שימוש בקלפים השלכתיים בהדרכה, אימון אישי וייעוץ

שימוש בקלפים השלכתיים בהדרכה, אימון אישי וייעוץ

כל מי שעוסק באימון אישי, ייעוץ ארגוני והנחיית קבוצות מחפש תמיד אחר עזרים אשר יסייעו לו להעביר את המסר. האמת שזה לא רק מסר שצריך להעביר, אלא תהליך פנימי שהקהל צריך לעבור על מנת לראות את הדברים בצורה הנכונה אשר תסייע לו לעשות את השינוי. זה נכון לגבי כל סוג של אימון אישי, זה המתקיים בהנחיה קבוצתית, זוגית או אפילו אישית. המאמן האישי צריך את העזרים הנכונים שבעזרתם יוכל לבצע תרגילים אשר יגרמו לקהל המשתתף באימון האישי לראות את הדברים מתוך תהליך של התבוננות פנימית. אלו הם אינם דברים טריויאלים, לא קל להתבונן פנימה אל תוך המחשבות שלנו. בחיי היום יום אנו איננו מודעים למחשבות שלנו בצורה עמוקה. זוהי הנקודה בה קלפים השלכתיים יכולים לעזור לך, קלפים השלכתיים נועדו לשמש בתור עזרים המסייעים למאמן בתהליך.

מהם קלפים השלכתיים ואיך הם קשורים לתהליכי אימון אישי?

קלפים השלכתיים מגיעים ביחד עם מחברת העבודה ״להגשים!״. מדובר ב 100 קלפים המתחלקים למאה קלפים המכילים מילים ומאה קלפים המכילים תמונות. כל מילה וכל תמונה נבחרו בקפידה רבה מתוך מחשבה על הרגשות שהן מעוררות. המטרה של הקלפים היא לסייע לקהל המשתתף באימון לתרגם את מחשבותיו. לכל אחד יש את המחשבות שלו, אלו שבחיי היום יום הוא אינו מודע אליהן אך הן שם והן משפיעות על מצב הרוח שלו ותגובותיו. הקלפים מסייעים לכל אחד לתרגם את המחשבות, כלומר להיות מודע עליהן ולהעניק להן את תשומת הלב. מחברת העבודה ״להגשים!״ מנחה את המאמן והקהל המשתתף באימון במגוון תרגילים העושים שימוש באותם הקלפים על מנת לחקור את דפוסי המחשבה, לאתגר אותם ואף לעצב אותן מחדש.



בנוסף, פיתחנו כלי "משחק" האופק היומי שלי, המהווה אף הוא כלי מצויין הכולל קלפים השלכתיים לתהליכי ייעוץ והדרכה, אימון אישיועבודה עצמית לפיתוח ותרגול מיומנויות להצלחה.

המפתח להבנה הוא היצירתיות והדמיון ולכן קלפים השלכתיים הם הכלי המתאים. התבוננות בקלף המכיל מילה מסוימות מאפשרת לנו למקד את כל תשומת הלב באותה המילה, להיות מודעים למכלול הרגשות שהיא מעוררת בנו ואף את השאיפות שיש לנו בנוגע לאותה המילה. אם מדובר בהנחיית קבוצות ניתן גם לנהל דיון קבוצתי בו נראה את השוני ביחס של כל אדם למילה. אך השימוש בקלפים השלכתיים אינו מסתכם בזה, ניתן להרחיב את השימוש בהם לתרגילים מורכבים יותר, כמו לענות על שאלות, תוך כדי התבונות על קלף תמונה שלכאורה אינה קשורה לשאלה. טכניקה זו העושה שימוש בדימוי ויזואלי שאינו קשור לשאלה מגרה את המחשבה; ניתן להשתמש בה בתור כלי לתכנון ועיצוב מחדש של המחשבה.

קלפים השלכתיים הם כלי עזר בידי המאמן על מנת לערוך את התרגילים הנכונים לקהל המשתתף באימון. כמובן שהמאמן בתהליכי אימון אישי יכול להשתמש גם בכלים אחרים במקביל אך הקלפים ההשלכתיים מגיעים ביחד עם מחברת העבודה ״להגשים!״ או עם ערכת "האופק היומי שלי" המציעה מתודה שלמה ומסודרת לתהליכי העצמה. מחברת העבודה ״להגשים!״ והמשחק "האופק היומי שלי" והקלפים המצורפים הם אחד מהכלים שהופכים את העבודה של המאמן לאפקטיבית יותר.