18 Apr
18Apr

עקרון מספר 5: כוחם של קשרים

לפני זמן קצר שאל אותי עובד חדש בחברה שלנו "איך הצלחנו" להגיע לאן שהגענו, מבחינת היקף המכירות, היקף הלקוחות והגופים שמולם אנו עובדים בארץ ובעולם. עצרתי לרגע לחשוב, הגעתי להבנה שרוב הלקוחות הגדולים שלנו הם פועל יוצא לקשרים שיצרנו. אמנם עסקנו בפעילויות שיווקיות, יש לנו אתר אינטרנט מרשים ובסה"כ עובדים "לפי הספר" של שיטות השיווק המקובלות והחדשות. אולם, ההצלחה הגדולה באמת ובלקוחות הגדולים ביותר שלנו נוצרה כתוצאה מחיבורים שלקוחות לשעבר, מכרים וידידים יצרו.  

ניכר שלקשרים שיש לך הן בתוך הארגון והן בסביבה שלך יש כוח עצום ביכולת לקדם את המטרות שלך ולהצליח בתחום שבו אתה מעוניין. ב"כוחם של קשרים" (הוצאת מטר) כותב מייקל דולוורת שהקמת רשת פעילות לקידום (NET-WORKING) מהווה את השלב החשוב ביותר בתהליכים למציאת עבודה, לקידום בהיבטים מקצועיים ולהצלחות. אגב, הספר מומלץ מבחינתי והוא אף כולל שאלונים וכלים ליצירת רשתות עבודה במגוון תחומים.

לסיכום, מיפוי, אבחון ותפעול רשתות חברתיות וקשרים חברתיים יכולים לקדם אותך בצורה משמעותית במגוון רחב של תחומים – בהיבטים מקצועיים, חברתיים, עסקיים ועוד. סיכום ביניים;

שוחחנו על חשיבות היעד – הגדרת חזון ותוכנית עבודה כבר בעקרון הראשון.

הבנו את מהותה של התקשורת הבין-אישית – הגדרתי כבר בעקרונות הראשונים את החשיבות של התקשורת ומיומנויות התקשורת. כאן הדבר אף מקבל משנה תוקף, כיוון שעליך להיות ודאי מהו היתרון שאותו אתה מציג ועליך להיות מאוד בהיר במטרות שלך ובתקשורת שלך בעת יצירת "רשת עבודה".

יצירת רשת עבודה לקידום הדדי – כוחם של קשרים בקידום עצמי ובעזרה לאחר. שימוש בקשרים במגוון של מעגלים ותחזוקם השוטף חשוב מאוד בדרך להצלחה שלך, והיא הרי כבר מוגדרת – החזון והיעדים רשומים... עכשיו נותר לשתף ולגייס את הסביבה.

טיפ מהמדריך;

  • ערוך רישום של מעגלים הסובבים אותך; חיים חברתיים, סביבה בעבודה, משפחה, מכרים וידידים מאירועים שונים וכד'. ערוך רישום ברור ושמות של כל אחד מהמעגלים. ציין פרטי היקשרות, מקצוע וענה על 2 שאלות:
  1. במה יכול האדם הזה לעזור לי לקדם את החזון והמטרות שהגדרתי. האם יש לנו מטרות משותפות? אם כן, איך אני יכול לקדם אותן?
  2. במה אני יכול לעזור לאדם הזה? איך אני יכול לקדם אותו?

לאחר שתסיים למלא את הטבלה, תוכל לערוך מיפוי ברור של האנשים שנמצאים בסביבה שלך, מה יש לך  להציע להם ומה יש להם להציע לך. כל שנותר הוא לפנות אליהם ולבקש את עזרתם! תופתע לראות כמה שאנשים שמחים לעזור!

טיפ נוסף: ודאי הבנת כבר את חשיבות הרשת החברתית באינטרנט. במידה ואין לך חשבון במגוון האתרים והרשתות, אני ממליץ בחום לעשות זאת. טרם שתפתח, הכן דף ובו רקע על עצמך, מיומנויות, תמונות ושאר ידע וכלים שתרצה לפרסם. בשלב הבא פנה אל שפע שהאתרים ברשת. החשבונות הללו יכולים בקלות לחבר אותך עם חברים ומכרים אשר עשויים להיות גורם המפתח לקידום שלך בתחום המקצועי או הארגוני! מצד שני, פרסום לא מושכל ובלתי אחראי עשוי גם לפגוע בתדמית שלך, ולכן כדאי לשקול היטב מה עולה לעמודים שלך.


ליצירת קשר עם חברת משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים אנא לחץ/י כאן, או צלצלי/י עכשיו: 072-2500344

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!


חנות למנהלים: