כך תבחרו סדנת מנהלים מקצועית

כך תבחרו סדנת מנהלים מקצועית

ישנו היצע רב ומגוון של סדנאות למנהלים, כאשר לא תמיד פשוט עבור בעל הארגון למצוא את המוצר האיכותי ביותר אשר יתאים לצרכים של הארגון. סדנת מנהלים מקצועית היא למעשה תהליך אשר מעניק למשתתפים בו הבנה משמעותית ועמוקה יותר של תחום הניהול ושל התפקיד המורכב של המנהל.


סדנת מנהלים מתמקדת בפיתוח מנהלים אפקטיבי ומקצועי ומציעה למשתתפים בה מסלול אשר יעניק להם מיומנויות ניהול יעילות יותר. בדרך כלל סדנת מנהלים מתקיימת במסגרת קבוצתית, ויש לכך כמה יתרונות מרכזיים. ראשית, כאשר הסדנה כוללת מספר מנהלים, יכולים המשתתפים ללמוד אחד מהשני, ליצור אינטראקציות הן במהלך הסדנה והן אחריה. כמו כן, יכולים המשתתפים לקבל מעין מראה על האופי הניהולי שלהם ועל רמת כישוריהם.

בניגוד לעבר, בו עובדים רבים הגיעו לתפקידים ניהוליים באמצעות קידום או ותק רב במקום העבודה, כיום המצב מעט שונה. תחום הניהול מתפתח ומשתדרג כל הזמן ודורש מהמנהלים חשיבה יצירתית וחדשנית. קשה עד בלתי אפשרי להחזיק בכישורים אלה ללא הכשרה מקצועית. כיום רף הדרישות הינו גבוה במיוחד ודורש מהמנהלים רמת השכלה גבוה, מיומנויות ניהול מפותחות ועוד.


למעשה, התפקיד המרכזי של סדנת מנהלים הוא לפתח את היכולות הקיימות של המנהל, לחזק ולשפר אותן. תהליך זה בסופו של דבר יביא לשיפור ניכר בביצועי הארגון, ולמצב בו הכל מתנהל כשורה ובאופן תקין. מנהלים אשר עברו סדנת מנהלים יודעים כיצד להתמודד עם אתגרים שונים באופן אפקטיבי יותר וכמובן כיצד להנהיג ולנהל באופן נכון יותר את צוות העובדים ולהוביל אותם להצלחה.

אם כך, מה הופך סדנת מנהלים לאפקטיבית ואידאלית עבור העסק שלכם? 

ריכזנו עבורכם חמישה קריטריונים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון:

  1. סדנת מנהלים עם ניסיון והמלצות: מדובר על קריטריון חשוב במיוחד אשר עליכם לבדוק בעת חיפוש אחר חברה מקצועית אשר מציעה סדנאות למנהלים הוא הניסיון שלה בתחום. חברה איכותית תחזיק בדרך כלל בכמה שנים טובות של ניסיון בתחום, ותכלול המלצות הן מצד בוגרי הסדנה והן מצד בעלי העסקים והארגונים אשר בחרו לרכוש את המוצר.
  2. סדנת מנהלים עם מנחה מקצועי אשר מגיע מהתחום: חברה אשר מציעה סדנת מנהלים אפקטיבית ומקצועית תחזיק באנשי המקצוע הטובים, המקצועיים והמנוסים ביותר בתחום הניהול ופיתוח מנהלים בפרט. כמו כן, מומלץ לערוך בדיקה קצרה על מנחה הסדנה, להבין מה תחומי ההתמחות שלו וכמה קורסים וסדנאות העביר במהלך עבודתו. בדיקה קצרה תחסוך ממכם עוגמת נפש ובזבוז משאבים.
  3. סדנת מנהלים עם תכנית מותאמת לצרכי העסק: אחד הקריטריונים המרכזיים בבחירת סדנה למנהלים הוא תכנים אשר יתאימו למטרות והצרכים של הארגון. כאמור, קיים היצע רב ומגוון של סדנאות, כאשר כל סדנה נוטה לשים דגש על נושא אחר, ודוגלת בשיטת לימוד שונה. הקפידו לבדוק מה הם התכנים אשר ילמדו המנהלים שלכם במהלך הסדנה, ושימו לב כי מדובר במידע, כלים ותוכן אשר מתאים לאופי הארגון.
  4. סדנת מנהלים בשילוב תרגול מעשי וסימולציות: סדנאות למנהלים כוללות בדרך כלל בעיקר לימוד של ידע תיאורטי. ההבדל בין סדנת מנהלים אפקטיבית ואיכותית לבין סדנה בינונית הוא השלב חשוב ומרכזי במיוחד, והוא שלב התרגול המעשי. סדנת מנהלים מקצועית תקדיש זמן ניכר לשלב זה מתוך אמונה כי מדובר בהכרח עבור המנהלים, אשר באמצעות תרגול וסימולציה יוכלו לקבל ביקורת וחוות דעת ממנחה הסדנה, להבין היכן הם עומדים, מה הן נקודות החוזקה שלהן ומה הן נקודות החולשה. בנוסף תרגול מעשי ואפקטיבי יכין את המנהלים לסיטואציות מורכבות ובעיות שונות אשר מאפיינות פעמים רבות את שגרת עבודתם.
  5. סדנת מנהלים בקבוצה: מומלץ לבחור בסדנה אשר מתנהלת בקבוצה, כך המנהלים אשר משתתפים יכולים ללמוד אחד מן השני, ולפתח מיומנויות שונות.