2 טעויות שארגונים עושים כשלא מזמינים סדנת מכירות

2 טעויות שארגונים עושים כשלא מזמינים סדנת מכירות

שיווק ומכירה הם חלק חשוב ובלתי נפרד מכל ארגון. מחלקת מכירות קיימת בכל עסק, כאשר אנשי המכירות הם בדרך כלל הפנים של הארגון. הם האחראים על שיווק, מכירה, והגדלת קהל הלקוחות. צוות המכירות בדרך כלל בנוי מכמה עשרות עובדי מכירות, כאשר חלקם בעלי ניסיון רב וביטחון, וחלקם זקוקים לחיזוקים, הכוונה, וצבירת ניסיון. סדנאות מכירה תקופתיות או הנחיית סדנת מכירות נועדה עבור העובד המנוסה והבטוח, וגם עבור העובד חסר הביטחון, כאשר סדנה כזו מותאמת באופן אישי לאותו ארגון ולצרכים שלו. במהלך סדנת מכירות תקופתית מסוג זה, עובדי המכירות לומדים ומרעננים את הידע לגבי המוצר או השירות אותם הם מתבקשים למכור, כך שיוכלו בעת המכירה להפגין ידע מעמיק וביטחון רב אל מול לקוחות פוטנציאליים.


מכירות הן בהחלט לא דבר פשוט, ודורשות ידע, כלים נכונים, ביטחון וכריזמה. אכן נשמע כמו רשימה מאתגרת וארוכה, אך למעשה, באמצעות הכלים והטכניקות הנכונים, כל אחד יכול להצליח. בדיוק לשם כך נולדה סדנת מכירות. מדובר בסדנה מקצועית אשר מעניקה כלים מהותיים ומקצועיים להתנהלות נכונה בעולם המכירות ולשיפור היכולות. כידוע, תחום המכירות בכל ארגון הוא בעל השפעה ניכרת על כל הארגון עצמו, על שגשוגו הכלכלי ועל אורך חייו. על מנת לשמור על מחלקת המכירות בארגון מצליחה ומתפקדת, חשוב להפנות את עובדי המכירות אחת לתקופה אל סדנת מכירות מקצועית, שתרענן ותלמד אותם את מיטב הכלים החדשים והטובים ביותר, כך שיכולות ישתפרו אף הן.

ארגונים רבים פספסים את האפשרות לשיפור ושדרוג אנשי המכירה שלך, מתוך אמונה כי אנשי המכירות שלהם מנוסים ומצליחים ואילו רק בגלל העובדה כי הם עובדים במקום מספר שנים. כאשר עובדי המכירות לא עומדים ביעדים, בעלי הארגון חשים תסכול ולא מבינים מדוע, מכיוון שהם יוצאים מנקודת הנחה שניסיון בהכרח אומר הצלחה. אך למעשה, גם איש מכירות ותיק ובעל ניסיון של עשור, חייב לרענן את עצמו, את הידע, ואת יכולות המכירה שלו ולגשת אל סדנת מכירות תקופתית. בנוסף, כל איש מכירות יודע כי לאורך הזמן ישנה שחיקה, ואף הביטחון העצמי יכול לרדת. בדיוק בעקבות כך, ישנה חשיבות גבוהה לסדנה מקצועית.


כמו כן, כאשר בעלי ארגונים לא מוצאים את עובדי המכירות שלהם אל סדנת מכירות תקופתית או להשתתף בסדנאות מכירה, הם למעשה לא עומדים בקו אחד עם השינויים רלוונטים בתחום המכירות, הקידום, והטכנולוגי. סדנת מכירות הינה סדנה חשובה ומתבקשת לכל איש מכירות באשר הוא, ובעיקר עבור עסקים וארגונים. סדנת מכירות מקצועית למעשה משלבת בין ידע בסיסי, ותיק, לבין טכניקות מתקדמות, חידושים, ורענון הכלים.

לפני חזרתם של עובדי המכירות אל שגרת העבודה, סדנת מכירות מקצועית מכילה בתוכה את שלב הסימולציות. מדובר בשלב מהותי וחשוב במיוחד אשר בונה את הביטחון העצמי של איש המכירות, חושף אותו לביקורת מאנשי מקצוע מומחים, ובעיקר גורם לו להבין לעומק את כל אשר למד, הלכה למעשה, תוך התנסות ממשית. סדנת מכירות תקופתית לעובדי הארגון משפרת באופן ניכר את רווחי הארגון, בעקבות שיפור ביכולות המכירה של הצוות.

בנוסף, מדובר בשבירת שגרה חשובה במיוחד, שמעניקה רענון ומונעת שחיקה מצד אחד, ומהצד השני מעניקה כלים חשובים, טכניקות מכירה חדשות, רענון הידע, למידה של תקשורת בין-אישית, שפת גוף, והתמודדות מול התנגדות הלקוח. לאחר סדנת מכירות, עובדי הארגון האחראים על מחלקת המכירות, מתמודדים עם אתגרים באופן חיובי ומהיר יותר, מגיעים ליעדים ובעיקר זוכים בהרבה ידע חדש ורלוונטי אשר משדרג את יכולת המכירה.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.