מדוע אושר ארגוני אפקטיבי לארגון שלך?


מדוע אושר ארגוני אפקטיבי לארגון שלך?

מעוניין להגדיל את רמת היצירתיות של העובדים שלך? מעוניין להגדיל את היקף המכירות של העובדים שלך, אך לא יודע כיצד ומאיפה להתחיל? סביר להניח שאת המושג "אושר ארגוני" חלק לא קטן מכם שמע במהלך הדרך, אך לא הסב לו מספיק חשיבות – אך היום העניין הזה הולך להשתנות.  מדוע סדנת אושר ארגוני היא כה אפקטיבית לארגון שלך, וכיצד היא יכולה לסייע להגדיל את היקפי המכירות בעסק שלך? כל זה בעמוד הקרוב.

אפקטיביות בארגון

אחד הדברים החשובים ביותר בכל ארגון, ללא קשר לסוגו, לתכליתו או ליעדיו הוא אפקטיביות הארגון. את פירוש המילה אפקטיביות כולנו מכירים (הלוא היא יעילות), אך מעטים מאיתנו מצליחים ליישם אותה הלכה למעשה בעסק שלנו. סביר להניח שכל מי שקורא את המאמר הזה בלי יוצא מן הכלל, היה בטוח שהוא יודע מה הפתרון ליצירת אפקטיביות בארגון שלו – אך התבדה בחלוף הזמן. הרשו לנו לעזור לכם: הסיבה שאתם לא מצליחים ליישם את היעילות הנחשקת הזו בעסק שלכם, בדרך כלל נובעת מניהול לא נכון של העובדים שלנו – בעיקר בפן הרגשי.

העובדים שלנו, החל מהעובד הבכיר ביותר ועד העובד הזוטר ביותר, הם המנוע והליבה של העסק. הם אלו שיגרמו לכך שהעסק יעבוד בצורה טובה יותר – בין אם בהיקף המכירות, בין אם ברמת היצירתיות ובין אם בהיבט הפרודוקטיבי. שלושת הדברים שציינו כעת – הגדלת היקף המכירות, הגדלת רמת היצירתיות והגדלת רמת הפרודוקטיביות של העובדים שלנו, הם משאת נפשו של כל מנהל באשר הוא.
נשאלת השאלה – כיצד מצליחים להשיג את שלושת הדברים הללו, בעת ובעונה אחת?

סדנת אושר ארגוני

ובכן, נחזור לראשית המאמר. צמד המילים 'אושר ארגוני' הוא המפתח להשגת שלושת האלמנטים הללו. אושר ארגוני כשמו כן הוא, הינו מצב אידיאלי שבו כלל העובדים, ולמעשה כלל המערכת עובדת בהרמוניה טובה ובצורה חיובית. כשחושבים על זה לעומק, זו אחת השאיפות הבסיסיות ביותר של כל בעל עסק. עשרות מחקרים ובדיקות בוצעו על מנת להגדיר את המושג אושר ארגוני, ולהבין כיצד מגיעים אליו, וכולם בלי יוצא מן הכלל הגיעו לאותה מסקנה: הוא משפיע בצורה ישירה על אפקטיביות הארגון שלך. הנתונים שעלו מהמחקרים שבוצעו בנושא, היו חדים וברורים למדי: לעובדים מאושרים יש בממוצע 31% יותר פרודוקטיביות, היקף המכירות שלהם גדל ב – 37% ומדד היצירתיות שלהם גדל בלפחות פי 3 מעובד לא מאושר.

חברת "משכוכית ייעוץ והדרכה", מספקת תוכנית ייחודית להגדלת והגברת האושר הארגוני בעסק שלך. סדנת אושר ארגוני של חברת משכוכית, מבוססת על תכנים פסיכולוגיים וחינוכיים שנועדו להגביר את רמת המודעות של כלל העובדים בארגון – לרבות הדרגים הגבוהים ביותר. סדנת אושר ארגוני זו, מאפשרת למנהלים בכל הדרגות, לקבל כלים ייחודיים שיאפשרו להם להסתכל על הדברים בצורה שונה – ולמעשה, לנהל את העובדים שלהם בצורה טובה יותר. הסדנה, בתוספת חוברת "אופק לאושר", נכתבו בסיוע וליווי של יועצים פסיכולוגיים, שהתכנסו למטרה אחת ויחידה – "כיצד ניתן להגדיל את רף האושר של העובדים במקום העבודה".

כיום, אנו יכולים להגיד בפה מלא כי התוכנית עובדת, ומשרתת מאות חברות מרחבי הארץ והעולם ומוכיחה את עצמה בשלל ענפים: תחום הטכנולוגיה, תחום משאבי האנוש, תחום הרפואה, תחום המכירות ועוד!

כיצד אושר ארגוני עשוי לבוא לידי ביטוי, ולסייע לכם בעסק?

