סדנת שפת גוף - הכלי לתקשורת בין אישית מוצלחת

בניגוד למקובל לחשוב, הכוונה אינה נמצאת בתוכן ובמילים שאנו אומרים, אלא היא טמונה בעיקר בטו ובשפת הגוף.  שפת הגוף מעבירה את המסרים המיידיים והאמיתיים יותר. למידה של שפת הגוף על ידי סדנת שפת גוף מקצועית יכולה להקנות למשתתף את האפשרות להבין באופן מדויק מה אותו אדם אשר עומד מולו מרגיש וחושב, ובאמצעות הבנה זו אף לשנות תגובה או עמדה מסוימת. מדובר על יתרון מהותי כאשר מדובר על מנהלים ועובדי ארגון שונים, אשר נמצאים באינטראקציה יומית עם מגוון רחב של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים.

במהלך סדנת שפת גוף המשתתפים למעשה נחשפים לידע רחב ומגוון ולומדים את הסודות שמאחורי שפת הגוף. חלק מהכלים אשר נרכשים במהלך הסדנה הם להבין ולנתח שפת גוף, להבין כיצד מסר מועבר, לדעת כיצד לשבור את הקרח, להעביר מסר וכוונה באופן אפקטיבי ונכון, כיצד לקרוא את האדם ממול ועוד מגוון רחב של מיומנויות, כלים ומידע. סדנת שפת גוף למעשה מלמדת את המשתתפים בה כיצד לקלוט מסרים שונים גם כאשר האדם ממול אינו מודע אליהם ובכך מעניקה למשתתף יתרון מהותי וכוח.

כל תקשורת בין כל בני אדם למעשה מתבצעת על ידי אמצעים בלתי מילוליים ואמצעים מילוליים. למעלה מתשעים אחוזים מהמסר מורכב בהכרח משפת הגוף, הטון וכמובן מקשר עין. עובד, מנהל או בעל עסק אשר למד ועבר בהצלחה סדנת שפת גוף מקצועית יודע כיצד להעביר את המסר הרלוונטי באופן האפקטיבי ביותר, ולשרת את האינטרסים האישיים שלו ושל הארגון.

כיום, אין כל ספק כי שפת הגוף הינה כלי ראשי וחשוב במיוחד בהשגת תוצאות עסקיות, ניהוליות, והעצמה של קשרים בינאישיים רבים ומגוונים. ניתן לראות כי בעלי ארגונים ועסקים רבים כיום בוחרים לרכוש עבור צוות המנהלים שלהם סדנת שפת גוף מקצועית אשר תעניק להם מגוון רחב של כלים ותשפר את המיומנויות הבינאישיות שלהם ואת הכישורים הן המקצועיים והן האישיים. סדנה אפקטיבית תכלול בתוכה מספר גורמים חשובים במיוחד. ראשית, הכרה מעמיקה של מגוון הכללים של שפת הגוף, שימוש אפקטיבי בקול, שפה ואינטונציה, הענקת כלים לשיפור ביטוי עצמי, זיהוי של דפוסים שונים של התנהגות, ועוד.

כמו כן, סדנת שפת גוף מקצועית ויעילה תכלול בתוכה, בנוסף לשלב התיאורטי, מגוון רחב של תרגולים וסימולציות אשר מתקיימים גם במסגרת קבוצתית וגם במסגרת אישית על ידי מנחה הסדנה. מדובר במוצר יעיל אשר יכול להתאים לכל אדם אשר מעוניין לשפר את היכולות הבינאישיות שלו, להכיר לעומק ולהבין את העולם המורכב והמעניין של שפת הגוף, ובעיקר עבור אנשים אשר נמצאים בעמדה ניהולית או עוסקים בתחום מכירות ויחסי אנוש.

למעשה, השוק העסקי כולו מתבסס בסופו של דבר באופן כזה או אחרת על מכירות. על ארגון שואף למכור את המוצר או השירות אותו הוא מספק, והוא עושה זאת על ידי צוות העובדים והמנהלים של הארגון. שפת גוף מהווה משקל משמעותי בכל מקום, הן באינטראקציה בין עובדים, במשא ומתן מול לקוח, ראיון עבודה, פרזנטציה, תהליך מכירה ועוד. כאשר על אותו עובד או מנהל לספק את הסחורה ולדעת כיצד להתמודד עם הלקוח שמולו.

סדנת שפת גוף מקצועית יוצאת מנקודת ההנחה כי החזות הינה החלק משמעותי בכל מקום ובעיקר כאשר מדובר על עולם העסקים והמכירות הקיים כיום. מטרה חשובה ומרכזית במיוחד של סדנת שפת גוף היא להעניק למשתתפים את הכלים לדעת כיצד לעשות שימוש נכון ואפקטיבי בשפת גופם לצורך הגדלת מכירות, קידום צרכי הארגון, עמידה ביעדים, מיתוג עצמי נכון ועוד.