אושר ארגוני - השפעה ישירה על רווחי העסק


אושר ארגוני - השפעה ישירה על רווחי העסק

כל ארגון או חברה מורכבים בראש ובראשונה מבני אדם ומהקשרים הקיימים ביניהם. צוות העובדים מהווה את המשאב החשוב והעיקרי ביותר אשר משפיע במידה רבה על ביצועי הארגון, הצלחתו ושגשוגו הכלכלי. כיום, בעולם המערבי, עובדים רבים מצפים להרגיש סיפוק, שייכות, ועניין במקום עבודתם הן בעקבות השעות הרבות אשר הם מבלים במשרד, והן בעקבות הצורך כיום במשמעות והגשמה עצמית.

אושר ארגוני עוסק בקשר שבין פרודוקטיביות לבין רווחה. מחקרים אשר עוסקים וחוקרים אושר ארגוני מסבירים כי עובדים מאושרים הינם חשובים במיוחד להצלחתו של כל ארגון. כמו כן, עובדים מאושרים מתאפיינים בתוצאות איכותיות וטובות יותר, יצירתיות גבוהה יותר, והגדלת ראש. כמו כן, אנרגיה חיובית הינה מדבקת, מה שמוביל לסביבה אופטימית ונעימה יותר.

בנוסף, אושר ארגוני בהכרח מוביל לתקשורת נעימה ואפקטיבית יותר ומשרה אווירה נעימה יותר במקום העבודה. עובדים אשר מטפחים חברויות וקשרים במקום העבודה ישמחו להגיע למשרד בכל יום, יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, ואף יצליחו לעמוד ביעדי הארגון.

בארגונים ועסקים שונים בהם שמו דגש על אושר ארגוני ונערכו סדנאות שונות בתחום, נרשם גידול משמעותי ומרשים במיוחד ברווחים, בשיעור של עשרות אחוזים תוך זמן קצר בלבד. בנוסף, תחלופת העובדים מצטמצמת בכמעט חמישים אחוזים, המשמעות של כך היא חיסכון בכספים ומשאבים רבים עבור הארגון. כמו כן, רמת היעילות של המנהלים והעובדים מזנקת אף היא, כאשר הם מדווחים על רמות שייכות, מוטיבציה, ואופטימיות גבוהות יותר.

ניתן לראות כי ארגונים אשר לא משקיעים משאבים בתחום אושר ארגוני מתאפיינים בעובדים ברמת מוטיבציה ופרודוקטיביות נמוכה, אשר נוטים להיעדר מהעבודה בעקבות סיבות שונות, ויהיו פחות יציבים ואמינים. כמו כן, עובדים אשר אינם מרגישים מאושרים, מסופקים ומוערכים במקום עבודתם לא ישאפו להגדיל ראש או לעמוד ביעדים ויעשו רק את המינימום הנדרש. התוצאה של כך היא ירידה ניכרת בתפקוד, במכירות, אי עמידה ביעדים, תחלופה גבוהה במיוחד של עובדים, ותחושה לא נעימה במקום העבודה.

סדנת אושר ארגוני פותחה על ידי מנהלים בכירים אשר מתמחים בתחום זה, ומחזיקים בניסיון רב הן בתחום ההדרכה והן בתחום אושר ארגוני. ניתן למצוא בסדנה מקצועית ואפקטיבית מגוון רחב של תחומים, ביניהם פסיכולוגיה חיובית, פיתוח אישי, כושר מנהיגות, מדעי האושר, פיתוח חשיבה יצירתית, תקשורת בין אישית ועוד. מנהלים אשר עוברים סדנת אושר ארגוני לומדים כיצד לזהות עובדים לא מרוצים אשר מאופיינים בחוסר יציבות ורמת מוטיבציה נמוכה, על מנת ״לטפל״ במצב ולגרום לעובד להיות מאושר יותר, להרגיש שייך ולחוות סיפוק מתפקידו ועבודתו.

למעשה, המטרה העיקרית והחשובה ביותר של סדנת אושר ארגוני היא להעניק למנהלים כלים מקצועיים ואפקטיבים אשר יצליחו לגרום לכל עובד להגיע ולצאת מהעבודה בכל יום מחדש עם חיוך ואופטמיות, למנוע את שחיקתם ולהגביר את רמת הפרודוקטיביות, המוטיבציה, השייכות, והאמינות שלהם. כאמור, עובד מאושר ירצה להעניק יותר, להגדיל ראש, ולעמוד ביעדי הארגון מתוך תחושת שייכות והערכה, וזו אולי המטרה החשובה ביותר של כל ארגון, מהסיבה הפשוטה כי צוות העובדים הם הגורם החשוב ביותר לרווחה הכלכלית וההצלחה של הארגון.

חברות רבות כיום מציעות סדנאות שונות בתחום של אושר ארגוני. כמנהלים בכירים ובעלי ארגונים, הקפידו לערוך סקר שוק ולבחור בחוכמה ובקפידה את המוצר האפקטיבי, האיכותי והמקצועי ביותר, אשר יכול להבטיח לארגון שלכם את התוצאות הטובות ביותר תוך זמן קצר, ולהפוך את צוות העובדים למסופקים, מאושרים, ויעלים יותר, מה שיעניק לכם את הביטחון והשקט הנפשי כי צוות המנהלים והעובדים כאחד יעמוד ביעדי הארגון בכל יום מחדש.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!