בתור אנשי המפתח בחברה שלכם, חשוב לדעת ולהכיר את חשיבות ההשפעה שיש לאושר ארגוני על העובדים שלכם. את מרבית שעות היום אנו מבלים בדרך כלל בעבודה, ולכן יש קשר ישיר בין רמת האושר שלנו בעבודה (מה שנקרא בשפה המקצועית – אושר ארגוני), לבין האושר הכללי שלנו. מפתיע עוד יותר לגלות, כי אושר ארגוני אינו מושפע משיפור בתנאי השכר, קידום תפקיד או קבלת סמכויות רחבה יותר. אושר ארגוני בא לידי ביטוי ממערכות יחסים טובות וחיוביות שיש לנו בעבודה, ויותר מכל מהשגת תוצאות המספקות לנו משמעות לעבודה.

מעבר לכל היתרונות והפלוסים שציינו עד כה, לתהליכי יישום והתמדה של התכנים הנלמדים לאורך סדנת אושר ארגוני, יש השפעה ישירה על כמות ההיעדרויות של העובדים שלכם. מחקרים רבים הוכיחו פה אחד, כי במקרים בהם עובדים מרגישים חוסר שביעות רצון מבחינה רגשית במקום העבודה שלהם – הם ינצלו עד תום את ימי החופשה וימי המחלה שלהם, ולעיתים אף יפברקו מחלה בכדי להימנע מהגעה למקום העבודה. במקרים אחרים, נמצא כי עובדים שנמצאו בסיטואציה זהה והרגישו חוסר שביעות רצון רגשית (=אושר ארגוני), החליטו להתפטר ממקום עבודתם.


כיום, התוצאות הללו מקבלות משנה תוקף. דור ה – Y, שלמעשה מרכיב את רוב תעשיית העבודה העולמית, רגיש לנושא הזה, ולא מוכן להתפשר עליו. זו הסיבה, שאתם בתור מנהלים בכל דרגה שהיא, זקוקים לבצע את סדנת אושר ארגוני – ולהצטייד בסל כלים ויכולות, שיסייעו לכם לעבוד בצורה טובה יותר אל מול העובדים שלכם, ולמעשה לסייע לעצמכם במטרת העל שלכם – ליצור חברה יותר אפקטיבית ויותר יעילה!

כמו כן, אחת הבעיות הנפוצות ביותר שמנהלי חברות נחשפים בשנים האחרונות, היא רמת השחיקה הגבוהה של העובדים. הסיבה המרכזית לכך שהרבה חברות וארגונים אינם מצליחים להתקדם ולהראות גרף שיפור – נובעת מהסיבה הזו. חשוב להבהיר נקודה מאוד חשובה – רמת השחיקה של העובדים בחברה שלכם, עשויה להיות גבוהה לאור היקף המשימות הגדול שאתם מטילים עליהם, אך ברוב המקרים מדובר בסיבה שונה לגמרי. גם כאן, הסיבה היא רמת שביעות רצון נמוכה בפן הרגשי – אושר ארגוני נמוך. כפי שניתן לראות, בכל צורה ובכל כיוון שנבחר להסתכל בנושא, נגיע למסקנה זהה – אושר ארגוני הכרחי בארגון שלך.

אושר ארגוני – המפתח שלכם להצלחה!

חשוב להבין ש- אושר ארגוני אינו תוצר של הישגי החברה, של אסטרטגיות שונות, או של יעדים ארגוניים כוללים. אושר ארגוני יבוא לידי ביטוי מהפעולות הקטנות שאנו בתור מנהלים עושים מדי יום – החל מחיוך קטן שעשוי להשפיע ולשנות את כל יום העבודה של העובד. רצוי ונכון להסתכל על הדברים בצורה כזו – כהווייתם.

לא בכדי, יותר ויותר בתי עסק – גדולים כקטנים, מחליטים להביא לידי ביטוי את האושר הארגוני לבית העסק שלהם: בשנים האחרונות, ניתן לראות עלייה מטאורית בביקוש לסדנאות אושר ארגוני, בביקוש לייעוץ ולסיוע בתחומים שונים, מתוך הבנה שזה המפתח להצלחה של בית העסק שלכם. כמו כן, ההבנה שהשינוי צריך לבוא מהצד הניהולי (מהדרגים הגבוהים בחברה), מסייע להטמעת האושר הארגוני בצורה מהירה יותר. מנהלי החברות, מנהלי הצוות ואנשים נוספים בתפקידי ניהול – הם אלו שמחזיקים במושכות, והם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על החברה: בין אם לטובה ובין אם לרעה. יחס טוב, חם ומכבד של כל מנהל בשאר הוא, לצוות העובדים שלו – יניב תוצאות חיוביות בטווח המיידי בכל צורה שהיא: בהיבט רמת היצירתיות, בהיבט רמת הפרודוקטיביות של כל עובד, וכמובן בהיבט רמת המכירות. בסופו של יום, המטרה שלנו בתור מנהלי חברות, היא להשיג את שלושת היעדים הללו. מה שמביא אותנו למסקנה אחת ברורה – אושר ארגוני הוא הכרחי בארגון שלנו.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!