09 May
09May

עקרון מספר 8: הלקוח הסמוי של הארגון שלך, הלקוח הסמוי שלך!

עובד או מנהל מצליח הוא זה שמעת לעת יוצא מדמות העובד שהוא מתרגל זמן רב ונכנס לתפקיד 'הלקוח'. בתפקיד הלקוח, בעיניים אובייקטיביות הוא בודק ובוחן את האופן שבו הלקוח חווה את הארגון, השלבים שהוא עובר והתהליכים הניתנים לשיפור. בכך, תוכל להיות השופר החשוב ביותר לארגון אשר מבשר את השינויים והיתרונות ביחס לגופים אחרים.

כשאני מדבר עם מנהלי מוצר, מנהלי ארגונים, בעלי מסעדות ובתי הארחה הם חולקים איתי את אחד הפחדים הגדולים שלהם, הפחד הזה הוא "לקוח סמוי". לקוח סמוי שייכתוב איזו כתבה כואבת או עמדה שלילית על המוצר שאתה מנסה למכור או להציע. כשאני שואל קצת יותר לעומק ושואל: "מה אתה חושש שהלקוח הסמוי יכתוב?" על פי רוב, יציין המנהל או העובד או המנהל את נקודות החולשה של הארגון או המוצר. כמובן שעבורנו או עבורך... זוהי הזדמנות נהדרת לשינוי ולטיפול באתגרים הארגוניים.

היה הלקוח הסמוי של עצמך! מלבד זאת נסה לשאול את עצמך כיצד חווה הלקוח הסמוי את המפגש איתך.(לא משנה באיזה תפקיד אתה)  בדוק דרך עיניו של ה"לקוח הסמוי" האופן שבו אתה מדבר, את הבגדים שאתה לובש, את העיצוב במשרד, את כתב היד, הזמנות העבודה, מיקום הסחורות, החוזה, תהליך העבודה, אופן השיווק, ההיבט הפרסומי וכו'. השהייה בדמות הלקוח מאירה נקודות, מעניקה תשובות, "מפקסת" ומלמדת מה חיובי ומה לא חיובי לא רק על הארגון באופן כללי אלא גם על אופן ההתנהלות שלי כאדם / עובד או מנהל.

מעת לעת חשוב כיצד הלקוח חושב, מהם השלבים שהוא עובר ומהי חוויית הקנייה שלו. האם נהנית? האם התהליך עשה לך חשק לקנות? לבקר בארגון? להיפגש איתך? באיזה אופן? מה לא אהבת?

כמובן, שאתה תהיה הלקוח הכי פחות אובייקטיבי שלך, אולם אתה הוא בעל היכולת הטובה ביותר ליצור שינוי חיובי בעצמך או בארגון ובסביבתו ובכך להוביל תהליכי שינוי משמעותיים בארגון ובסביבה שלך.

2 טיפים מעולים מהמדריך

  • טיפ 1: קח מצלמת וידאו, צלם את עצמך בפעילות השוטפת שלך. נניח שאתה "איש מכירות" באיזשהו ארגון אז צלם את תהליך המכירה שלך מראשיתו ועד סופו. החל משלב הקשר הראשוני עם הלקוח ועד סוף תהליך המכירה. אם אתה מנהל צוות, צלם את הישיבה שהובלת וכן הלאה... כשיהיו בידיך מספר הקלטות צפה בהן שוב ושוב, ונסה להכניס את עצמך לנעליו של הלקוח. מה חווית? מה אהבת ומה פחות? מה שכנע אותך ובאיזה אופן?
  • טיפ 2: היה אתה לקוח סמוי של הארגון שלך- על כל השלבים. צלצל בשם בדוי לארגון שלך ובדוק מה התהליך שאתה עובר. צלצל וקבע פגישה עם אדם / עובד או מנהל אחר בארגון שלך, למד על התהליך ועל החוויה – על הטיפול בהתנגדויות ועל התחושה שמתקבלת ביצירת הקשר. קח מהדבר את נקודות החוזק והחולשה ויישם אותם מיידית במסגרת העבודה שלך, בנוסף היה "שופר השינוי החיובי" בארגון, כתוב הצעות לשיפור וייעול והעבר אותם הלאה. היה חכם בעת כתיבת הדו"ח, כך שהוא יגיע לאוזניים בשלות ויעצים אותך, את הארגון ואת החברים שלך בו.

לסיכום,

להיות אדם / עובד או מנהל מצליח זה אפשרי וכפי שהראיתי כאן, מדובר במיומנויות וביישום של כלים ושיטות. מקווה שהמדריך נתן לך כלים ונקודות למחשבה וליישום.

אשמח מאוד לשמוע איך הייתה חוויית הקריאה והיישום, להציע לך להשתתף בסדנאות ובקורסים שלנו ולשמור על קשר!

ליצירת קשר עם חברת משכוכית ייעוץ והדרכה למנהלים אנא לחץ/י כאן, או צלצלי/י עכשיו: 072-2500344

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!


קרא/י במאמרים בנושא ייעוץ ארגוני או ייעוץ אסטרטגי למנהלים: