אושר ארגוני- הדרך לשמור על אנרגיה ושמחה במקום העבודה


אושר ארגוני - הדרך לשמור על אנרגיה ושמחה במקום העבודה

קיימות כמה וכמה תופעות שונות אשר יכולות להעיד על עובדים לא מאושרים. למשל, מוטיבציה נמוכה, חוסר שיתוף פעולה ורצון לעזור, אי עמידה ביעדים, אווירה מתוחה ולא נעימה ועוד. כמו כן, מחקרים אשר עוסקים בתחום מצאו כי עובדים לא מאושרים אף לוקחים בממוצע כ-1.25 יותר ימי חופש במהלך חודש, מה שפוגע באופן ישיר בפרודקטיביות הארגונית.

מדובר על תופעות אשר קיימות בארגונים רבים, כאשר כל מנהל מתמודד מפעם לפעם עם סיטואציות מסוג זה. פעמים רבות, אותם מנהלים שואלים עצמם כיצד עליהם לשפר את המצב ולגרום לעובדים לעבוד באופן מקצועי ואפקטיבי יותר, ולהגיע לעבודה עם חשק ומוטיבציה. התשובה לכך: אושר ארגוני. או באופן מדויק יותר: סדנת אושר ארגוני.

השקעת משאבים בצוות העובדים הינה מטרה עיקרית אשר כל מנהל צריך לשים לו כיעד ראשי. לא מדובר על בונוסים או העלאה במשכורת, אלא על יישום והטמעה של אושר ארגוני. הכוונה היא השקעת משאבים דווקא בתחומים שונים לגמרי כמו משובים חיוביים לעובדים, העמקת תחושת השייכות שלהם בארגון, הצגה והכרה מעמיקה יותר של חזון הארגון מתוך מטרה לחבר את העובד למקום עבודתו ועוד.

באמצעות השקעת משאבים מסוג זה, יוכלו מנהלי הארגון לגרום לכל עובד להרגיש מאושר ומסופק יותר, מה שיוביל באופן ישיר לשיפור ניכר בתקופת עבודתו ועמידה ביעדי הארגון, וכמובן להצלחתו הן ברמה האישי והן ברמה המקצועית. למעשה, על המנהל להכיר את צרכיו השונים של הארגון ולקדם אותם על ידי אסטרטגיות ומיומנויות אשר ירכוש במהלך סדנת אושר ארגוני ויעביר האלה לצוות העובדים שלו.

סדנת אושר ארגוני הינה בעלת ערך אדיר ומשמעות רבה עבור כל מנהל ולמעשה, לארגון כולו. הסדנה כוללת מגוון רחב של תחומים שונים, כאשר לכולם מטרה זהה ומשותפת: להעניק למנהל את הכלים המעשיים והיעילים ביותר להפוך את מקום העבודה למקום נעים ואפקטיבי יותר עבור כל העובדים, וכתוצאה מכך ליהנות משיפור משמעותי בביצועי העובדים ועלייה ניכרת ברווחי הארגון.

סדנה מקצועית אשר עוסקת בתחום של אושר ארגוני היא למעשה סוג של זריקת מוטיבציה עבור המנהלים המשתתפים, אשר סופגים מידע רב ולומדים מיומנויות חדשות, יצירתיות ואפקטיביות. מנהלים אשר סיימו בהצלחה סדנת אושר ארגוני מדווחים כי הם מתפקידים טוב יותר, ומנהלים באופן יצירתי ומקצועי יותר, ובעיקר מאושרים יותר, מה שמוביל בהכרח לעובדים מאושרים יותר.

מדובר על פעולה מעשירה לכל דבר, אשר נועדה להעמיק את הידע של המנהל בתחום וללמד אותו כיצד להביא הלכה למעשה את אותו הידע והכלים ולשפר את תפקודם המקצועי של העובדים על ידי העלאת מצב רוחם ושביעות רצונם ממקום העבודה ותפקידם. הסדנאות יכולות להתאים לסוגים שונים של מנהלים, ותיקים ומנוסים, וחדשים וחסרי ניסיון, בכל סוג של תפקיד או רמה מקצועית.

כמו כן, המנהלים המשתתפים בסדנה ילמדו כיצד לפתח את הנושא של תקשורת בין אישית בין העובדים. נושא התקשורת הוא אולי הנושא החשוב ביותר במהלך יישום אושר ארגוני, זאת בעקבות מחקרים רבים אשר נעשו בתחום וחשפו כי עובדים אשר מפתחים חברויות וקשרים במקום עבודתם מתאפיינים במוטיבציה גבוהה יותר, ושמחים להגיע בכל יום לעבודה.

תקשורת בין אישית הינו תחום מגוון אף הוא, וכולל בתוכו הקשבה לאחר, צורת התבטאות נעימה ומכבדת, עזרה לאחר, ועוד. אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל צוות עובדים ובארגון כולו הוא תקשורת חיובית, זאת מהסיבה הברורה כי על העובדים לעבוד אחד עם השני והם מבלים שעות רבות מהיום במקום עבודתם, לכן חשוב שיהיה מקום נעים לשהות ולעבוד בו.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!