משוב ככלי מרכזי בחניכה והעצמת עובדים


משוב ככלי מרכזי בחניכה והעצמת עובדים - הערכת עובדים

בין משוב לפידבק - כולנו בני אדם ומהיותנו יצורים חברתיים אנחנו צמאים לדעת מה חושבים עלינו. בעולם העבודה הצורך לדעת מה חושבים עלינו מועצם, היות ולרוב הערכת עובד משפיעה על המשך עבודתו בארגון, קידומו וכו'.

כמנהלים, חשוב לזכור שארגונים על כל העובדים שבהם הם יצורים לומדים, ולכן לרוב כל עובד בארגון ירצה ללמוד ולהשתפר בתחום עבודתו. לכן, אם הפידבק שמנהל יתן לעובד יסתכם ב"זה היה טוב וזה לא טוב" העובד לא יתפתח, יעמוד במקום וההוא והמנהל יהיו לא מרוצים מרמת התפקוד ומהעבודה.

משוב לעובד – העובד שמח, הארגון מרוויח

משוב הינו כלי בסיסי ומשמעותי בפיתוח הדרכה. פיתוח עובדים מתחיל במשוב.

כדי שהמשוב והערכת העובדים יהיה משמעותי הוא חייב להיות מקדם ומלמד. גם אם המנהל אינו שבע רצון על עבדותו של העובד, חשוב שהמשוב יהיה מקדם. ברגע שהעובד ירגיש שלמנהל חשוב לקדם, לפתח ולחנוך אותו, העובד ירגיש טוב בארגון והמוטיבציה שלו ללמוד ולהתקדם תגבר.

מהו משוב משמעותי?

דבר ראשון – הקשבה

זה אולי ישמע מוזר אבל משוב משמעותי מתחיל בהקשבה. ראשית חשוב לשמוע את העובד – כיצד הוא מרגיש לגבי המשימה שעשה/עושה, מה טוב 'פחות טוב וכו'.

ההקשבה צריכה להיות אמיתית ולא כזו שתחפש את המילים שאנחנו מחכים לשמוע שנשתמש בהם בעתיד. כלי טוב להבנה של הקשבה הוא לעשות שיקוף לדבריו של העובד ולראות שבאמת המנהל הבין את כוונת העובד.

  • משוב ענייני
  • כדי שהמשוב יהיה אפקטיבי הוא חייב להיות ענייני.
  • השתדלו לא לערב נושאים לא רלבנטיים או נלווים למשימה.
  • התמקדו בשיקוף של מה שנעשה ותיאור הדברים ללא הוספה של רגשות או תחושות שלכם כלפי הממושב
  • התמקדו בנקודות לשיפור. הא' ב' בחניכת עובדים הוא ההסתכלות לעתיד – מה נעשה בפעם הבאה, מחר וכו'.
  • חשובה גם האמפטיה

יחד עם הענייניות לזכור שלעובד חשובה דעתכם כמנהלים ולכן גם אם משמיעים ביקורת, היו רגישים ובחרו את המילים שאתם משתמשים בהם.

לסיום – משוב הוא כלי חשוב ומקדם בחניכה ופיתוח עובדים. חשוב לדעת להשתמש בו נכון.

ועוד טיפ לסיום – כל אדם צריך משוב, אז ם אתם לא מקבלים, אל תהססו לבקש, אם עושים זאת בדרך הנכונה, זה לא מראה על חולשה, אלא רק מעצים.

ליצירת קשר עם חברת משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים אנא לחץ/י כאן, או צלצלי/י עכשיו: 072-2500344

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!


קרא/י במאמרים בנושא אימון מנהלים: