21 Mar
21Mar

רקע + עקרון מספר 1: חזון ברור ותוכנית עבודה – איך אני הולך להשפיע ולהצליח בארגון?!

רקע :

תהליך  הכתיבה של "המדריך להשפעה ולהצלחה" עורר בי ובסביבה שלי שאלות רבות הנוגעות ל"מהי הצלחה" או "מהי השפעה" ואיך ניתן להגדיר את הדברים באופן שיהיה נכון לכולם ולכל קורא. אני חייב להודות שמדובר באתגר גדול, אך מצאתי לו פתרון!

בימי התואר הראשון ובימי התואר השני כתבתי הרבה עבודות שעסקו ב"הצלחה". אחת המשימות שלקחתי על עצמי היא לראיין את האנשים שאני הגדרתי כ"מצליחנים" בארגונים שונים. פגשתי כמה עשרות של מנהלים בכירים בארץ ובעולם, ערכתי איתם ראיונות אישיים ושיחות פתוחות. מאז קראתי עוד ספרים, מאמרים ונחשפתי לחומר רב. בשנים האחרונות, כמנכ"ל משכוכית ייעוץ והדרכה אני עורך אימונים אישיים למנהלים, הפעם עם כובע "היועץ".

את המדריך שלפניך כתבתי לאחר שריכזתי לפניי את ה"טיפים", הכלים והעקרונות שלמדתי מהאנשים המבריקים שפגשתי. זהו ריכוז כללי הלקוח מעולמם של בעלי הניסיון שהצליחו, חומר אקדמאי וגם- קצת מניסיוני האישי כיועץ חיצוני לארגונים רבים.

אני מזמין אותך לקרוא את המדריך בעיון, בסוף כל פרק תמצא "טיפ מהמדריך" – אלו הן משימות קטנות שיש בהם כדי לחולל שינוי גדול ומשמעותי ביכולת שלך להשפיע, להצליח ולהתקדם. ככלל, ההמלצה שלי היא לקרוא עקרון 1 כל יום, וליישם את המשימות שמצוינות שם.

  • לאורך קריאת המדריך, אני מזמין אותך לפנות אליי באופן אישי בכל שאלה או עניין. Yaniv@mash.org.il  
  • בנוסף, בערוף שלנו באתר YOU-TUBE תגלה שפע של סרטונים והדרכות. שם אנחנו מציגים חלק מהחומרים הרשומים כאן בהרצאות וקטעים מהן. העמוד הוא על שמי: Yanivshenhav. חלק מהסרטונים תוכל למצוא גם בעמוד "הרצאות בווידאו" באתר משכוכית – ייעוץ והדרכה.
  • באתר משכוכית יש עוד שפע מאמרים מזמין אותך לקרוא גם אותם, חלקם עוסקים בנושאים שהמדריך עוסק – תמצא שם הרחבות, שאלונים, מדריכים נוספים. מומלץ לעשות זאת תוך כדי הקריאה. www.mash.org.il
  • המדריך רשום בלשון זכר מטעמי נוחות, אך פונה לשני המינים באופן שווה.

שתהיה קריאה מהנה ומשמעותית.


עקרון מספר 1: חזון ברור ותוכנית עבודה – איך אני הולך להשפיע ולהצליח בארגון?!

את המדריך אפתח בסיפור הקשור לחברה גדולה שאני מלווה כבר כמה שנים. מחלקת המכירות שלהם הכניסה סכום כסף גדול לארגון והמנהלים היו מרוצים ושמחים. החברה יצאה לשפע ימי כייף, ימי עיון וצוות העובדים כולם היו חברים טובים. אז וגם היום – הרבה רצו לעבוד שם. יום אחד, התחלפה ההנהלה. המנכ"ל הגדיר יעדים גדולים בהרבה מאלו שהיו נהוגים, ואחוזי הסגירה שנדרשו להם העובד או המנהל היו כמעט כפולים ממה שהיה נהוג. דרגות השכר לעובדים היו בהתאמה להצלחתם. מפאת השינוי היה גל התפטרויות רחב, אולם נותרו גם מנהלי מכירות ואדם / עובד או מנהל שאמרו ש"אנחנו יכולים". בדיוק אז קראו לי להצטרף לצוותי המכירה, לתת להם כלים ומיומנויות ויחד – החברה הגדילה פי 2 ויותר את היקף המכירות שלה. (גם במכירות חדשות וגם בהגדלת מכירה ללקוחות קיימים)

ברור שאלו שהצליחו להוביל את תהליך הגדלת המכירה גם לימים קיבלו קידומים בארגון, שניים עברו לנהל צוותים במחלקת שימור וקולם של המצליחים נשמע היטב בישיבות ובתהליכים שהוגדרו בארגון. באופן כללי היו אלו ימים מעולים עבור חלק משמעותי בצוות.

מה הביא להגדלת ההכנסה והכפיל את היקף המכירות? במילה אחת: חזון. בשלוש מילים: חזון ותוכנית עבודה. החזון לבדו – היעד אליו אני רוצה להגיע, לא יכול לעמוד לבדו. לצד הגדרת החזון הברור אני חייב להוסיף תוכנית עבודה שכוללת מחד את האתגרים שיעמדו בדרך ומאידך את המיומנויות ודרכי ההתמודדות עם כל מהמורה ואתגר.

מהו חזון: "הגדרת נקודת השיא של ההצלחה שלי בטווח הרחוק, תוך מימוש מירבי וברור של כלל המיומנויות והכלים העומדים לרשותי"

זה לא עוד "רוחניות בשקל" (כפי שלקוחה יקרה שלי אומרת) וגם לא הזמנה למדיטציה עמוקה. מדובר בשלב ראשון אשר מוכח שוב ושוב, בניהול, בהובלה ובהשפעה. הרבה מבין העובדים והמנהלים המצליחים שפגשתי מגדירים לעצמם חזון ברור, יעדים ותוכנית עבודה. רבותיי, נא לפרגן לעצמכם! הגדירו לעצמכם חזון ברור ובר הישג, אך אל תסתפקו במועט. מומלץ לכוון גבוה ולבנות תוכנית עבודה שתאפשר את ההצלחה הזו.  וזה בהחלט הפרק הראשון בתכנון של "איך להיות בעל השפעה ולהצליח בארגון", וכאן גם אומר – לא רק בארגון, אלא בחיים בכלל.

מגוון ספרים וחוקרים שעוסקים באנשים ש"הצליחו" מוכיחים כי אנשים אשר היה להם חזון ברור ואשר פעלו בנחישות להגיע אליו, אכן הצליחו ובענק. אחד הסיפורים המרתקים המוכיחים זאת הוא סיפורו של כריס גרדנר, אשר היה הומלס מריר ועני, בזכות החזון והנחישות הגיע להיות מיליונר והינו הבעלים של אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארה"ב. החזון מאפשר לך מיקוד, דרך והגדרת יעדים וסימון מטרות.

שאלות מרכזיות בעיצוב חזון ותוכנית עבודה... 

א. היכן אתה נמצא (מאזן כספי, נתוני חברה, נתוני שוק).

ב. לאן אתה רוצה להגיע (ל-100,000 ₪ רווח בחודש, להיות מנהל מחלקה, להוביל תהליכים בינלאומיים).

ג.  תוך כמה זמן (תוך חודש, תוך 1/2 שנה, תוך שנתיים).

טיפ מהמדריך:

קח שעה חופשית, נתק את הטלפון כך שתהיה לגמרי בעניין, וברר לעצמך מהם היעדים והכיוונים שאליהם אתה מעוניין להגיע במהלך השנה הבאה, או השנים הבאות. ענה על השאלות:

  1. מהו החזון שלי? צור הגדרה של נקודת השיא של ההצלחה שלי בטווח הרחוק, תוך מימוש מירבי וברור של כלל המיומנויות והכלים העומדים לרשותי.
  2. מהם היעדים שאני רוצה להגיע אליהם במהלך השנה הקרובה?
  3. כדי שכל זה יקרה אני מחייב (מול עצמי) לבצע את הפעולות הבאות:

(פרט בהרחבה)

  1. מהם המאפיינים והמיומנויות שלי כאיש/עובד/מנהל מצליח? מהן המיומנויות שיש בי ושיעזרו לי לקדם ולקיים את החזון ותוכנית העבודה שלי הן. (נקודות החוזק שלי שמקדמות אותי אל מימוש החזון)
  2. מהם האתגרים העומדים בפניי למימוש החזון והיעדים שלי ומה הדרך הטובה ביותר הדרך להתמודד עמם.

(מהם הקשיים שלי ואיך אני מתכוון לטפל בהם, אילו הכשרות וכלים אני מעוניין לקבל ואיך אני מתכוון לתרגל אותם)

 

ליצירת קשר עם חברת משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים אנא לחץ/י כאן, או צלצלי/י עכשיו: 072-2500344

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!

חנות למנהלים:


קרא/י במאמרים בנושא ייעוץ ארגוני או ייעוץ אסטרטגי למנהלים:

קרא/י במאמרים בנושא פיתוח מנהלים או קורס ניהול: