סדנה למנהלים - הדרך להפוך ממנהל בינוני למנהל מעולה

סדנה למנהלים - הדרך להפוך ממנהל בינוני למנהל מעולה

לצוות הניהולי ישנם כמה תפקידים מרכזיים אשר כוללים בראש ובראשונה ניהול צוות עובדים, עמידה ביעדי הארגון, והגדלת התפוקה. סדנאות למנהלים הן החנה הכרחית וחשובה במיוחד בתהליך מקצועי אשר נקרא ״פיתוח מנהלים״. במהלך סדנאות אלה, המנהלים המשתתפים זוכים לשפר ולרענן את מיומנויות הניהול שלהם ולהרחיב את הידע הקיים בתחום הניהול לצד רכישת כלים לניהול, עבודה והובלה ברמה גבוהה ומקצועית יותר.

אמנם תהליך הלימוד הינו קל ופשוט באופן יחסי, אך התהליך היישום הינו מאתגר ומורכב יותר ופעמים רבות דורש השקעה וסבלנות הן מצד המנהלים והן מצד בעלי הארגון. תהליך אשר כולל בתוכו משימות יומיות, תרגולים ויעדים יוכל לעזור לארגון להגיע ליעדים והמטרות שהציב לעצמו. סדנאות למנהלים למעשה מבקשות לפתח את כישוריו של המנהל על מנת שיוכל לקבל החלטות חשובות ובסופו של דבר, להגדיל את רווחי הארגון.

כמו כן, כאשר אתם נגשים לבחירת סדנה למנהלים, שימו לב כי מנחה הסדנה יתמחה בנושאים חשובים במיוחד לפיתוח מנהלים אפקטיבי ומקצועי כגון משאבי אנוש, ניהול עסקי חכם, ייעוץ ארגוני ומנהיגות נכונה. כך תוכלו להבטיח כי תעניקו למנהלים שלכם תהליך יעיל אשר יקנה להם תכנים חשובים, ידע רחב, כלים ומיומנויות חדשות ומשופרות אשר יהפכו אותם למנהלים טובים יותר.


סדנאות למנהלים כוללות בדרך כלל מספר שלבים עיקריים אשר נמצאים בסדר הגיוני ונכון על מנת להבטיח תהליך למידה יעיל ובטוח. ראשית, השלב הראשון הוא ההיכרות בין מנחה הסדנה לבין המנהלים המשתתפים. במהלך שלב זה מעביר הסדנה מסביר בקצרה על התהליך אותו עומדים לעבור המשתתפים, המידע, התכנים והכלים אשר יקבלו, וכמובן גם מספר מעט על עצמו ועל הניסיון הניהולי שלו.

השלב השני של סדנה למנהלים הוא בדרך כלל תחילתה של תכנית הלימוד. לאחר שמנחה הסדנה הכיר לעומק את אופי הארגון, הבין את המטרות והצרכים שלו, את רמת המנהלים ואת האופי המקצועי שלהם, הוא יכול להתחיל ולהעביר האלה את המידע והכלים הרלוונטים. שלב זה מתאפיין בהרבה ידע ומידע תיאורטי אשר שופך אור חדש על תחום הניהול בפני המשתתפים ומצליח לעורר את הסקרנות והמוטיבציה שלהם.

ולבסוף, מתקיים השלב השלישי. מדובר בשלב חשוב וקריטי במיוחד במהלך סדנת מנהלים. בשלב השלישי והאחרון של הסדנה, המשתתפים למעשה כבר רכשו את כל הידע, הכלים והמיומנויות הנדרשות להם על מנת להפוך למנהלים מעולים ואפקטיבים יותר, וכעת עליהם לעבור מספר תרגולים וסימולציות.


התפקיד המרכזי של שלב זה הוא לאפשר למנהלים להבין היכן הם נמצאים מבחינת הבנת החומר החדש שלמדו. מדובר על תירגולים אישיים, אחד על אחד ובקבוצה אשר נועדו להמחיש סיטואציות מורכבות משגרת עבודתו של המנהל, בהן על המשתתף ליישם את המידע והכלים אשר רכש ולשפר את תפקידו הניהולי. כמו כן, יתרון נוסף של שלב זה הוא העובדה כי המשתתפים זוכים לחוות דעת אישית מצדו של מנחה הסדנה שהוא כאמור, מנהל בעצמו אשר מחזיק בניסיון רב שנים ויכול לתרום רבות למשתתפי הסדנה.

רובן המוחלט של סדנאות למנהלים עוסקות בתחום הרחב והמגוון של פיתוח מנהלים, כאשר סדנה יעילה ומקצועית תכלול בתוכה שלושה מרכזי פעילות עיקריים:

  1. קבלת כלים מקצועיים בהתאם להתפתחות השוק ותחום הניהול והעסקים, ובהתאם לצוות המנהלים, האופי הארגוני וצרכיו.
  2. מתן מיומנויות שונות לפיתוח אסטרטגיה אפקטיבית יותר, כאמור, כלי מהותי וחשוב במיוחד עבור כל מנהל באשר הוא.
  3. התמקדות על העצמה אישית והתפתחות ניהולית הוא אולי הפעילות החשובה ביותר במהלך סדנת מנהלים והיא מעניקה למנהלים המשתתפים מוטיבציה גבוהה וביטחון עצמי.