25 Apr
25Apr

עקרון מספר 6: אמונה וחשיבה חיובית

בהמשך ישיר לשורות האחרונות אציין שמחקרי מוח שונים על תחום החשיבה המובילה לפעולה מוכיחים שוב ושוב כי המוח של האדם אינו מבדיל מציאות לדימיון בעת 'החזיית תמונה'. כלומר, כאשר אתה נמצא במשרד ואתה עוצם עיניים ומדמיין את עצמך בחוף תאילנד רגוע, המוח שלך מאמין שאתה בתאילנד ובאמצעות הסינפסות, הנוירונים וכו', הגוף מקבל את התחושה שאתה נמצא בחוף תאילנדי מדהים ולא במשרד עמוס הקלסרים והלחץ. גם כאשר את עוצם את עיניך וחושב על לקוח שנורא מעצבן אותך... או על מנהל  שאתה רב איתו באופן תמידי, פעימות ליבך יעלו בקצב, זיעה קרה תעטוף את מצחך ותחושת חוסר נחת כללית תלווה את הדמיון. מכאן, שיש למחשבה שלנו כוח עצום בהתוויית המציאות, וזאת רק בהסתמך על מחקרים פיסיולוגיים ובלי שנגעתי בכלל בהיבטים רוחניים יותר סגנון "הסוד" או "מדעי ההתעשרות".

נניח שיש לך ישיבה חשובה ולישיבה זו הוזמנו סגל מנהלים בכיר. התבקשת להציג את עמדתך בנושא מסוים ואתה רואה בישיבה זו הזדמנות עצומה לקדם את עצמך ולסלול את הדרך לניהול ולהתקדם בארגון. כבר ברור לך לאן אני הולך... אם תגיע לישיבה במחשבה שאתה "כישלון" או שאתה צפוי "לא להצליח" אז גם אם אתה הצלחה גדולה, הסבירות היא שכך ייראו אותך, ככישלון. גם ההיפך עובד! אם תגיע לישיבה זו בתחושה פנימית שאתה הולך להצליח, יש לך סיכוי טוב מאוד להרשים את הנוכחים הרבה יותר!

אמונה וחשיבה חיובית הינן משמעותיות עד מאוד בהתנהלותו של העובד או המנהל המעוניין להצליח. עליו להשתמש בכלים אלו על מנת לממש חזונו ולהגיע ליעדיו. אדם / עובד או מנהל מוצלח הוא זה הממחיז לעצמו את מספר הלקוחות שהוא מעוניין בו, את התנהלותו המוצלחת, את התפתחותו. המחזה זו, הן גורמת לו לפעול הלאה בתשוקה והן גורמת לו להתנהל כבר כאדם / עובד או מנהל מצליח, עובדה הממגנטת לקוחות.

נסה לחשוב איך היום שלך ייראה אם תתחיל אותו במחשבה חיובית אודות ההצלחות הצפויות לך היום, העסקאות שכנראה תסגור והכייף שיהיה לך בסביבת חבריך. אם תלמד את מוחך לפרש כך את המציאות סביבך, ייתכן ובאמת תרגיש כך, ובאופן טבעי גם תיצור מציאות של הצלחה.

אנשי רוח מכנים זאת "מחשבה יוצרת מציאות". לקוח שלי, איש חכם, אמר פעם: "תדר מושך תדר" – כוונתו הייתה שכשאני מתחיל יום ב"תדר" חיובי, אני צפוי למשוך אליי אנשים, עמיתים, מנהלים ולקוחות בעלי תדר זהה ובכך לייצר סביבי מסגרות מכירה מניבות יותר.

בפסיכולוגיה התנהגותית יש שיכנו זאת "אפקט פיגמליון" או "נבואה המגשימה את עצמה". האמונה שלי ביכולת להצליח כל כך ממשית, כך שאני אצור את כל המסגרות ההכרחיות כדי להצליח. בכלים של דמיון מודרך או תת-מודע יש המכנים זאת "אוטו-סוגסטיה" ובמכירות אני פשוט מכנה את זה: אדם / עובד או מנהל חכם שרוצה להצליח!

טיפ מהמדריך

בתחילת היום שלך ערוך רשימה של כל ההצלחות הצפויות לך היום. נסה לדמיין את עצמך נהנה מכל הפירות של עבודתך המוצלחת. באותו האופן, שנייה לפני שתכנס לפגישה, מלא את עצמך במחשבה חיובית וראה זה פלא -  מהר מאוד תגלה שכשתצליח לאמץ באמת מחשבות חיוביות לעבודה ולפגישה, גם תצליח יותר בהיקף המכירות שלך, וחשוב יותר – גם תהנה מהדרך.

ליצירת קשר עם חברת משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים אנא לחץ/י כאן, או צלצלי/י עכשיו: 072-2500344

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!