11 Apr
11Apr

 עקרון מספר 4: סגנונות תקשורת לדעת איך לדבר לכל אחד...

אם בעקרונות הקודמים דיברנו על החשיבות הקיימת בלימוד ותרגול מיומנויות בתקשורת ככלי להצלחה ולהשפעה בחיים ובעבודה, אף נתתי כלים להצגת נושאים ורעיונות, הרי שעקרון "סגנונות תקשורת" מזמין אותך ללימוד ולתרגול האופן שבו אתה פונה לכל אדם, באופן שיהיה נכון לכל אחד ואחד בסביבה שלך.

סגנונות תקשורת הוא עולם תוכן המחלק את בני האדם לפי 4 טיפוסי תקשורת מרכזיים. שימוש נכון ושכיח של הכלים מעולם "סגנונות תקשורת" יכול לתת לכל אדם "גישה ישירה" למגוון רחב של אנשים, לקוחות ומנהלים. סגנונות תקשורת  הם למעשה כלי שמלמד אותך כיצד לפנות לכל אחד תוך חלוקה או אפיון  של אופי התקשורת של האדם אליו מעבירים את המסר. זה אומר שאם אני יודע לנתח את סגנון התקשורת של האדם שמולי ואני יודע כיצד לפנות אליו, הרי שיש לי יכולת להיות בעל השפעה גדולה יותר על הסביבה שלי.

מתחום המכירות אציין שמניסיון אישי מוכח: "ככול שהעובד או המנהל מיטיב לעשות שימוש בסגנונות תקשורת ובפנייה ללקוח לפי הסגנון שלו, כך הסיכוי שהמכירה שלו תיסגר גדולה יותר." אבחון הלקוח וקביעת טיפוס התקשורת שלו, יחד עם התנהלות המותאמת אליו תיצור מכירה רבה, גדולה, מתמידה ומשמעותית! בהקשר זה אציין שמכירה יכולה להיות מכירה של מוצר, רעיון, גישה וגם – מכירה אישית: כלומר – למה אני יכול להתאים למשהו מסוים יותר מאחר?

  • עם המניע-משימתי עלייך להיות ממוקד ולדבר בקצרה, להתמקד ביעדים ולתת לו להוביל. בחלק מההרצאות שאני מנחה אני קורא לו "הממהר - מטרתי"
  • עם האנליטי-מנתח עלייך להכין נתונים רבים (ורצוי בגרפים או טבלאות), לבצע מראש תיאום ציפיות, לדבר ישר ולעניין. בחלק מההרצאות אני קורא לו: "השואל ורושם".
  • עם החברתי-מבטא עלייך להתרגש ולהתלהב איתו, לשבח אותו ולהעניק לו עניין וגיוון מרובים. בחלק מההרצאות אני קורא לו: "הסחבק מעבר לקו"
  • עם התומך- רגשי עלייך לתת תשומת לב אמיתית, להיות קשוב וחיובי. בחלק מההרצאות אני קורא לו: "האדם מעבר לכסף".

ידוע לי שלא ניתן בכמה שורות ללמד את כל התחום, אך בהחלט אפשר לקבל מושג. זו הזדמנות נהדרת עבורי להזמין אותך ללמוד היטב את הנושא ולעשות בו שימוש. תגלה שיפור משמעותי בתקשורת שלך עם אנשים בסביבה וביכולת שלך להשפיע ולהתקדם.

טיפ מהמדריך

אם להגיד זאת בקצרה, אז הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך זה פשוט להשתתף בסדנא בתחום סגנונות תקשורת. ללמוד את התחום וליישם אותו. זהו עולם תוכן וכלי יעיל כל כך, שלאחר שתלמד אותו ותיישם אותו תצטער שלא עשית זאת קודם..

ועד אז - בדוק מיהם האנשים שהכי נעים לך לדבר איתם, עם מי אתה מרגיש הכי בנוח ומיהו הסגנון שאתה מרגיש שהכי דומה לך. סביר להניח שזה סוג של סגנון תקשורת שבא בהלימה עם טיפוס התקשורת שלך. לעומת זאת, אלו שמעצבנים אותך יחסית בקלות כנראה עומדים מנגד לסגנון התקשורת שלך. השתדל לאבחן את עצמך ואת הסביבה שלך ולאמץ מיומנויות תקשורת מבוססות טיפוסי תקשורת.

דגש:

ברשותנו חוברת "סגנונות תקשורת ויישומם" הכוללת שאלון לאפיון סגנון תקשורת אישי ורקע אודות כל סגנון תקשורת- כיצד לפנות לכל אחד, מה הדרך הטובה ביותר לאפיין ולהפעיל כל סגנון וכן הלאה. אם ברצונך להוריד קובץ מהחוברת ניתן להיכנס לעמוד "מאמרים" באתר "משכוכית-ייעוץ והדרכה" וחפש שם: "חוברת סגנונות תקשורת – שאלון ורקע"

משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!


קרא/י במאמרים בנושא פרזנטציה אפקטיבית ושפת גוף: