הסוד מאחורי עובדים ולקוחות מרוצים יותר- סדנת אושר ארגוני


הסוד מאחורי עובדים ולקוחות מרוצים יותר- סדנת אושר ארגוני

מנהלים רבים נוטים לא לייחס חשיבות רבה מדי לרגשות העובדים. טעות זו נובעת פעמים רבים בעקבות התפיסה המיושנת והמוטעת כי העובדים אינם בני אדם, אלא רק אמצעי לקידום מטרות ויעדי הארגון, ועליו לפעול באופן האפקטיבי והמקצועי ביותר. כמובן כי המציאות שונה מכך, העובד הינו קודם כל בן אדם, בעל טווח רחב של רגשות, מצבי רוח ומצבים רגשיים שונים, כאשר רגשות אלה אף משפיעים באופן ישיר על תפוקת העבודה ועל האווירה במקום העבודה.

מתוך בסיס זה, נולד הנושא הכה חשוב ורחב של אושר ארגוני. כאשר נושא זה התחיל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות הוא הצליח לשפוך אור על נושא העובדים בכל מקום עבודה, ולשנות את התפיסה בנושא, ובסופו של יום, לגרום למנהלים רבים להבין כי צוות העובדים שלהם הם הדלק של העסק, המשאב החיוני והחשוב ביותר בכל הארגון כולו.  מתוך נקודת מוצא זו, אושר ארגוני נוצר, והוא כולל מגוון כלים אשר נועדו לשפר בראש ובראשונה את מצבם הרגשי של העובדים, על מנת שיוכלו מאושרים במקום עבודתם ולהפוך לעובדים טובים ופרודוקטיבים יותר.



מחקר אשר נעשה בתחום הציג בפני עובדים שונים שני סוגים של סרטים, האחד קומדיה קלילה, והשני טרגדיה קורעת לב. הנתונים חשפו כי העובדים אשר צפו בסרט הקומדיה חזרו לעבודה מעודדים ושמחים יותר ואף הגיעו לעלייה משמעותית של יותר מעשרה אחוזים בתפוקת העבודה. זאת לעומת העובדים אשר צפו בסרט הטרגדיה. עובדים אלה חזרו לעבודה חסרי מוטיבציה, ולא הצליחו לעמוד ביעדים. המשמעות של כך היא כי לאושר ואופטימיות השפעה ישיר על תפוקת העבודה של עובדי הארגון שלכם.

בנוסף לתפוקה גבוהה יותר, עובדים אשר מאושרים במקום עבודתם אף מתאפיינים בהישגים גבוהים יותר, הינם רגועים ויעילים יותר, מפתחים חשיבה יצירתית, אופטימיים, בעלי מוטיבציה, ובאופן כללי שמחים יותר. רגשות אלה משפיעים באופן מידי על העובדים הנוספים וגם על הצוות הניהולי, משמע, על הארגון כולו. נתונים אלה בהחלט יכולים להסביר מדוע ארגונים מאושרים יותר, אשר מקדמים ומשקיעים בנושא של אושר ארגוני הינם רווחים יותר משמעותית.

חשוב להבין כי הדברים יכולים לעבוד גם בכיוון ההפוך. עובדים אשר חווים ניכור, אי שייכות וחוסר סיפוק במקום עבודתם ישפיעו על העובדים הנוספים, מה שיצור בסופו של יום, אווירה פחות נעימה, הרמונית ואקטיבית במקום העבודה. כידוע, רגשות הינם דבר מדבק לכאן או לכאן, לכן על מנהלי הארגון להקפיד כי העובדים הינם מאושרים, מפתחים קשרים משמעותיים עם שאר החברים לעבודה, ומרגישים שייכים ומעורכים.

כל עובד מעוניין להרגיש סיפוק ומשמעות במהלך תפקידו, לכן סדנת אושר ארגוני שמה דגש על פיתוח שייכות והגשמה עצמית הן של העובדים והן של המנהלים. מנהל אשר מחובר לערכים ולחזון של הארגון, מרגיש מוערך ושייך, יעביר את התחושות האלה הלאה לעובדים, וידע כיצד לשמר תחושות אלה באמצעות שיחות אישיות, משובים חיובים וכלים מקצועיים נוספים אשר ילמד במהלך סדנת אושר ארגוני.

חשוב לזכור כי אושר ארגוני בא לידי ביטוי במעשים, ולא רק בהצהרות וחשיבה יצירתית. על מנת לייצר אושר ארגוני אפקטיבי אשר יחזיק לאורך זמן, על מנהלי הארגון לדעת כיצד להנהיג את צוות העובדים על הצד הנכון והמקצועי ביותר, לעודד הקשבה, שיתופי פעולה וחתירה להצלחה ומימוש עצמי. עובדים אשר אוהבים את מקום העבודה שלהם, את אופי התפקיד שלהם, מחוברים לאופי וחזון הארגון, ומרגישים שייכים, ישימו להם למטרה לעמוד ביעדים, להציב מטרות חדשות בכל יום מחדש, על מנת בסופו של דבר, לקדם את המטרות והשאיפות של הארגון.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!