סדנת אושר ארגוני תקטין את היקף נטישת העובדים!


הדרך האפקטיבית ביותר להפחית שחיקה, לחץ ונטישת עובדים - סדנה לקידום אושר ארגוני

השפעתו של אושר ארגוני על השגת יעדים ומטרות, מוטיבציה גבוהה, סיפוק ושביעות רצון במקום העבודה הינה משמעותית במיוחד. בעידן המודרני, בו היצע מקומות העבודה הינו גבוה והחתירה לסיפוק והגשמה עצמית הינה חלק בלתי נפרד מחיינו עובדים אשר אינם מאושרים במקום עבודתם פשוט קמים והולכים. סדנת אושר ארגוני נועדה לתת כלים למנהלי הארגון למזער תופעה זו, ולגרום לצוות העובדים להיות מאושרים יותר, ובהתאם לכך גם נאמנים ופרודוקטיבים יותר.

ראשית, חשוב להבין מה הם עובדים מאושרים. מדובר בעובדים אשר חווים הנאה, שביעות רצון וסיפוק הן מתפקידם והן ממקום העבודה. עובדים מאושרים יודעים כיצד להשתמש בנקודות החוזקה שלהם ובכישורים השונים שלהם באופן אפקטיבי ויצרתי יותר בהשוואה לעובדים אשר אינם חווים שביעות רצון ושייכות במקום עבודתם.

בניגוד למקובל לחשוב, משכורות גבוהות הן לא בהכרח הדרך האפקטיבית והנכונה ביותר לגרום לעובד להישאר במקום העבודה, להרגיש נחוץ או מאושר. האמת היא, שעובדים רבים אשר מקבלים שכר נאה, ואף בונוסים שונים או העלאה במשכורת  יכולים בכל זאת להרגיש תחושות כמו ניכור, חוסר שייכות, ואי שביעות רצון במקום עבודתם.

חלק משמעותי ממנהלי ארגונים וחברות בוחרים להשקיע משאבים בעיצוב יוקרתי, חופשות בארץ ובחו״ל, ארוחות צהריים, ומגוון רחב נוסף של הטבות. מה שמנהלי ארגון אלה אינם יודעים הוא כי אף אחת מן מהטבות האלו לא באמת מצליחה בסופו של יום להפוך עובד למאושר יותר. סדנת אושר ארגוני נועדה להמחיש למנהלי הארגון כי השקעת המשאבים צריכה להיות בדברים מסוג שונה לגמרי כגון פסיכולוגיה חיובית, שיתופי פעולה בין הצוותים השונים, משובים חיובים, דגש על תחושת שייכות ועוד.

כאשר עובד מרגיש כי תפקידו חשוב וקריטי להצלחתו של הארגון, הוא מרגיש שייכות גבוהה יותר, ובהתאם לכך שאיפתו לקדם את מטרותיו ויעדיו של הארגון הינה גבוהה יותר. עובד כזה מתאפיין בהגדלת ראש, עמידה ביעדים, עזרה לחבריו לעבודה, יציבות תעסוקתית, אמינות, ופרודוקטיביות ברמה הגבוהה ביותר.

למעשה, אין עובד אשר לא שואף להרגיש שייך, מוערך ובעל משמעות במקום עבודתו. כאשר אותו עובד לא מרגיש כך, ניתן להבחין מיד בירידה ניכרת בתוצאות, תוצרים והספק העבודה ואף אי עמידה ביעדים השונים. בנוסף, ניתן אף לראות כי אחוזי נשירה גבוהים קיימים אצל עובדים לא מאושרים, מה שבאופן ישיר עולה לארגונים משאבים וכספים רבים.


ניתן לראות כי ארגונים אשר מקדמים אושר ארגוני הן בקרב מנהלי הארגון וצוות העובדים, זוכים לשיפור משמעותי ביעילות ובמוטיבציה, מדובר על נתונים מרשימים של יותר משישים אחוזים עלייה בתפוקת העבודה ועמידה ביעדי הארגון. אחת מן הדרכים האפקטיביות ביותר כיום לקידום אושר ארגוני היא סדנת אושר ארגוני מקצועית אשר חברה חיצונית מספקת עבור הארגון.

סדנת אושר ארגוני מעניקה פתרון מקצועי למנהלי הארגון, לצד מגוון רחב של מיומנויות וכלים מעשיים ואפקטיבים למימוש נכון של הגישה. למעשה, אושר ארגוני הינו אפיק ההשקעה החכם והנכון ביותר אשר כל ארגון יכול להעניק לעצמו, אשר מניב תוצאות חיוביות במהירות יחסית שאף נשמרות לאורך זמן רב. כמו כן, חשוב לשים לב ולהקפיד כי את הסדנה מעביר מנהל בכיר אשר מתמחה בתחום של אושר ארגוני, כך שניתן יהיה ללמוד מהטוב ביותר וליישם זאת בשגרת העבודה.

בשנים האחרונות, מחקרים רבים נעשו בתחום של אושר ארגוני, משקפים תוצאות זהות: מנהלים אשר עברו בהצלחה סדנת אושר ארגוני מצליחים לשפר ולקדם את מטרות הארגון בכל יום מחדש, לנהל את צוות העובדים על הצד האפקטיבי והנכון ביותר, להקנות אווירה נעימה ונינוחה יותר, ובסופו של יום, להגדיל את אחוזי הרווח של הארגון.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!