הדרך להעצים ולגבש את העובדים והמנהלים- סדנת אושר ארגוני


הדרך להעצים ולגבש את העובדים והמנהלים- סדנת אושר ארגוני

ענף העסקים מתפתח ומשתנה כל הזמן, ובהתאם לכך מנהלי ארגונים שונים נאלצים אף הם לעמוד בשינויים הרבים, להתעדכן, לשפר את יכולות הניהול שלהם, כל זאת על מנת לא להישאר מאחור ולתת למתחרים הרבים להוביל. ניתן לראות כי הדגש בשנים האחרונות עבר מדברים מסוימים לאחרים, כאשר אחד הנושאים החמים ביותר כיום בתחום העסקים הוא אושר ארגוני.

ישנם עובדים רבים אשר נהנים ממשכורת גבוהה, תנאים מועדפים וסופגים עניין מתפקידם אך עדיין אינם מאושרים במקום עבודתם. אחת הסיבות לכך היא כמנהלי הארגון אינם שמים דגש על הדברים הנכונות, במילים אחרות, אינם שמים דגש על אושר ארגוני. העדר סיפוק ואושר מצידם של העובדים יכול להוביל לתהליך שחיקה מואץ,  היעדרויות מהעבודה, לחץ מוגבר, מוטיבציה נמוכה ועוד. אושר ארגוני נועד במטרה לגעת בגורמים אלה, לטפל בהם, ולהפוך את העובד למאושר יותר במקום עבודתו.

חיבור אל מקום העבודה הוא אחד מן ההדגשים החשובים ביותר במהלך סדנת אושר ארגוני ובתחום כולו. אין זה משנה אילו תנאים מעולים יקבל העובד, ברגע שהוא אינו מרגיש שייך לארגון, לא מקיים קשרים ומערכות יחסים עם חבריו לעבודה, ולא מחובר אל חזון הארגון, העובד ירגיש חוסר אנרגיה במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב אף לא יעמוד ביעדים וישתף פעולה עם חבריו לעבודה.


בעקבות נתונים אלה, סדנת אושר ארגוני שמה לה לדגש להתעכב על נושא זה ולהעניק למנהלים המשתתפים את מירב הכלים המקצועיים והאפקטיבים ביותר במטרה לעזור להם לעזור לעובדים. לאחר סיום הסדנה, מנהל הארגון יודע כיצד עליו לעורר חיבור זה מצידו של העובד, כאשר התוצאות לא מאחרות לבוא, ומעובד חסר מוטיבציה הוא הופך לעובד אנרגטי, אופטימי, יצירתי ואפקטיבי יותר.

מחקרים אשר נעשו בתחום של אושר ארגוני ובחנו מספר חברות וארגונים שונים ברחבי העולם מצאו חמש יתרונות משמעותיים:

  1. לויאליות כלפי מקום העבודה: עובדים מאושרים יותר, מתאפיינים בכוונה ושאיפה כנות לקידום מטרות הארגון ונשארים בתפקידם לאורך זמן רב יותר.
  2. רמת יעילות גבוהה יותר: עובדים אשר חווים סיפוק והערכה במקום עבודתם יעמדו ביעדי הארגון, תפוקת העבודה שלהם תהיה גבוהה יותר ואף תיקח פחות משאבים.
  3. עזרה הדדית ושיתוף פעולה: עובדים מאושרים שמחים ושואפים לעזור לחבריהם לעבודה, משתפים פעולה, ומעלים את יעילות הארגון כולו.
  4. חשיבה מחוץ לקופסא והגדלת ראש: יתרון משמעותי וחשוב במיוחד אשר מאפיין עובדים מאושרים ושמחים הוא העובדה כי הם נוטים להגדיל ראש במהלך עבודתם, לחשוב באופן יצירתי ואפקטיבי יותר ואף לעלות על רעיונות חדשים.
  5. מוטיבציה גבוהה יותר: עובדים אשר מגיעים בכל יום עם חיוך לעבודה, ויוצאים בסוף היום באותו המצב, מצליחים לשמור על אנרגיה גבוהה, אופטימיות ומוטיבציה, ואף חווים הרבה פחות לחץ ושחיקה.

מנהלים אשר עברו בהצלחה סדנת אושר ארגוני מעידים כי יתרונות אלה ועוד מתקיימים בכל יום מחדש, זאת כמובן רלוונטי רק עבור מנהלים אשר מיישמים את הידע והכלים אשר קיבלו ומתרגלים אותם מחדש בכל יום עבודה. אחד התנאים החשובים להצלחה של אושר ארגוני הוא הנושא של תרגול, ניסוי וטעייה. על המנהלים להביא הלכה למעשה את כל אשר למדו, במטרה לשפר את תפוקת העבודה, את הכנסות הארגון, ולהפוך את העובדים למאושרים ונאמנים יותר.

לסיכום, סדנת אושר ארגוני למנהלים יכולה ללא כל ספק לחולל שינוי מהותי וחיובי בכל ארגון לטווח הארוך, כמו כן, הסדנה מעניקה לצד הידע התיאורטי גם כלים מעשיים ופרקטיים ליישום על מנת לחולל שינוי תודעתי אפקטיבי אשר יצליח להשפיע על כל גווני הארגון.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!