כלים מקצועיים וחווייתיים בניהול והדרכה מרחוק - סדנת לימוד ותרגול!


כלים מקצועיים וחווייתיים בניהול והדרכה מרחוק - סדנה יישומית 

בעידן הנוכחי מונח ה"עבודה מהבית" הפך שכיח וניכר כי שיטת העבודה מרחוק תהפוך לחלק משגרת העבודה והניהול גם בימים שלאחר מגפת הקורונה. על רקע שינויים אלו, צוותי ניהול ועובדים נדרשים למיומנויות טכניות חדשות בתקשורת בין צוותי העבודה השונים, בהיכרות מעמיקה יותר עם תוכנות וכלים להדרכה, ניהול ודיווח  לצד תשומת לב להיבטים ארגוניים חשובים בניהול ועבודה מרחוק.

בסדנה זו אשר פותחה לצרכים אלו, נציע למשתתפים חשיפה לתוכנות והשיטות המובילות בניהול עובדים, ניהול ישיבות צוות והדרכה מרחוק. באופן טבעי, הסדנה תותאם לרקע הקודם של המשתתפים, מידת ניסיונם והיכרותם עם התוכנות והכלים המוצעים והצרכים הנקודתיים לארגון.

 נלמד ונתרגל כלים בתוכנות שימושיות וקלות לתפעול:

  • ממשק ZOOM והצעות אלטרנטיביות: יתרונות וחסרונות לכל כלי. ממשק ZOOM וממשקים נוספים הפכו מוכרים לכולם והם מציעים כלים פשוטים ומיומנויות לניהול, הובלת ישיבות צוות ותרגול מרחוק בעזרת מצלמה. בעזרת פעולות פשוטות ניתן למקסם את חוויית העבודה, הלמידה והתקשורת ובסדנה זו נעבור ונרגל את כולם: לניהול, ישיבות צוות ועוד.  
  • ממשק Padlet  - ממשק זה מחליף למעשה את "הלוח" בישיבות הצוות ומאפשר כתיבה, סקירה ושיתוף בכלים יצירתיים, חדשניים ומעניינים. על הלוח המקוון ניתן לערוך טקסטים, סרטונים, מצגות וכלים נוספים אשר יהפכו את חוויית הצפייה בלוח למעניינת יותר ואשר יכול להשיג את תשומת הלב של המשתתפים לאורך זמן רב.
  • הדרכה בעזרת ממשק Classroom  - ממשק פשוט ויעיל זה מאפשר יצירת מטלות לכל עובד, שיוך לקבוצות עבודה ושיתופי מידע צוותיים העוסקים בלמידה והדרכה. השימוש בממשק יכול לשפר את חוויית ההדרכה והלמידה וליצוק ללימוד המקוון יצירתיות, עבודת צוות ומעקב פדגוגי על ידי צוות הניהול.
  • הכנת סקרים, שאלונים ומשימות מקוונות – נסקור מספר כלים פשוטים להכנת סקרים ושאלונים ארגוניים אשר יאפשרו למידה אינטראקטיבית ויצירתית במגוון נושאי העבודה והניהול הארגוניים ואשר יש בהם כדי לחזק את התקשורת הארגונית.
  • ממשק Microsoft Teams - ממשק חדש מבית התוכנה של מייקרוסופט המאפשר תקשורת מקוונת בין חברי הצוות, ניהול צוות וניהול משימות ותוכן בשיטות מתקדמות. לממשק זה מגוון אפשרויות יעילות אשר ייסקרו יחד בסדנה.

בסדנה מעשית וממוקדת זו, ארגנו בצורה פשוטה וקליטה את הכלים והמיומנויות הנדרשות לשימוש בתוכנות ובממשקים המובילים וההכרחיים לניהול ולעבודה מרחוק תוך שימת דגש על היבטים ניהוליים וארגוניים הנדרשים במתודות אלו.

סדנה זו משלבת מצגת, תרגילים והתנסויות חווייתיות בקבוצה, בסופה נצא עם כלים מעשיים ותובנות משמעותיות לניהול ולעבודה מרחוק!

  • על מנת להתאים את הסדנה בצורה הטובה ביותר נערוך שיחת אבחון מקדימה לבירור הצרכים והדגשים בארגון.
  • משך הסדנה משתנה וכפוף לצרכים ויכולות הארגון.
  • את הסדנה ניתן להנחות גם ב-ZOOM והיא תונחה בהתאם למגבלות והנחיות משרד הבריאות.

משך הסדנה: 3-6 שעות.