5 טיפים להצלחה במכירות

5 טיפים להצלחה במכירות

רבים פונים אליי בהרצאות ומבקשים ממני טיפים למכירות מוצלחות. האמת שאיני חסיד של קיצורי הדרך ומאמין כי מכירות הן מתודה מסודרת ובעלת שלבים. אך למרות זאת ברצוני להעניק לכם כמה טיפים בשביל לנער אתכם מדפוסי מחשבה שאולי מגבילים אתכם ומונעים מכם להגשים את מלוא הפוטנציאל:

1. האמן במוצר – כאשר אתה מנסה למכור מוצר אתה חייב להאמין במוצר. במהלך המכירה תצטרך לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי להאמין בתועלות המוצר. אם לא תאמין במוצר גם הלקוח לא יאמין במוצר ולהפך. הרבה פעמים תשמעו מוכרים אומרים משפט בסגנון "גם אני קניתי כזה…” בניסיון לשכנע את הלקוח שהם מאמינים במוצר. מילים לא מספיקות, אם האדם שמולכם אינו מרגיש שאתם מאמינים במוצר הוא בכלל לא יאמין לכם שרכשתם אותו.

2. ענה על שאלות הלקוח – יתכן שהתכוננת היטב למכירה אך הלקוח יפתיע אותך בשאלות ענייניות שלא ציפית להן. לא אחת ראיתי מוכרים שמנסים לענות בתשובה מתחמקת של פוליטיקאים ולחזור מהר למסלול המוכר להם, מסלול המכירה שאליו הם התכוננו. זוהי לא הדרך, אתם משאירים את הלקוח בלי תשובות. יש לענות ללקוח בצורה ישירה, אחרת האמינות שלך בתור מוכר תפגע וכמובן סגירת העסקה. יתכן שהשאלות יגעו בחולשות של המוצר, אל תנסו לטייח אותן פשוט תאזנו את החולשות אל מול היתרונות.

3. השתמשו בהומור – מכירות הן דבר רציני אבל אחת הטעויות של מתחילים היא רצינות יתר בניסיון לסגור את העסקה. נראה שהם מיישמים את כל מה שהם למדו על מכירות בצורה אוטומטית ורובוטית עד כדי כך שהם מאבדים כל קשר רגשי עם הלקוח שמולם. היו נינוחים, חייכו ואל תהססו להשתמש בהומור לצורך ביצוע המכירה. זכרו מכירה היא אומנות ולא מדע.

סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות:

4. ללמוד מטעויות – לעתים מכירה נכשלת, זה קורה. אל תתנו לזה לשבור אתכם ואל תנסו להדחיק את הכישלון. מכירה שנכשלה היא שיעור חשוב אשר יעזור לכם בהמשך. נסו לשחזר את תהליך המכירה בראש על מנת להבין היכן הייתה הטעות, איפה הרגע שאיבדתם את הלקוח. וכמובן הכי חשוב לנסות להבין מה היית יכול לעשות אחרת על מנת לסגור את המכירה. לימוד מטעויות הוא דבר חשוב, אל תהססו להתייעץ עם מוכרים מנוסים יותר.


5. הכירו את המתחרים – לכל מוצר שאתם מוכרים יש מתחרים וחשוב שתכירו אותם. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו: הגודל, המחיר, העיצוב, הפונקציות, השירות ושאר הקריטריונים הרלוונטיים לאותו המוצר. חשוב שתכירו את המוצרים המתחרים על מנת להבליט את היתרונות שלכם על פני האחרים. שלא תבינו אותי לא נכון, אין מדובר בהשמצת המתחרים.

אם תרצו ללמוד עוד על מכירות אני מציע לכם להיעזר להשתתף בסדנת מכירות, קורס מכירות או הדרכת מכירות. בנוסף, אני ממליץ על מחברת העבודה "למכור!” במחברת זו תוכלו ללמוד את כל שלבי המכירה בצורה מסודרת. המחברת תלווה ותסייע לכם להשיג יותר בתחום המכירות. המחברת מתייחסת אל המכירה כאל דיאלוג בין המוכר לבין הלקוח, על המוכר לנהל נכון את הדיאלוג ולהוביל. מחברת העבודה ״למכור!״ מחלקת את הדיאלוג ל 6 שלבים מובנים וגם מלמדת אתכם איך לעבור משלב אחד לשלב הבא אחריו על מנת להתקדם לעבור סגירת העסקה. אבל מעבר למתודה זו חשוב לציין את הגישה המיוחדת של המחבר, גישה לפייה כל אחד יכול למכור בהינתן ההדרכה הנכונה. אין הרבה כלים מסוג זה המלווים אתכם בתהליך המכירה בצורה כל כך עניינית וממוקדת.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344


קרא/י במאמרים בנושא הדרכת מכירות: