מה צריך לבדוק לפני שמזמינים סדנאות מנהלים?

מה צריך לבדוק לפני שמזמינים סדנאות מנהלים?

סדנאות מנהלים מהוות את הדרך הטובה ביותר, לשפר את ביצועי הארגון, העובדים והמנהלים ביחד ולחוד וזאת, באמצעות לימוד שיטות חשיבה חדשות, שימוש בכלים שונים ובניית תכניות פעולה לשם הפיכת החומר התיאורטי לפעולות מעשיות ואופרטיביות עבור עצמם ועבור הארגון.

אם תעשו חיפוש מהיר בגוגל, תגלו כי קיימות חברות רבות המציעות מגוון של סדנאות מנהלים, ולכן כדי שתדעו איך לבחור את המקום הנכון עבורכם יש לנו כמה עצות בשבילכם:

סדנה למנהלים - בחירה חכמה-  אל תבחרו באופציה הראשונה שמופיעה לכם בדף החיפוש, העובדה שחברה מסוימת תופיע שם, לאו דווקא תעיד על איכותה ועל רמת סדנאות המנהלים שהיא מציעה. ולכן העצה שלנו, היא לבדוק אצל קולגות בתחום – כי מה שקובע הוא זהות הלקוחות של החברה, ככל  שהמדובר בחברות מובילות, כך הסיכוי שזו חברה עם סדנאות טובות יותר. וזכרו שאין כמו המלצה מלקוח מרוצה.

סדנה למנהלים - מענה מדויק -  סדנת מנהלים צריכה לתת לכם מענה ספציפי לצורך קיים. לא נכון להסתפק בסדנא כללית בלבד. כך למשל אם אתם כמנהלים מתקשים בניהול זמן, עליכם למצוא חברה שמעניקה סדנא לניהול זמן אפקטיבי שבה תקבלו כלים מקצועיים לניהול הזמן, מניעת בזבוז זמן ואיך עושים את זה נכון בעבודת צוות.

סדנה למנהלים - בחירה מגוונת -  יש חברות שמציעות 2-3 סדנאות מנהלים ומניסיוננו זה פשוט לא מספיק ובעיקר לא נכון. צריך שיוצע מגוון של סדנאות שכן, סדנת מנהלים צריכה להיות ממוקדת לבעיה שאיתה מתמודד הארגון בכלל והמנהל בפרט, כדי שאכן יהיה לה ערך ומשמעות לטווח הארוך.

סדנה למנהלים - צוות מקצועי - בדקו מי הצוות שמעביר את הסדנא. חשוב שתבחנו שאכן מדובר באנשים מקצועיים בעלי ניסיון וידע נרחב בתחום הייעוץ הארגוני והאימון האישי. שכן, סדנא מוצלחת בנויה משני מרכיבים עיקריים – התוכן והמרצה וחשוב ששניהם יהיו מעולים ומרתקים כאחד.

סדנה למנהלים - מידת הנחיצות  -  תבחרו בסדנא שאתם זקוקים לה כרגע כדי שתוכלו ליישם את הידע שקיבלתם באופן מידי ואף לראות תוצאות. חשוב שתבחרו בחברה שבה תקבלו תמיכה מקצועית לכל אורך הדרך גם עם סיום הסדנא.

סדנה למנהלים - קצב לימוד - אל תמהרו להירשם לכמה סדנאות במקביל, חשוב להתקדם לפי הצורך והקצב של השינוי הארגוני. כדאי שתפנימו את המידע שקיבלתם בסדנא הראשונה לפני שתעברו לסדנא אחרת.

סדנה למנהלים - התאמה אישית - קראו היטב את תוכן הסדנא, עד כמה היא אכן מתאימה למה שאתם זקוקים לו כמנהלים באופן אישי, וכמנהלים בארגון אליו אתם שייכים. אל תהססו, לשאול את החברה שאלות לגבי אופי הסדנא ואף להתייעץ איתם האם זו הסדנא המתאימה לכם ביותר או שמא אתם עליכם לבחור  בסדנא אחרת.


סדנה למנהלים - ראש פתוח לשינוי -  גלו פתיחות למידע חדש. הרבה מנהלים חושבים שהם כבר יודעים הכל ומהר מאוד מגלים שאין זה כך כלל. שכן, לפעמים השגרה מקבעת דרך פעולה ולא מאפשרת לראות את המצבים בארגון באופן שונה וטוב יותר. תפקיד סדנאות המנהלים הוא לפתח חשיבה מחוץ לקופסא, לתת למנהלים זווית אחרת להתנהלות שתהפוך אותם למנהלים מקצועיים יותר.

לסיכום,

כל מנהל זקוק לסדנת מנהלים כדי להתקדם, חשוב רק למצוא את הסדנא הנכונה עבורו, נכון לאותה נקודה שבה הוא והארגון נמצאים. הרבה מנהלים מגיעים לסדנאות גם אחרי שנות ניסיון רבות וזאת מתוך הבנה שניסיון לא תמיד עוזר לפתור את כל הבעיות הניהוליות שישנן ולפעמים אף מהווה מכשול מסוים בצורת החשיבה. בחרו בסדנא שנראית לכם מעניינת ועם תוכן שאתם מתחברים אליו ויכולים באמצעותו להפוך למנהלים מועילים יותר, עם בטחון ויכולות שטרם ידעתם על עצמכם.