קורס פיתוח מנהלים  - מהו פיתוח מנהלים מקצועי?   

העולם משתנה, ונראה שהדבר קורה מדי רגע – חידושים טכנולוגיים, התרחבות הידע ועוד. גם האנשים משתנים – יותר מודעים לזכויותיהם (לעיתים פחות מודעים לחובותיהם ופחות צייתנים...), אסרטיביים יותר, בעלי ידע נרחב ואינטליגנציה גבוהה יותר. כפועל יוצא, ההתנהלות בין אנשים מאתגרת הרבה יותר כיום, בשנים שחלפו מאז נכנסנו אל המאה ה-21. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשוק העבודה. כל הגורמים הללו תרמו לכך שכללי המשחק השתנו, בכל הנוגע לניהול. פירושו של דבר הוא, שעל המנהלים לאמץ התנהגויות ומיומנויות מתאימות כמעט כל הזמן, כדי שיתאימו את עצמם לכל השינויים הללו ויצליחו להתמודד ביעילות עם האתגרים המתגלגלים לפתחם. בכדי להשיג את כל אלו, נכנס לתמונה תחום פיתוח מנהלים, וכלי נוסף בדמות קורס ניהול.

מאמר זה יציג את הגדרת המושג פיתוח מנהלים, את התועלות שבצידו וכן את התועלות בצידו של קורס ניהול. זאת, בכדי להמחיש את התפקיד החשוב שהם ממלאים בשוק העבודה כיום, הכולל התפתחות וצמיחה של מנהלים, בכל תחום.

מהו קורס פיתוח מנהלים?

תהליך, או מסלול, המציע למשתתפיו הבנה מעמיקה יותר של תפקיד המנהל, הקניית מיומנויות כגון ניהול כח אדם ובכלל זה, יחסי אנוש, כמו גם הבנת אחריותו של המנהל. כמו כן, במסגרת קורס ניהול, הידוע גם כמסלול פיתוח מנהלים, ילמדו המשתתפים כיצד לשפר את ביצועיהם ולעמוד ביעדים.

בשביל מה צריך לעשות קורס פיתוח מנהלים?

אז בשביל מה צריך קורס פיתוח מנהלים? בשביל מה מנהל פוטנציאלי אמור לעבור מסלול פיתוח מנהלים? הלא מי שנולד מנהיג, קרוב לודאי יצליח גם בלי לעבור קורס ניהול. כך, לפחות, אנחנו חושבים. אולי לפני כמה עשורים, זו היתה האמת. אנשים הגיעו לתפקידים ניהוליים, או בכירים בזכות הוותק שהיה להם בארגון, הנסיון והערכיות שהיתה בהם. כיום, המצב שונה לחלוטין. הידע מתרחב ומתחדש בקצב מהיר יותר.

שינויים טכנולוגיים מופיעים אף הם בתדירות גבוהה מבעבר. כתוצאה מכך, רף הדרישות בשוק העבודה, הן ממנהלים והן מעובדים, הולך ועולה אחת לתקופה: רמת השכלה גבוהה יותר, מיומנויות אחרות, אשר יתאימו לחידושים הטכנולוגיים. התחרות בשוק העבודה גדלה. מעבר לכך, מכיוון שהעובדים היום יודעים יותר, מודעים יותר ואף אסרטיביים ו"קשים" יותר, המנהל הממוצע נדרש להתמודדות שונה, אולי אף מורכבת יותר, בכל הקשור ליחסי אנוש. אכן, ישנן מיומנויות הנרכשות במהלך החיים, מתוך הנסיון. ברם, יש צורך ללטש אותן, כדי לשפר ולייעל את ההתמודדות, וכן, על מנת לשפר את ביצועי הארגון ולגרום לכך שהעניינים בתוך המערכת יתנהלו בצורה תקינה ו"חלקה" ככל הניתן.

למעשה, תפקידו של פיתוח מנהלים, או קורס פיתוח מנהלים, הוא ללטש את היכולות הקיימות, ללמד ולחזק את אותן מיומנויות שעדיין חסרות, ולהפוך מנהלים ממנהל טוב, למנהל מצויין. כזה שיכול להתמודד עם האתגרים המגיעים מחוץ לארגון, ולא פחות חשוב, עם אלו שמגיעים מתוך הארגון.


למי מיועד הקורס לפיתוח מנהלים?

  1. מנהלים בשאיפה: אנשים המעוניינים להיכנס לתפקידים ניהוליים ומחפשים ידע ומיומנויות בסיסיות.
  2. מנהלים בפועל: אנשים בתפקידים ניהוליים שמטרתם לחדד את יכולות המנהיגות שלהם.
  3. מנהלים בכירים: מנהיגים המעוניינים להתקדם בחשיבה האסטרטגית ובגישה הניהולית שלהם.

תנאי קבלה ודרישות לקורס פיתוח מנהלים

  • מחויבות לצמיחה: נכונות ללמוד וליישם טכניקות ועקרונות ניהול חדשים.
  • ניסיון מקצועי: ניסיון ניהולי ברמה מסוימת או פוטנציאל ברור למנהיגות.
  • התאמה לערכי הקורס: אמונה במנהיגות ערכית ואמפטית.

מה מלמדים בקורס פיתוח מנהלים?

אם כך, מה מלמד קורס פיתוח מנהלים ניהול כדי לשפר את יכולותיו של המנהל ה"טוב", ולהפוך אותו למנהל "מצויין"? ישנן מספר היבטים בהם עוסק קורס ניהול:

  1. תפיסת תפקיד: גיבוש תפיסת תפקיד המנהל ואת מסגרת הסמכות והאחריות בה הוא פועל.
  2. מודעות: הכרת נקודות החוזק והחולשה האישיות של המנהל, זיהוי והבנת התהליכים הסמויים מן העין, כדי לצמצם את השטח הבלתי ידוע למנהל ולסובבים אותו.
  3. פיתוח תחושת מסוגלות: פיתוח מנהלים נועד לייצר למשתתפים חוויה של הצלחה, על מנת להעצימם כמנהלים ולפתח אצלם את תחושת המסוגלות כמנהלים.
  4. ידע: הקניית ידע תיאורטי, המבוסס על מחקרים, נסיון ניהולי בשדה, בתוך ארגונים.
  5. מיומנויותהקניית מיומנויות וכלים ניהוליים מעשיים, אשר יסייעו לו להתמודד עם האתגרים במסגרת עבודתו כמנהל.
  6. בניית יכולות: יצירת חוויות הצלחה כדי להעצים את המשתתפים ולפתח את היכולת הניהולית שלהם.

למעשה, פיתוח מנהלים הוא בעיקרו תהליך פסיכולוגי, אותו המנהל עובר עם עצמו, וכן במסגרת קבוצה, בכדי לגלות את יכולותיו כמנהל ולחזק אותן.

על התכנים המוצעים על ידי קורס ניהול, או פיתוח מנהלים, נמנים התכנים הבאים:

בדרך כלל, פיתוח מנהלים הינו תהליך המתנהל במסגרת קבוצתית. ישנם יתרונות בולטים לכך, וביניהם, האפשרות ללמוד ממספר רב של אנשים, ויצירת בסיס להפריה הדדית הן במהלך תקופת ההכשרה, והן לאחריה. יתרון נוסף הוא שהקבוצה נותנת ליחיד מספר רב של "מראות", המשקפות לו בצורה החדה והבולטת ביותר את מה שקורה אצלו. זאת ועוד, למי שעובר קורס ניהול, יש מספר רב של מודלים לדמות המנהל, וכך הוא יכול לבחור ולגבש את סגנון הניהול שהוא יאמץ, על סמך הדברים שהוא רואה ומכיר במהלך ההכשרה.

יתרונות הקורס לפיתוח מנהלים

יכולות מנהיגות משופרות: מיומנויות לנווט בתרחישי ניהול מורכבים ולהוביל צוותים מגוונים.

תובנה אסטרטגית: יכולת לגבש וליישם אסטרטגיות יעילות בסביבה עסקית המשתנה במהירות.

מיומנויות בין-אישיות משופרות: יכולת משופרת לניהול יחסי אנוש, חיונית בכל מערך ארגוני.

צמיחה אישית: בניית סגנון מנהיגות אישי וחידוד תכונות מובנות לניהול יעיל.

למה לבחור במשכוכית ייעוץ והכשרת מנהלים?

