3 טעויות שמנהלים עושים בדיבור בפני קהל, שפת גוף והעברת מסרים - שאסור לעשות!


3 טעויות שמנהלים עושים בדיבור בפני קהל, שפת גוף והעברת מסרים - שאסור לעשות!

החשיבות של ביטחון, שפת גוף נכונה ואינטונציה מצד המנהל מול הלקוח הינה גבוהה וקריטית במיוחד ומשפיעה באופן משמעותי על הצלחתו המקצועית, הבין אישית, ועל העברה אפקטיבית של המסר אותו הוא מתבקש להעביר לקהל. מנהל נדרש לעבור לפני כל פגישה, פרזנטציה או הרצאה על מגוון רחב של גורמים מהותיים כגון הכרת קהל היעד והלקוח הפוטנציאלי, בנייה נכונה ואפקטיבית של שלבי המצגת או הנאום, הכנת המקום והפרטים הטכנים, ועוד. גורמים אלה נועדו להבטיח למנהל כי יצליח לעורר את סקרנותו של הלקוח, וישמור על הופעה מהודקת ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר.

היכולת של דיבור בפני קהל והנחית פרזנטציה אפקטיבית הינה קריטית עבור כל מנהל, והיא נועדה למשוך את תשומת ליבו של הלקוח ולעורר בו רגשות חיוביים כגון סקרנות, עניין, ביטחון כי מדובר באיש מקצוע ובארגון איכותי, ובסופו של דבר רצון לרכוש את המוצר או השירות אותו המנהל מציג בפניו. קורס דיבור בפני קהל מהווה פלטפורמה מקצועית, אפקטיבית ואיכותית עבור מנהלים לשפר את המיומנויות הבין אישיות שלהם ואת הביטחון העצמי.

ובכל זאת, מנהלים חדשים ומנוסים כאחד נוטים פעמים רבות לעשות מגוון רחב של טעויות אשר לעיתים אף יכולות לעלות באיבוד הלקוח. להלן 3 טעויות מרכזיות ונפוצות במיוחד:

  1. אי סדר וקפיצה מנושא לנושא. מנהלים רבים אשר בונים תוכנית מסודרת אשר כוללת שלבים מהודקים ונכונים בכל זאת נוטים לעיתים ״לברוח״ מהתוכנית ובכך לעורר בלבול אצל הלקוח ואף לפספס את המטרה. פרזנטציה, נאום או פגישה מול לקוח לא יכולים להתנהל באופן אינטואיטיבי בלבד, ומומלץ לדבוק בתוכנית ובשלבים אשר נבנו מראש בהקפדה ומתוך מחשבה, על מנת להבטיח כי הלקוח יקבל רושם חיובי ומקצועי, ויצליח לשמור על עניין ופוקוס לאורך כל הפגישה.
  2. לשאוף גבוה מדי. כאשר מנהל מנסה להרשים את הלקוח אשר עומד מולו, פעמים רבות הוא משתמש בקלף של שפה גבוהה ורהוטה ״מדי״. ברוב המקרים, הטריק לא מצליח במיוחד, ולמעשה יוצר את האפקט ההפוך. הרוב המוחלט של הלקוחות מעדיף מנהל מקצועי וסמכותי אך שמדבר אליהם בגובה העיניים ובשפה נגישה ומובנת. שפה גבוהה מדי יכולה פעמים רבות ליצור מעין ריחוק מצד הלקוח, ובכך מאבד את המנהל הן הקשבתו של הלקוח והן את העניין. כאמור, אכן רצוי להשתמש בשפה רהוטה ובהירה אך לא ברמה בה הלקוח ירגיש כי מתנשאים מעליו ומנסים באופן אגרסיבי מדי להותיר עליו רושם.
  3. אחת הטעויות היותר נפוצות אשר מנהלים רבים נוטים לעשות בעת דיבור בפני קהל היא להציג נתונים ומידע ללא כל בסיס. פעמים רבות טעות זו כמו האחרות יכולה לנבוע מלחץ וחוסר ביטחון. המנהל מרגיש את הצורך להרשים את הקהל או את הלקוח הפוטנציאלי ומתחיל לפזר מידע אשר יכול להיות לא רלוונטי והוא אינו שולט בו. הרוב המוחלט של הלקוחות מעדיף כנות ואותנטיות, לכן מומלץ לדבר ולהסביר רק את המידע הרלוונטי אשר שולטים בו במאה אחוזים.

על פניו נדמה כי מדובר בטעויות של מנהלים מתחילים וחסרי ניסיון אך למעשה, מנהלים ותיקים ומנוסים יכולים בהחלט לטעות גם הם. נתונים מראים כי מנהלים אשר לא עברו קורס דיבור בפני קהל ופיתוח מנהלים פעמים רבות מתקשים לספק את הסחורה. כמנהלי הארגון, היכולת של המנהלים שלכם לדבר בפני קהל, להשתמש נכון בשפת הגוף שלהם ולהעביר את המסר באופן האפקטיבי והמקצועי ביותר הינה קריטית במיוחד. מנהלים אשר מחזיקים בכלים מקצועיים ומיומנויות ברמה גבוהה יבטיחו כי הארגון יקדם את מטרותיו, ישגשג ויצליח, וכמובן ישמור על תדמית חיובית ומקצועית.