השימוש ב׳קלפים השלכתיים׳ בהנחיית קבוצות ובאימון אישי בעזרת הקלפים ומחברת העבודה ״להגשים!״ ובעזרת "האופק היומי שלי" משחק להצלחה

כל מי שעוסק באימון אישי והנחיית קבוצות מכיר את הבעיה; אנשים רבים חיים על אוטומט ונותנים לנסיבות החיים להכתיב להם את סדר היום ומסלול החיים. לכולם יש חלומות אך רבים משאירים את החלומות בגדר דבר בלתי אפשרי ובלתי מושג. האתגר של כל מי שעוסק באימון אישיהוא ללמד את הקהל שיש לו שליטה על החיים שלו ובהחלט ניתן להגשים את החלומות.

אתה בתור מאמן אישי בוודאי יודע שהצורה שבה אנו מסתכלים על הדברים, על העולם שסביבנו, על האנשים שמסביבנו, על מערכות היחסים שלנו, על הקריירה שלנו ופשוט על כל דבר, משפיעה על הצורה שבה אנו מתנהלים. ובכל נשאלת כאן השאלה האם אנו מתנהלים או מנהלים. מחברת העבודה ״להגשים!״ מתחילה מהדבר הבסיסי ביותר והוא הגדרת הפועל ״להגשים״. אין מדובר בהגדרה לפי המילון, אלא הגדרה אישית; כל אחד ואחת באימון האישי צרכים להסתכל פנימה ולשאול את עצמם מהי המשמעות של הפועל להגשים בחייהם. כאשר כל אחד מגדיר לעצמו את משמעות הפועל בעיניו אנו יכולים ללמוד הרבה על תפיסת עולמו, או יותר נכון הפרט העושה את התרגיל לומד על עצמו. הרי רובנו לא חושבים על משמעויות רבות בחיי היום יום; כאשר כל אדם בקבוצה לוקח כמה דקות וחושב על משמעות הפועל להגשים הוא הופך להיות מודע יותר לתפיסת עולמו; אותה התפיסה שגם מעצבת את עולמו. ההבנה הבסיסית הזו היא הכרחית לפני השלב שבו נגדיר לעצמינו יעדים.

הבעיה בהרבה אימוני קבוצות היא שהאימון נשאר אך ורק ברמה התאורטית. אמנם המנחה באמת מדבר לעניין אך חסר לו הכלי היצירתי שיגדיל את המעורבות האישית של הפרט בתהליכי העצמה. אם הפרט לא יספוג ויפנים את האימון האישי אז המאמן לא השיג את המטרה. על מנת שכל אחד מהמשתתפים יפנים את המסרים יש להשתמש בתרגילים, יצירתיות ודמיון. הקלפים השלכתיים המגיעים עם מחברת העבודה הם אותו הכלי שהיה חסר לך, המאמן. עבור רובנו המחשבות הן די מבולבלות, הן אולי מנהלות אותנו בפולסים חשמליים במוח אבל אנו מודעים אליהן. הקלפים הם כלי המסייע לנו בתרגום המחשבות האישיות שלנו, אותם פולסים חשמליים במוח הופכים מקבלים צורה ומשמעות ואנו הופכים להיות מודעים אליהן.

מחברת העבודה ״להגשים!״ וערכת קלפים השלכתיים נועדו להיות כלי עזר בידי המאמן העוסק בהנחיית קבוצות או אימון אישי החוברת היא כלי המצייר מסלול ישיר בדרך להגשים, כל שצריך לעשות הוא ללכת לאורך השביל. המחברת כוללת קלפי מילים וקלפי תמונות המשמשים ככלי יצירתי בידי המאמן בתהליכי העצמה. כל מי שעוסק באימון אישי או הנחיית קבוצות ימצא שימוש רב למחברת זו. בעזרת המתודה המוצעת במחברת זו ניתן ליישם את תהליכי ההעצמה על כל סוג של אימון (לכל מטרה).

בנוסף, פיתחנו כלי מצויין לעבודה בתהליכי אימון אישי, ייעוץ והדרכה או פיתוח מנהלים וקורס ניהול - משחק "האופק היומי שלי" הוא משחק הכולל קלפים השלכתיים ומגוון רעינות וכלים ללימוד, תרגול ויישום מיומנויות בהצלחה.