פיתוח מנהלים


פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים הוא תהליך שנועד להקנות למנהלים ולצוות הניהול כלים למלא את תפקידם הניהולי בצורה אפקטיבית ומקצועית, תוך תפיסת תפקיד רחבה, מתן דוגמא אישית ועירור השראה לכפופים להם. היקפי התכניות לפיתוח מנהלים משתנות בין ארגון לארגון והמוטיבציה הארגונית לפיתוחם משתנה ומתייחסת למיומנויות וסיטואציות ארגוניות שונות.

תהליך פיתוח מנהלים מורכב משלושה מעגלי הכשרה ופעילות מקבילים: 

  1. פיתוח חזון ואסטרטגיה- פיתוח ועיצוב חזון עתיד היחידה הניהולית והאסטרטגיות הדרושות למימושו הינו המעגל הראשון בפיתוח מנהלים.
  2. התפתחות מקצועית והעצמה אישית - פיתוח מנהלים מקצועי יכלול תהליכים של התפתחות אישית של המנהל, פיתוח צוותי והתפתחות מקצועית של המנהלים בתכנית.  במעגל השני בהכשרת פיתוח מנהלים אנו נוודא שהמנהל בתכנית פיתוח מנהלים ירגיש גדל ומתפתח לאורך הזמן ולאורך התהליך, תחושה אשר הוכחה בקשר ישיר למוטיבציה בניהול ולהתמדה בתפקידים ניהוליים בכל ארגון.
  3. מתן מיומנויות וכלים מקצועיים לניהול ומנהיגות – במעגל השלישי של פיתוח מנהלים נתמקד במתן כלים מקצועיים בניהול ומיומנויות ליישום כישורים אישיים ואיכויות הנדרשות מהמנהל המוביל, סל הכלים יותאם לסגל המנהלים הארגוני ובהתאם לצרכים הרלוונטיים.

בהתאם לכך, במשכוכית ייעוץ והדרכת מנהלים אנו מפתחים ומנחים תהליכי פיתוח מנהלים, סדנאות מנהלים ואימון מנהלים לפי 3 מודולות מקצועיות כמפורט להלן.

מטרות המפגשים בתוכניות לפיתוח מנהלים:

  1. העצמת המנהל בתוכניות פיתוח מנהלים.
  2. פיתוח מיומנויות בהתנהגות אסרטיבית בארגון, לעיצוב ולקידום החזון ותכנית העבודה.
  3. הענקת כלים יישומיים להובלת תהליכים ארגוניים וניהוליים ברמה אישית, קבוצתית וארגונית.
  4. חיזוק תחושת המסוגלות האישית וליווי בחוויית הצלחה בארגון בכלל ובפרט למנהלים חדשים.
  5. מתן כלים אישיים להצלחה בסיטואציות חברתיות, ארגוניות וניהוליות שונות.
  6. הענקת סל כלים וכישורים אישיים בניהול, מנהיגות והובלה בהתאם לצרכים בארגון.

בין הנושאים בתכניות פיתוח מנהלים בהנחייתנו:

  • עיצוב חזון, כתיבת תוכנית ארגונית ופיתוח תכנית אסטרטגית.
  • תפיסת התפקיד הניהולי: פיתוח התפקיד, פיתוח אישי ומיקוד בהצלחה בניהול.
  • סגנונות מנהיגות ויישומם בחיים ובעבודה: מנהיגות מעצבת, מתגמלת ופיגמליון בניהול.
  • הערכת עובדים, מיומנויות במשוב ובחניכה מעצימה.
  • תהליכי קבלת החלטות, לימוד גורמים משפיעים וכלים לבידודם.
  • התנהגות אסרטיבית והעצמה אישית בתהליכי פיתוח מנהלים.
  • סגנונות תקשורת בניהול, מנהלים ומנהיגות: כלים בתקשורת אפקטיבית להנעה.
  • פרזנטציה אפקטיבית: העברת מסרים, שפת גוף וטכניקות מסירה אפקטיביות למנהלים.
  • מיומנויות ניהול משא ומתן, גישור ופתרון קונפליקטים.
  • ניהול צוות למנהלים: שיטות ותיאוריות בניהול צוותים בארגון והעצמתם.
  • המנהל כחונך: חונכות וחניכה בארגון ובניהול.
  • התמודדות עם לחץ ושחיקה למנהלים ועובדים.
  • ניהול לפי "דורות" או, "ניהול בין דורי"
  • חשיבה יצירתית ויישומה בתהליכי עבודה ופיתוח מנהלים ובפתרון בעיות.
  • תרגילי גיבוש, IDT ו-ODT למנהלים ולעובדים.

תהליך פיתוח מנהלים בהנחייתנו משלב מגוון רחב של תרגולים, פרויקטים להתנסויות בניהול וליווי ואימון אישי למנהלים בין המפגשים, תוך יצירת "מרחב בטוח" ללימוד, תרגול והתנסות אישית וקבוצתית לפיתוח מיומנויות וכלים בניהול ובמנהיגות בארגון. "במשכוכית - ייעוץ והדרכה למנהלים", נתאים את תהליך פיתוח המנהלים לארגון, לצרכיו, לאופי המנהלים בתהליך ולשלב המקצועי בדרגת הניהול.

ליצירת קשר עם חברת משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים אנא לחץ/י כאן, או צלצלי/י עכשיו: 072-2500344

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!


קרא/י במאמרים בנושא פיתוח מנהלים או קורס ניהול: