המנהל גם בתפקיד מאמן אישי

המנהל גם בתפקיד מאמן אישי

האם אתה מנהל? אני לא מדבר על התואר הרשמי שהארגון העניק לך. האם אתה באמת מנהל או שאתה רק נגרר ומקבל החלטות תגובתיות ועוסק בכיבוי שרפות? אולי זה הזמן לעצור רגע ולחשוב על תפקידו של המנהל. המנהל הוא זה שמושך בחוטים ומפעיל את העובדים. לא מדובר רק בחלוקת הוראות לעובדים. על המנהל להבין שעליו לאמן את העובדים ולהביא להתפתותם האישית. כל אדם יכול להגיע ליותר הישגים ועל המנהל לסייע לעובדים להתפתח ולהגיע לאותם ההישגים. בעצם אני מציע לכם כאן גישה המתייחסת למנהל כאל מאמן אישי.


הרבה מדברים על החשיבות של אימון אישי בעסקים; אין שום ספק שאימון אישי יכול לתרום רבות לארגון. לא חסרים מאמנים אישיים הפונים במיוחד לתחום העסקים ומקיימים סדנאות רבות לעובדים ומנהלים בארגונים. אימון אישי לעסקים יכול לעזור מאוד הן ברמה האישית של כל עובד ומנהל והן בתמונה הגדולה של מטרות הארגון. ברוב הארגונים המאמן, במידה ויש, הוא איש חיצוני המגיע לסדנה חד פעמית או במקרה הטוב היא כוללת מספר מפגשים. למרות שסדנאות אלו יכולות לעשות פלאים בארגון, חשוב להבין שזה לא ״זבנג וגמרנו״. אימון אישי הוא תהליך מתמשך שאף לא נגמר, תמיד יש לחזור ולרענן. כאן נכנסת לפעולה האחריות האישית של המנהל.

אמנם המנהל הוא אינו מאמן אישי במשרה מלאה אך על המנהל בארגון מוטלת האחריות והחובה להעצים את העובדים ולתת להם את הכלים הנכונים שבעזרתם הם ישיגו יותר, בעצם בכך נמדדת הצלחתו של המנהל. מנהל שמאמן את עובדיו בעצם הופך אותם ליעילים יותר, הוא הופך אותם לאנשים שמסייעים לארגון להשיג את מטרותיו. זוהי עיקר עבודת הניהול, הנעת האנשים לביצוע המשימות בצורה הטובה ביותר. לכן בפירוש התפיסה הרואה את המנהל כמאמן אישי היא התפיסה הנכונה ביותר. שימו בצד את הדוחות הכספיים, בשביל זה ישנם יועצים ורואי חשבון אתם רק צריכים לתת לעובדים את הכלים לעשות את העבודה והם יעשו אותה בצורה הטובה ביותר.


מי שרוצה להיות מנהל טוב, חשוב שילמד ויכיר את שיטות האימון השונות. מדובר בתחום מאוד יצירתי הכולל הרצאות ותרגילים מעניינים על מנת להעצים את העובדים. לא פשוט ללמד אנשים שכל אחד יכול להגשים את כל היעדים שלו, לשם כך צריך להיות מאוד יצירתיים. הבעיה שלמנהלים אין הרבה זמן פנוי להכין מצגות ותרגילים. כאן יכולה לבוא לעזרתכם מחברת העבודה ״להגשים!״ אשר נועדה לסייע בדיוק בתחום הזה. מחברת העבודה היא למעשה ערכה שלמה הכוללת את המחברת ובתוספת של קלפים מיוחדים אשר נועדו לשמש ככלי לצורך ביצוע התרגילים שבמחברת. החוברת נועדה לסייע לכל אחד בתהליכי ההגשמה העצמית  האישית אך גם מאפשרת לעבוד בתור כלי להדרכה קבוצתית. מהבחינה הזו המחברת היא כלי העבודה המושלם עבור המנהל. בעזרתה הוא יכול לעבוד על כישורי ההגשמה והמימוש האישיים וגם אלו של עובדיו. מחברת העבודה ״להגשים!״ נוגעת בשלושת שלבי ההעצמה החשובים ביותר: אבחון המצוי, השאלה מהו הרצוי ותכנית הפעולה (איך אני עושה את זה). המחברת כוללת את הכלים לביצוע שלושת השלבים והיא כלי רב עצמה באימון אישי.


קרא/י במאמרים בנושא אימון מנהלים: