18 Feb
18Feb


5 משחקי היכרות ופתיחה מעולים למנהלים! מומלץ להנחיה במהלך סדנאות למנהלים / פיתוח מנהלים או בקורס ניהול. יכול להתאים גם להנחיית עובדים וסדנאות פתיחה.

הרבה מנחים מאמינים שקשה מאוד להנחות משחקי היכרות, שבירת קרח או משחקי היכרות בתהליכי פיתוח מנהלים או בסדנאות למנהלים, ההנחה היא שבגלל שמדובר במנהלים או במנהלים בכירים יהיה קשה לרתום אותם לתרגילים שוברי קרח ומשחקים יצירתיים. בפועל, כאשר מדובר בקבוצת מנהלים ההיפך הוא הנכון. הניסיון מלמד שהרבה מנהלים נהנים מאוד מההזמנות להכיר, להשתעשע בשוברי קרח וללמוד על עצמם ועל אחרים בדרכים יצירתיות.

לפניכם 5 משחקי היכרות למנהלים ועובדים שאני אוהב מאוד להנחות, כמובן בהתאם לאופי ההדרכה, משכה והתכנים שהם אתם צפויים לעסוק:

  1. שעון פגישות- מחלקים לכל מנהל או עובד בקבוצה איור של שעון. כל מנהל משתתף מסתובב בחדר הפעילות וקובע "פגישה" עם המנהלים האחרים בחדר בהתאם לשעות שבשעון. בתום תיאום הפגישות אצל כולם המנחה מכריז כל פעם על שעה אחרת ועל נושא שהם צריכים לדבר עליו. הנושאים יכולים להיות קשורים לחיים האישיים (נניח סיפור על המשפחה, חלומות שהגשמתי ושעוד אני רוצה להגשים), לסיפורים ארגוניים (היום הראשון בעבודה, איך אני כמנהל), או על הסדנא (ציפיות מהיום, מה אני מביא לתהליך וכד').
  2. הצגת עצמי דרך חפץ – המנהל יבחר חפץ כלשהו ויציג את עצמו דרכו. ניתן לארגן רשימת חפצים ולהניח במרכז המעגל, או להציע למנהל לבחור משהו מסוים שיש ברשותו כרגע. (מפתחות, ארנק וכד'). התרגיל הזה מאפשר חשיבה יצירתית ואפשר לנהל בעזרתו שיח מעמיק וחשוב.
  3. משימה קבוצתית לספור עד 10 – הקבוצה צריכה לספור עד -10. הם מתחילים לספור וכל פעם אומרים מספר אחד לפי הסדר. אם 2 מנהלים אומרים ביחד את אותו מספר, מתחילים מההתחלה. הרעיון הוא שאסור לנהל סכימת עבודה מסויימת ומוגדרת. התרגיל מצחיק ומרענן, וניתן לחבר אותו לתחומי ניהול שונים בהם ישנה משימה הדורשת עבודת צוות אבל ללא יכולת לבצע תיאום או ניהול מסודר.
  4. שיחת עומק בקבוצה באמצעות קלפי  "האופק היומי שלי!" למנהלים – בערכת "האופק היומי שלי" יש עשרות קלפי תמונות ועשרות קלפי מילים. הניחו את כל הקלפים במרכז החדר ובקשו מכל מנהל לבחור קלף אשר משקף בצורה הטובה ביותר: 
  • הציפיות שלי מהיום הזה
  • מה אני מביא איתי למהלך היום
  • מה הדברים שהייתי רוצה להצליח בהם
  • חוויה מעצבת בתפקידי כמנהל
  • מפגש שחוויתי ועיצב את תפיסתי הניהולית
  • החזון שלי לצוות / למחלקה / לארגון שאני מנהל

השימוש בקלפים השלכתיים נהדר, והוא מתאים לפתיחה, לסיכום או לשיחות בנושאים משתנים לאורך ההדרכות בסדנאות מנהלים. בערכת "האופק היומי שלי!" מצורפת גם חוברת הדרכה שכתבתי ויש בה 11 משחקים ותרגילים לשימוש בעזרת הערכה. לפרטים על המשחק האופק היומי - לחץ כאן.

5. סיפורי אמת ושקר – כל מנהל בתורו מספר 2 סיפורים על עצמו שאף אחד בקבוצה לא מכיר. סיפור אחד אמת, סיפור שני שקר ועל הקבוצה לנחש מה עומד מאחורי כל סיפור! זהו תרגיל נהדר, ומתאים גם לקבוצות שלא מכירים אחד את השני, הנחו את המנהלים לבחור סיפורים מקוריים והם יכולים להתייחס לכל זמן או תקופה בחיים.

אני מזמין אתכם להגיב, להוסיף ולחלוק רעיונות נוספים שליוויתם בהצלחה!

הדרכה מהנה ומוצלחת.

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!

ערכות הדרכה למנהלים: