הסודות של תותחי המכירות


הסודות של תותחי המכירות

כל מי שמתעסק במכירות בוודאי נתקל במקום העבודה באותם האנשים המכונים "תותחי מכירות". אלו הם האנשים שמשיגים את התוצאות הטובות ביותר במכירות של העסק ועם המספרים לא ניתן להתווכח. אלו הם בדרך כלל העובדים החביבים על ההנהלה והבעלים של העסק, ובצדק! אלו הם האנשים אשר מכניסים את הכסף לעסק ובאופן טבעי הם גם מתוגמלים בהתאם. שיטת העמלות היא שיטה מקובלת מאוד בתחום המכירות.

 כל מי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום המכירות שואף להיות כמותם, לפחות מבחינת היקפי המכירות. בסופו של דבר אם תמכור יותר אז גם תרוויח יותר אפילו אם אתה עובד כשכיר. אז מה בעצם הסוד שלהם? האם הם נולדו עם כשרון מכירות כסוג של מתת שמיים? למרות שאולי תשמעו אנשים אומרים שמכירות זה אצלם בדם, זהו רק ביטוי. גם אתם יכולים להיות באותו המקום אם רק תבינו שמכירות זה דבר שאותו יש ללמוד ועליו יש להתאמן.

אז מהם הסודות של תותחי המכירות - סודות של אנשי מכירות שמצליחים?

פגשתי בחיי הרבה אנשי מכירות ושמעתי הרבה זוויות מבט מעניינות בתחום אבל סודות של ממש לא ראיתי. בסופו של דבר כל אותם תותחי המכירות פשוט מיישמים היטב מתודות מוצלחות של מכירות. חלקם  קיבלו טיפים ממוכרים אחרים במהלך השנים, חלקם למדו את הנושא בצורה מסודרת וחלקם למדו מטעויות. אבל רוב  תותחי המכירות הם שילוב של הכול ביחד – אנשים אשר למדו את הנושא בצורה מסודרת; השכילו להקשיב לאחרים וללמוד מניסיונם וכמובן למדו מהטעויות של עצמם. אם גם אתם רוצים להיות תותחי מכירות, לכו באותה הדרך – לימדו את הנושא בצורה מסודרת, הקשיבו לאחרים ולימדו מהטעויות של עצמכם.

אם אנסה לסכם את כל העצות והדעות ששמעתי מתותחי מכירות למשפט אחד – הסוד הוא הכנה מראש. ישנם הרבה דברים שאפשר לומר בנושא המכירות אך נראה שכולם מסתכמים לדבר אחד וההוא ההכנה מראש של המכירה. כאשר רוצים למכור לא ניגשים ללקוח סתם כך ומציעים לו מוצר אקראי ומקווים לטוב. ככה לא סוגרים מכירה, חייבים להתכונן מראש. כל תותחי המכירות מתכוננים מראש למכירה, כמובן שעם הניסיון זה בא ביותר קלות. להכנה למכירה ישנם היבטים רבים, עליהם אני מדבר במחברת העבודה "למכור!”. בין ההיבטים השונים של ההכנה למכירה ניתן לציין את: הכרת המוצר לעומק על כל חסרונותיו ויתרונותיו; הכרת קהל הלקוחות; המתודה והמעבר בין שלבי המכירה השונים; טיפול בהתנגדויות לקוח; תמחור המוצר; הכרת המתחרים ועוד.

היבט אחר של ההכנה מראש נוגע יותר לרמה האישית. חשוב מאוד שתהיו מרוכזים במכירה וחשוב שתהייה לכם התכוונות חזקה לבצע את המכירה. לכל אחד מאיתנו יש עוד חיים שלמים מעבר לרגע המכירה, חיים אשר לפעמים משפיעים על מצב הרוח שלנו לטוב ולרע גם בזמן המכירה. היו מקצועיים ואמצו גישה חיובית, איך שאתם מרגישים זה מה שמקרין על הלקוחות שלכם ויכול להשפיע מאוד על המכירה. שימו את כל הבעיות והצרות בצד והיו מרוכזים בהווה, ברגע המכירה.

הרשו לי להמליץ לכם על מחברת העבודה ״למכור!״, אחד הכלים החשובים ביותר בדרך להיות תותחי מכירות. מחברת העבודה היא כלי שטח המציע שיטות פרקטיות או יותר נכון מפרק את המכירה לתהליך בעל 6 שלבים. תהליך המתחיל בהכנה למכירה ומסתיים בסגירת המכירה. כמובן שלא מספיק רק לקרוא את מחברת העבודה ״למכור!״, יש להתאמן וליישם אותה על מנת להצליח.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344


קרא/י במאמרים בנושא קורס מכירות או קורס מכירות באימון אישי:

קרא/י במאמרים בנושא הדרכת מכירות: