איך לנהל בהצלחה צוות אנשי מכירות?


איך לנהל בהצלחה צוות אנשי מכירות?

כל עסק העוסק במכירות צריך מישהו לנהל את צוות המכירות. יש צורך להדריך אותם במכירה, לקבוע אסטרטגיות מכירה, לאמן ולתרגל. במקרים רבים אנשים אשר היו בעברם מוכרים טובים מקודמים לתפקידים אלו. יש בכך מידה גדולה של היגיון וציפייה שאנשי מכירות מנוסים ידעו לתרום מכישרונם לאחרים. תפקיד ניהולי דורש כישורים קצת שונים מאשר מכירות אך בהחלט זה יכול להצליח. אם אתה נמצא במקום הזה בו אתה נדרש לנהל צוות מכירות זוהי הזדמנות נהדרת עבורך. זוהי ההזדמנות שלך לארגן ולהדריך צוות מכירות מוביל. ניסיון ניהולי הוא יתרון אך כמו שניתן ללמוד איך למכור ניתן גם ללמוד איך לנהל.  אם אתה נדרש לנהל צוות מכירות, להלן כמה עצות טובות עבורך:

 

  1. היה דוגמה אישית – מכירות טובות מחייבות גישה חיובית, עבודת צוות ומערכת ערכים שלמה. לא ניתן לדרוש זאת מהעובדים אם אתה בעצמך לא הולך בדרך זו. חשוב להיות דוגמה אישית עבור העובדים. כאשר אתה מדבר עם צוות המכירות על ההתנהגות והרגיל העבודה הנכונים עלייך לנהוג לפיהם. נאה דורש נאה מקיים.

 

  1. יד על הדופק – חשוב להיות עם יד על הדופק ותמיד להקשיב לפידבק שמגיע מאנשי המכירות. עכשיו כאשר אתה יושב על כיסא המנהל אתה אולי רואה דברים מזווית חדשה, אך ישנם גם דברים שאינך רואה. אנשי המכירות הנמצאים במגע עם הלקוחות יכולים לספק לך מידע יקר מפז לגבי הלקוחות. מידע זה מסייע בהרכבת אסטרטגיית מכירה. חשוב שתעודד את אנשי המכירות לספר לך ולקבוצה כולה על ההצלחות אך גם על הכישלונות. זכור שהכישלונות הם בסך הכול שיעורים אשר עוזרים לאיש המכירות להשתפר.

 

  1. יעדים – מכירות נמדדות במספר יחידות או מחזורי מכירות כספיים, זה בסדר וזה חשוב מאוד. אך חשוב לזכור שיעדים הוא לאו דווקא נמדדים ביעדי מכירות. הרשה לעצמך להיות יצירתי ולהציב יעדים הקשורים להעצמה האישית של אנשי המכירות. אם אתה רוצה לפתח את הגישות הנכונות (Attitude) אתה יכול לשים אותן כיעד.

 

  1. אימון מכירות אף פעם לא נגמר – אימון והדרכה הם אינם דבר שמתבצע פעם אחת וזהו. יש לחזור ולרענן את כל הרעיונות שוב ושוב. לכל דבר יש נטייה לדעוך עם הזמן לכן חשוב לחזור ולהתאמן. מה גם שעולם העסקים הוא עולם דינמי שתמיד מתחדש ותמיד חייבים להתעדכן.

 

  1. עשה שימוש בכלי עזר מקצועיים – היה יצירתי והשתמש בכלי עזר שונים המסייעים לשפר את כישורי המכירה של צוות המכירות. אלו יכולים להיות סרטי וידאו, מצגות, מאמרים, משחקי תפקידים ועוד. כלים אלו יכולים מאוד לעזור במכירה. אחד הכלים שתוכל לתת לעובדים שלך הוא מחברת העבודה "למכור!” אשר תהווה כלי שטח המלווה את המוכר.

עוד כמה מילים לסיום בנושא מחברת העבודה ״למכור!״. המחברת מפרקת את תהליך המכירה ל 6 שלבים: הכנה, יצירת קשר עם הלקוח, זיהוי צרכים ורצונות, הצגת המוצר, טיפול בהתנגדויות לקוח וסגירת העסקה. למעשה זהו מדריך של ״הכול כולל הכול״ בנוגע למכירות. זהו כלי חשוב מאוד אשר יכול לסייע מאוד לעובדים שלכם למכור יותר. בעזרת המחברת תוכלו ללמוד וללמד את הכלים הדרושים בשביל למכור יותר.



השלם את הרישום לקורס מכירות באימון אישי עם מאמן מכירות 1/1 עכשיו, הצטרף להצלחה! הירשם לקורס מכירות באימון אישי באתר ובמחיר מוזל, לחץ כאן!

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344

סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות:


קרא/י במאמרים בנושא קורס מכירות או קורס מכירות באימון אישי: