברתי בצוות ולאושר הארגוני והיא מונחית בשלושה מפגשים חווייתיים ובלתי נשכחים!

כתבו עלינו בעיתון דה-מרקר: סדנת אושר ארגוני - סדנה מומלצת למנהלים! לקריאת הכתבה לחץ/י כאן!

מפגש 1: "אושר ואני"

במפגש זה נבחן את מושג ה"אושר האישי" ונבדוק מהם הממדים שמשפיעים עליו ומגדירים אותו בחיי? איך האושר האישי שלי יכול לשפר את הישגיי במכלול מעגלי החיים? במפגש זה נלמד ונתרגל 4 כלים פרקטיים ומבוססים במחקרים, להעלאת חוויית האושר אישי.

מפגש 2: "אושר והשאר"

מה מידת ההשפעה שיש לאחרים על מידת האושר שלי? מהו "מעגל אושר פנימי" ו"מעגל אושר חיצוני" ובעזרת אילו כלים אוכל להעצים ולשפר את היחסים עם הסביבה החברתית, המשפחתית והארגונית? במפגש זה נלמד ונתרגל 3 צעדים לאושר הקשור במערכות היחסים עם אחרים.

מפגש 3: אני כמפיץ/ת אושר

האם אני רוצה ויכול להיות "מפיץ/ת אושר" ולקדם חוויית חיים מאושרת וטובה יותר עבור העמיתים לעבודה, החברים והמשפחה בסביבתי? במפגש זה, נבחן את מידת ההשפעה שיש לי בהעלאת מדדי האושר של אחרים, נבדוק ונתרגל בסדנה פעולות קטנות ומעודדות אושר עבורי ועבור הסביבה ונבדוק איך אוכל להשפיע על מידת האושר הארגוני.


חוברת העבודה "אופק לאושר!" למשתתפי התכנית:

את התכנית מלווה חוברת העבודה "אופק לאושר" – חוברת תרגול ומשימות יומיות להטמעת הרגלים חיוביים ומאושרים. חוברת זו יכולה להתאים לעבודה אישית או צוותית  והיא כלי משלים וחווייתי להדרכה בקבוצה. החוברת אשר תחולק למשתתפים בסוף המפגש הראשון, מבוססת על תכנית עבודה עם משימות יומיות קצרות אשר מוכחות מחקרית כמעודדות חוויית אושר אישי וארגוני. את החוברת ניתן להדפיס גם במיתוג הארגון.


משך הסדנא: 3 מפגשים בני 3 שעות כ"א.

פלייר להורדה ולעיון: