איך לנהל עסק וחיי משפחה בו זמנית

הרשו לי לפתוח בשתי שאלות:

האם אתם מצליחים להקדיש את הזמן שאתם רוצים כל יום בשביל לבלות עם המשפחה?

האם אתם יכולים לבלות עם המשפחה מבלי להיות מוטרדים מענייני העבודה ולדבר כל הזמן על העבודה?

אם התשובה שלכם היא 'לא' אז כנראה שגם אתם סובלים מבעיה בניהול הזמן. החיים הם לא רק עבודה וברור שיש לאזן בין עבודה ובין חיי המשפחה. הבעיה היא שרבים מאיתנו נגררים למצבים בהם העבודה משתלטת על החיים. המאפיין הראשון של הבעיה הוא שאנו משוכנעים שזה מה שהעבודה דורשת ואיננו מסוגלים לראות שישנם דברים שאנו לא עושים נכון ובגללם העניינים יצאו משליטה. ניהול זמן ומשימות הוא אינו דבר מובן מאליו ולא מפתיע שאצל רבים מאיתנו העניינים יוצאים משליטה די בקלות.

אם גם אתם מרגישים שאתם נמצאים במצב הזה, הרשו לי לתת לכם כמה טיפים בנושא האיזון בין העבודה לבין חיי המשפחה:

  1. מודעות לבעיה – האיזון בין חיי המשפחה לעבודה אינו מגיע באופן טבעי, לעבודה יש נטייה דורסנית ושתלטנית. בשביל להגיע לאיזון יש לקבל החלטה מודעת ולא לחכות שזה פשוט יקרה.
  1. הכן רשימה של היעדים המשפחתיים – בדיוק כפי שבעבודה אתה מכין רשימת משימות, הכן גם בבית משימת רשימות הקשורות לבילוי זמן איכות עם המשפחה. אם אתה ללמד את הילד לרכב על אופניים או לתלות סל בשביל משחק כדורסל בחצר, קבע לכך תאריך. ברגע שהוחלט על מועד לביצוע המשימה אתה יוצר מחויבות אישית ועושה את כל הפעולות הדרושות על מנת לעמוד בו.
  1. האצלת סמכויות – אנשים רבים, במיוחד אם יש להם עסק משל עצמם או שהם נמצאים במשרה ניהולית מתקשים בהאצלת סמכויות. הם לוקחים על עצמם יותר מידי משימות אשר מוטב לתת לאחרים לעשות. אולי כדאי לעשות רשימת משימות ולראות מה אתם יכולים להאציל על העובדים שלכם כך שתורידו מעצמכם עומס. מקום טוב להתחיל בו הוא המשימות השגרתיות שחוזרות על עצמן. כך תוכלו לאמן מישהו אשר באופן קבוע יהיה אחראי על משימה שעד היום אתם עשיתם.
  1. תעדוף משימות – יום העבודה שלכם מורכב מהרבה משימות קטנות. לא כולן באותו סדר חשיבות. חלק מארגון הזמן שלכם חייב לקחת בחשבון את תעדוף המשימות. כאשר אתם מסדרים את המשימות בסדר עדיפויות אתם יכולים לעשות תוכנית עבודה יומית או שבועית.
  1. הסחות דעת – רבים מאיתנו סובלים מהסחות דעת במהלך יום העבודה. אמנם איננו מכונות אך בכל זאת יתכן שהסחות הדעת הללו לוקחות מאיתנו זמן יקר. נניח ואתם מבלים 12 שעות ביום בעבודה, תשאלו את עצמכם בכנות כמה שעות בפועל הוקדשו לעבודה?

כולי תקווה שהטיפים יעזרו לכם לאזן בין שעות עבודה לבין זמן איכות עם המשפחה. אך ניהול זמן הוא דבר יותר מורכב;  טיפים טובים ככל שיהיו הם עדיין לא תחליף לבחינה מדוקדקת ועבודה יסודית. ישנם הרבה כלים המתיימרים לנסות לסייע בניהול זמן ומשימות, כמו אפליקציות למיניהן. מניסיוני נראה שהן רק גוזלות זמן ונכנסות לקטגוריית הסחות הדעת. אחד הכלים אשר באמת יכולים לעזור לכם להתמודד עם הבעיה וללמוד לנהל את הזמן נכון; ללמוד להשיג את כל המטרות שלכם מבלי להתפשר, הוא מחברת העבודה "לעשות!”. חוברת זו מציעה מודל של חמישה ממדים לניהול הזמן והמשימות ויכולה לסייע לכם לעשות את השינוי.

אנו מזמינים אותך לעיין בחנות "מחברות להצלחה" של משכוכית ייעוץ והדרכה, שם פיתחנו עשרות מוצרים להצלחה! החנות מציעה למכירה מחברות עבודה: למכור!,  (מחברת עבודה לניהול המכירה המוצלחת) לעשות! (מחברת עבודה לניהול הזמן והמשימה) "להציג!" (מחברת עבודה לניהול המצגת האפקטיבית) מארז הקלפים "להגשים!" (סט קלפים ומחברת עבודה להעצמה) ואת המשחק "האופק היומי שלי!" ללימוד ותרגול מיומנויות הצלחה בעבודה אישית, זוגית, משפחתית ועסקית.


במשכוכית ייעוץ והדרכה אנו מציעים שירותי ייעוץ ארגוני, ייעוץ ותכנון אסטרטגי, אימון אישי coaching , סדנאות לחברות וארגונים ותהליכים מקצועיים לעובדים, מנהלים וארגונים במסגרת ימי עיון, סדנאות העשרה בארגון או כחלק מהכשרה בקורס ניהול,  קורס מנהלים או בפיתוח מנהלים. כמו כן, אנו לומדים ומתרגלים מיומנויות להצלחה בעבודה אישית במסגרת תהליכי אימון אישי.