3 דברים שחשוב לדעת על אושר ארגוני, וכנראה לא ידעת!


3 דברים שחשוב לדעת על אושר ארגוני, וכנראה לא ידעת!

עשרות מחקרים בוצעו בשנים האחרונות, במטרה לבדוק את הקשר בין רמת האושר בעבודה לבין רמת האפקטיביות של העובד, ושל החברה בכלל. כיום ניתן להגיד בפה מלא – אושר ארגוני, הוא אחד הכלים החשובים ביותר ליצירת סביבת עבודה חיובית וטובה, כזו שתהייה אפקטיבית ויעילה בכל תחום שהוא.

כיצד אושר ארגוני עשוי לסייע לנו?

כבר שנים רבות שעשרות חוקרים מרחבי העולם, מנסים למצוא את הקשר בין רמת האושר ושביעות הרצון של "העובד הפשוט" לבין רמת האפקטיביות שלו – וכיצד ההשפעה באה לידי ביטוי על העסק. עם התקדמות תחום הפסיכולוגיה וכלי המחקר, ניתן לקבוע בצורה חד משמעית היום, כי עובדים מאושרים יותר – אפקטיביים יותר עבור העסק. ליתר דיוק, לעובד מאושר יש בממוצע 31% יותר פרודוקטיביות, אחוז מכירות גבוה יותר ב-37%, ורמת היצירתיות של כל עובד גדלה בממוצע פי 3.
כיצד הנתונים האלו מתקשרים לארגון שלכם, איפה נכנס המושג 'אושר ארגוני', וכיצד הוא עשוי לשרת ולסייע לכם?

ובכן, המטרה שלנו בתור בעלי עסק, היא לקחת את העסק כמה שיותר קדימה – ולהפוך אותו לאפקטיבי ויעיל ככל שניתן. כיצד מודדים אפקטיביות כיום? המדד המרכזי למדידת יעילות של כל עסק בלי יוצא מן הכלל הוא גודל היקף המכירות.
אז נשאלת השאלה – כיצד מגדילים את היקף המכירות ולוקחים את העסק שלנו צעד קדימה? באמצעות יצירת אושר ארגוני בעסק שלנו. חברת "משכוכית – ייעוץ והדרכת מנהלים", מלווה מאות עסקים מדי שנה בדרך ליצירת אושר ארגוני. התהליך קורה באמצעות סדנת אושר ארגוני למנהלי החברה: הם גורמי ההשפעה המרכזיים שיש לארגון, ולכן שינוי התפישה צריך להתבצע בראש ובראשונה אצלם.

אושר ארגוני – דברים שלא ידעתם!

כאמור, לנוכחות אושר ארגוני בכל עסק באשר הוא, יש השפעה ישירה על היקף המכירות והאפקטיביות של העסק והעובדים שלך. ריכזנו עבורכם 3 דברים שחשוב לדעת בנושא האושר הארגוני, וכיצד אתם יכולים לנתב אותו לטובתכם. הוציאו דף ועט, ותתחילו לרשום!

"אושר ארגוני הוא לא שביעות רצון העובד" – לא מעט מנהלים נוטים לחשוב כי שביעות רצון העובד מצביעה על רמת האושר בארגון, אך לא כך הם פני הדברים. אחד הדברים החשובים ביותר שלומדים במהלך סדנת אושר ארגוני שמבוצעת על ידי חברת "משכוכית", הוא ההבנה שאושר ארגוני מבטא את התחושה שלנו לגבי מקום העבודה – בעוד שביעות הרצון שלנו מבטאת את המחשבות שלנו על העבודה. מחשבות ורגשות – שני דברים שונים, כאשר אנו יודעים מעשרות מחקרים שבוצעו בנושא, שבני האדם מונעים ופועלים בצורה טובה יותר כאשר הרגש שלהם (=אושר ארגוני) חיובי.

"שיפור בתנאי השכר, העלאה בדרגה או כל קידום אחר, אינו מעלים את רף האושר הארגוני" – דעה רווחת נוספת, היא ששיפור בתנאי העובד, יביא להשפעה מיידית על רגשותיו – דבר שהוכח כשגוי בעשרות מחקרים. יותר מכך – מחקרים שבוצעו בנושא, הראו בצורה גורפת שעובדים מעדיפים מערכות יחסים טובות עם המנהלים שלהם ולקבל משמעות במקום העבודה שלהם, על פני שיפור בתנאי העבודה שלהם. גם בנקודה זו סדנת אושר ארגוני מטפלת, ונותנת למנהלים סל יכולות וכלים חדש, שבאמצעותו הם יכולים להניע את העובדים ולשפר את מערכות היחסים ביניהם.

"אושר ארגוני ניתן ללמוד וליישם – בכל שלב" – אחת התובנות החשובות ביותר בסדנה, היא שבכל שלב ניתן לשפר ולייעל את התחושה של העובדים שלנו. זכרו – העובדים בחברה (מהבכיר ועד הזוטר ביותר), הם הכוח המניע את החברה, ולכן עלינו להקפיד להקנות להם הרגשה טובה וחיובית!

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!