פיתוח חוסן אישי וארגוני - סדנת חוסן לעובדים ולמנהלים

סדנת פיתוח חוסן אישי וארגוני - סדנת חוסן לעובדים ולמנהלים

בעולם העבודה של היום, המאופיין בתקופה מלאת לחצים וחרדות, במציאות ביטחונית ואישית משתנה, בשינויים תכופים ובעומסים ולחצים מפאת הנסיבות, נדרשים העובדים והמנהלים לחוסן נפשי ולכוחות פנימיים על מנת לשמור על תפקוד בריא, על ביצוע עבודתם בהצלחה וכן, על שמירה בריאותם ואיכות חייהם. 

חוסן אישי הוא היכולת של האדם להתמודד עם מצבי לחץ, שינויים וקשיים תוך שמירה על איזון נפשי ותפקוד יעיל בארגון והוא כולל מרכיבים של גמישות מחשבתית ורגשית, תחושת מסוגלות ומשמעות, יכולת ניהול והתנהלות במציאות משתנה, אופטימיות וחשיבה חיובית. 

סדנת "פיתוח חוסן אישי בארגון" תספק למשתתפים ולארגון כלים מעשיים ומוכחים לחיזוק החוסן האישי שלהם בהיבטים שונים:

  • הכרת מנגנוני ההתמודדות עם לחץ: הסדנה עוזרת לאנשים להבין כיצד הם מתמודדים עם לחץ וכיצד ניתן לשפר את היכולת להתמודד עם מצבי לחץ הן ברמה האישית והן ברמה הצוותית והארגונית.
  • פיתוח מיומנויות ניהול לחץ: הסדנה מלמדת טכניקות ודרכים להתמודד עם לחץ באופן מיטבי תוך שמירה על תפקוד מלא ויכולת התמודדות בסביבה משתנה, גם מול לקוחות.
  • פיתוח מיומנויות קבלת החלטות: הסדנה מלמדת כיצד לקבל החלטות בצורה יעילה ומושכלת, גם במצבי לחץ תוך שמירה על חוסן אישי, צוותי וארגוני.
  • פיתוח מיומנויות תקשורת: הסדנה מלמדת כיצד לתקשר בצורה יעילה ומכבדת, גם במצבים מאתגרים ובתקופות קשות.
  • פיתוח מיומנויות פתרון בעיות: הסדנה מלמדת כיצד לפתור בעיות בצורה יצירתית ומועילה.
  • פיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות: הסדנה מלמדת כיצד להוביל ולעמוד בראש קבוצה גם במצבי לחץ, ניהול צוות במציאות משתנה או עם עובדים שנאלצים להתמודד עם אתגרים אישיים.

סדנת פיתוח חוסן אישי וארגוני מונחית בצורה חווייתית והיא כוללת לימוד ותרגול של כלים מעשיים לפיתוח חוסן אישי, צוותי וארגוני גם במצבים מאתגרים ובסביבה בתנאי חוסר ודאות. 

במהלך הסדנה נערוך סימולציות הטמעה ובשיטות הדרכה ומתודולוגיה יצירתית ומעצימה.