זוהי בחירה במסלול של צמיחה מקיפה המדגיש:

  • תוכן קורס מותאם: התוכנית מתייחסת לאופי הדינמי של הניהול, מכשירה את המנהלים להתמודד עם חידושים טכנולוגיים, שינוי דינמיקה של עובדים ומגמות שוק מתפתחות.

גישה מאוזנת: הקורס מאזן בין ידע תיאורטי ליישום מעשי, ומבטיח שמנהלים יכולים ליישם את מה שהם לומדים ביעילות.

דגש על יחסי אנוש: התמקדות מיוחדת בפיתוח אמפתיה, ניהול קונפליקטים ומיומנויות בין-אישיות, מתוך הכרה שניהול מוצלח הוא קודם כול האנשים.


קורס פיתוח מנהלים: להיות המנהל שחלמת להיות

בסרט ושמו "בחזית הכיתה", נשאל הגיבור, בחור הסובל מ"תסמונת טורט", מדוע בחר במקצוע ההוראה. לשאלה זו, הוא השיב: "רציתי להיות המורה שמעולם לא היה לי". על אותו משקל, אפשר לשאול כל אדם הפונה לכיוון של פיתוח מנהלים, מי המנהל שאתה חולם להיות? הבסיס לתשובה לשאלה זו הוא ההבנה שכיום, כמעט כל אחד רוצה להיות מנהל.

ברם, הדבר דורש מודעות: מהו הערך המוסף שתביא איתך לתפקיד? כיצד תדגיש את היתרונות הטבעיים שלך? ועל סמך כל אלה, כיצד תוביל את הצוות, או את הארגון שלך אל עבר פריצות דרך, הצלחות והישגים? קורס פיתוח מנהלים מציע לא רק ידע תיאורטי, אלא גם ידע מעשי, ואפשרות לרכוש אותו בדרך חווייתית, תוך למידה על ניהול רוחני, אשר מבוסס על ערכים ועל אמות מוסר. קרוב לודאי שכל מי ששואף להיות מנהל, היה רוצה להיות מנהל הפועל לאורם של ערכים ואמות מוסר נעלים, להצליח להניע אנשים תוך גילוי אמפתיה, סבלנות וסובלנות, וכמובן, להגשים את כל המטרות והיעדים שלו ושל הארגון, ולחיות את החזון מדי יום ביומו.

האם הדבר אפשרי? קרוב לודאי שבעזרת קורס ניהול, או פיתוח מנהלים, יהיה קל יותר להגשים, ולו שמץ משאיפה זו.  חשוב שמסגרת פיתוח מנהלים תציע הדרכה נכונה ומתאימה, ואולי אף תשלב אימון אישי בתהליך, כדי לאפשר לכל משתתף את היחס האישי, כך שהוא יוכל להתמקד בתהליך האישי שלו, מעבר לתהליך הקבוצתי.

אם נסכם על קורס פיתוח מנהלים

קורס פיתוח מנהלים, נועד להציע למשתתפים הזדמנות לממש את החזון האישי שלהם, ואת החזון הארגוני אשר לדמות המנהל האידיאלי. זהו קורס שנועד לפתח אצל משתתפיו מודעות לגבי האישיות שלהם והתכונות הטמונות בהם, אשר מחד גיסא יאפשרו להם להפוך למנהלים מצויינים ומאידך גיסא, כאלה שעלולות לעמוד בדרכם במהלך עבודתם כמנהלים. יתר על כן, קורס פיתוח מנהלים מקנה למשתתפיו כלים לשיפור ולשימור יחסי אנוש טובים. מדובר בדגש גדול וחשוב, שהרי כל ארגון מורכב, למעשה, מאנשים. מה גם שהמנהל עצמו הוא קודם כל בן אדם. פיתוח מנהלים עוסק רבות בפיתוח אמפתיה, ניהול קונפליקטים, ניהול משא ומתן, תקשורת בינאישית ועוד תחומים הקשורים לעבודה עם אנשים. מדובר בנושאים מעשירים, שמשיקים בנקודות רבות לחיי היומיום בארגונים. קרוב לודאי שבזכות אלו בלבד, פיתוח מנהלים הינו חיוני כל כך.

קורס לפיתוח מנהלים במשכוכית ייעוץ והדרכת עובדים הופך אנשים לסוג המנהיגים שהם שואפים להיות.
ליצירת קשר עם חברת משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים צלצלי/י עכשיו: 072-2500344