למה חשוב לתת מתנה לעובדים שלך?

עוד מעט מתקרבת התקופה הזו בה מתעוררת בקרב העובדים התהייה והציפייה לגבי המתנה לחג שהם עתידים לקבל ממקום העבודה. כבר שנים רבות מתנות לחג הפכו לכל אותן תוספות קטנות המעידות על יחס החברה לעובדים שלה. ושוב אין כאן כל קשר לגובה השכר. יש פשוט חברות המעניקות מתנה לעובדים שלהן בכל אירוע כמו יום הולדת של העובד או חתונה או לידה, ועוד ועוד. ובסופו של דבר מביאות לידי ביטוי את יחס החברה לעובדיה.

ליצור הזדהות עם הארגון

ברגע שכל מתנה שהעובד מקבל מהארגון מתקשרת לאחד מהערכים שהוא מעוניין לייצג, כמו לדוגמה מתנה לילדי העובד לקראת הכניסה לבית הספר וכדומה, נוצרת אצל העובד ובני משפחתו רמת הזדהות גבוהה יותר עם הארגון. התחושה היא שמדובר במקום עבודה תומך המעודד משפחתיות. כך גם לגבי מתנת לידה מושקעת היכולה להתבטא בחבילת לידה המכילה את כל הדרוש לתינוק החדש שהגיע למשפחה. המטרה לייצר אצל העובד זכרון בלתי נשכח בשעה שהארגון קושר את עצמו לאירועים משפחתיים חשובים באמצעות מתנה לעובדים.

כך גם, להבדיל, אם מדובר בתגובת האירגון לאבל או בעיה רפואית שמתגלה אצל העובד. ברגע שעובד מרגיש כי הארגון עומד מאחוריו ברגעים משמעותיים, התגמול וההזדהות של העובד עם הארגון הופכים לאפקטיביים יותר. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי הענקת התגמול או המתנה בטקס. אז התגמול או השי הופכים לכלי עבודה ניהולי שמאפשר לשלוט ברמת המוטיבציה של העובדים ברחבי הארגון, והמסר עובר ומחלחל טוב יותר.

מתנה לעובדים - כחלק מהסכם העבודה 

מעבר לחיזוקם של הערכים השונים, ישנן חברות שממש חייבות להעניק מתנות לעובדים לחג, וזאת במסגרת קיומו של הסכם קיבוצי או צו הרחבה. וכמובן שאי אפשר להתעלם מן העובדה כי בארגונים וחברות רבות במשק, השי לחג הפך למנהג. הפסקתו של מנהג זה יכולה להיתפס כבעייתית מבחינתם של העובדים. לכן גם במקרים שהארגון עובר תקופה כלכלית קשה, לא מומלץ לבטל מנהג זה אלא לנסות לצמצם את גובה המתנה מעט, מאחר וביטול המנהג עלול להיתפס כצעד קיצוני מדי שקרוב לוודאי יעורר גל של התמרמרות בקרב העובדים.

אם חשבתם אחרת, הרי שמתנה לעובדים חיייבת להיות שווה לכולם, גם לכאלו שפחות נושאים חן בעיני המעביד, וזאת על פי קביעת בית המשפט. יתרה מכך, עובדי קבלן לדוגמה חייבים לקבל שי הדומה לזה של העובדים במקום העבודה שבו הם נמצאים, כדי שלא ירגישו מקופחים חלילה.

מה אפשר להציע כשי לעובדים

מתנה לעובדים יכולה להתבטא בדרכים רבות כאמור. זאת יכולה להיות המתנה הקלאסית של הסיפולוקס, או אם תרצו הסודה סטרים ותווי השי. אבל לאחרונה החלה להתפתח מגמה חדשה. המטרה להשאיר את העובד מרוצה כשניתן דגש על ההתפתחות העצמית של העובד. ואכן לעיתים חברות אף נותנות אפשרות לקבל הכשרה מסויימת בתור שי לחג. בין האפשרויות ניתן למצוא סדנאות לעמידה מול קהל, או לחילופין סדנאות לניהול זמן. ברור שמעבר לפיתוח האישי יש כאן גם רווח סמוי לחברה שזוכה גם בהכרת התודה של העובד, וגם בשיפור משמעותי ביכולותיו.

אם בכל זאת אתם מעוניינים במשהו פיזי יותר ופחות אמורפי, ניתן לחשוב על מתנה שהיא מעט יותר מוחשית כמו משחק קופסה. מטרתו של המשחק היא לאפשר לכל בני המשפחה של העובד או חבריו לשחק יחדיו במשחק יצירתי בו באים לידי ביטוי אופיו ומעורבותו של כל אחד מהמשתתפים במשחק. מעין רגע של נחת משפחתי.

חברת "מחברות להצלחה" מציעה מגוון מתנות לעובדים, מנהלים או מתנות מקוריות לארגון ולצוות. ובחברת "משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים" אנו ממליצים בחום על מתנה מקורית ומיוחדת למנהלים או מתנה מקורית לעובדים – "האופק היומי שלי!". מתנה מיוחדת זו הינה מארז ממותג הכולל ערכת 31  קלפים צבעוניים,  31 קלפי מילים ותחושות חיוביות, פנקס לרישום "כוכבים יומיים", חבל ואטבים לתליית הקלפים ו"הכוכבים" וחוברת הפעלה.

המשחק "האופק היומי שלי" פותח כדי להעצים את המשתתפים, לתת כלים לניסוח ותרגול מיומנויות הצלחה, לחיבור וחיזוק צוותים, זוגות ומשפחה בחשיבה פרו-אקטיבית וביצירה חיובית בחיים. מניסיון אישי ומניסיונם של מאות לקוחות קודמים, זהו כלי מקצועי וחוויתי מומלץ!

  • לפרטים נוספים ורכישה אנא בקרו באתר www.my-workbooks.com
  • לקבלת הצעת מחיר צרו קשר בטלפון: 072-2500344