איך להציג בפני ההנהלה? מיומנויות בפרזנטציה אפקטיבית

איך להציג בפני ההנהלה? מיומנויות בפרזנטציה אפקטיבית

ישנם מקרים בהם אתם נדרשים להציג בפני חבר הדירקטורים של חברה. השימוש במילה 'נדרשים' הוא אולי לא הכי מתאים – אתם בוודאי רוצים לעשות פרזנטציה אפקטיביתבפני ההנהלה. זוהי ההזדמנות שלכם לקדם דברים בחברה ולהרשים את ההנהלה ביכולותיכם, דבר אשר יכול לתרום לקריירה שלכם. זוהי הזדמנות שאתם לא רוצים לפספס. הדבר נכון גם אם אינכם עובדי החברה אלא שואפים לשותפות עסקית או השקעה.

כאשר אתם צריכים להציג רעיון, מוצר או שירות בפני הנהלת החברה עליכם לעשות מצגת משכנעת. יתכן שיש לכם רעיון מעולה אך אם לא תצליחו להסבירו בצורה טובה ומשכנעת המנהלים ידחו את הרעיון. המצגת צריכה להסביר את הרעיון בצורה תמציתית, מהירה וקלה להבנה. אל תופתעו אם המנהלים יגבשו דעה על הרעיון עוד הרבה לפני שהסתיימה המצגת, ואולי אפילו יסיימו אותה בטרם עת.

אז מה עושים? איך מציגים בצורה הנכונה אשר תבטיח הצלחה? להלן כמה עצות:

התמקד במסר – הרעיון שאתה מנסה למכור לדירקטוריון יכול להיות מורכב מאוד. אולי אתה מתפתה לרדת לפרטים הקטנים על מנת להוכיח את היתכנות הרעיון או כדאיותו הכלכלית. אבל אל תשכח שאתה מציג בפני ההנהלה. אלו הם האנשים המקבלים החלטות אסטרטגיות. חשוב להם להבין מהו הרעיון ברמה העקרונית ואת הפוטנציאל שלו. טבלאות עם מספריים אין סופיים לא ישיגו את המטרה בשביל זה יש יועצים פיננסיים, מנהלי כספים וכו'.


חלוקת הזמן בין מצגת לשאלות – במקרים רבים ראיתי שמצגת יוצאת משליטה כאשר המנהלים לא מבינים משהו וזורקים שאלות לאוויר. תוך דקה הכול הופך להיות מבול סוער של שאלות והמציג מאבד את השליטה על הפרזנטציה. על מנת להימנע ממצב זה יש לחלק את הזמן להצגה ולשאלות. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא להצהיר על כך מיד בהתחלה "אסביר בקצרה את הרעיון ואח"כ אענה על שאלות". כאשר נאמר משפט שכזה המנהלים בדרך כלל ממתינים בסבלנות עם השאלות.

מבנה המצגת – מומלץ מאוד להתחיל את המצגת מתמצות קצר של כל הנושא על כל היבטיו. נניח הפרויקט דורש השקעה של 10 מיליון דולר, פיתוח של חצי שנה ולאחר מכן מכירות של 20 מיליון דולר תוך שנה. שתפו עם ההנהלה מידע זה כבר בתחילת המצגת, אתם לא רוצים לתת להם לחכות 15 שעה בשביל לשמוע את צפי ההכנסות. הדקות הראשונות של המצגת מציגות את כל הרעיון, אחר כך תתפנו להסביר את מבנה העלויות והפרטים האחרים.

כדי להציע פרזנטציה אפקטיבית חשוב שתגיעו מוכנים לישיבת ההנהלה עם מצגת מקצועית. מנהלים יכולים להיות די קשוחים ולפסול רעיונות די מהר. מומלץ להתכונן מראש על כך אופן ההצגה. היכולת להעביר את המסרים בצורה אפקטיבית היא אינה תכונה מולדת, ניתן ללמוד אותה ולהתאמן. 

אני כמובן ממליץ על השתתפות באחת מההדרכות של סדנת פרזנטציה אפקטיבית, או קורס דיבור בפני קהל ושפת גוף - אלו ודאי יתנו לך כלים ומיומנויות להצגה. אחד הכלים אשר יכולים לסייע לכם להתכונן למצגת מנהלים היא מחברת העבודה "להציג!” אשר נותנת לכם מודל לדיבור בפני קהל. חוברת העבודה ״להציג!״ היא פשוט חוברת חובה אצל כל מי שצריך להציג פרזנטציות חשובות בפני קהל. הדגש המעניין במחברת הוא התפיסה שכל אחד בעזרת אימון נכון יכול להתגבר על פחד מפני קהל ולהציג בצורה אפקטיבית.

לרכישת קורס פרזנטציה אפקטיבית למנהלים באימון אישי1/1, לחץ כאן!