בעלי עסק? כדאי שתכירו את התחום המבוקש ביותר כיום- אושר ארגוני


בעלי עסק? כדאי שתכירו את התחום המבוקש ביותר כיום- אושר ארגוני

עובדים רבים בחברות וארגונים שונים מבלים שעות רבות מהיממה במקום עבודתם, והם מהווים את המנוע החשוב ביותר להצלחתו של הארגון למימוש מטרותיו ויעדיו. לכן, בהחלט ניתן לומר כי השקעת משאבים בעובדים, כאשר הדגש הינו על אושר ארגוני, הינה חשובה וקריטית עבור על ארגון באשר הוא. אושר ארגוני נועד לתת לעובדים תחושת מוטיבציה ושייכות, ולשמר את האנרגיה במהלך שגרת עבודתם.

סדנת אושר ארגוני עוסקת בדיוק בנושאים אלה ועוד. במהלך הסדנה, לומדים המנהלים המשתתפים כיצד לאפשר לעובד להכיר את הכוח ואת החשיבות של תפקידו בארגון, לעלות את רמת המוטיבציה שלו על ידי הכרה מעמיקה יותר של אופי הארגון, ופיתוח תקשורת בין אישית על מנת שהעובד יוכל לנהל קשרים משמעותיים ולפתח חברויות עם העובדים הנוספים.

מחקרים מצביעים על כך כי עובדים אשר עובדים בארגון אשר מיישם את שיטותיו וחוקיו של אושר ארגוני, היו מעורבים יותר בעבודה ובחיי החברה, ואף היו בסבירות של למעלה מארבעים אחוזים לקבלת קידום בהתאם לתפקידם. בנוסף, אותם עובדים הצליחו לחוות סיפוק גבוה יותר ותפוקת העבודה שלהם הייתה גבוהה יותר.

אושר ארגוני אינו קשור לגובה השכר של העובד, לאופי תפקידו, או לגובה האחריות המוטלת עליו, אלא דווקא לפרטים הקטנים יותר, שעל פניו פעמים רבות יכולים להיתפס משמעותיים פחות, כאשר בפועל הם מהווים את המשקל המהותי במידת האושר של העובד. פרטים אלה יכולים לבוא לידי ביטוי במידת השייכות והחיבור של העובד כלפי הארגון, מערכות היחסים שקיימות או לא בין חבריו לעבודה, עמידה ביעדי הארגון ותפוקת עבודה.

סדנת אושר ארגוני מונעת את שיחקתם הן של העובדים והן של המנהלים, מעודדת יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה חיובית, אופטימיות ואווירה הרמונית ונעימה. הסדנאות מעוברות על ידי מומחים בתחום אשר מחזיקים בניסיון של שנים רבות ויודעים בדיוק כיצד להעביר למנהלים המשתתפים את הכלים והידע הנדרשים לשיפור רווחי הארגון, אשר יכול להתקיים אך ורק במצב בו עובדי הארגון מאושרים ומגיעים לעבודה בכל יום עם חיוך, תחושת שליחות ושייכות.

אין ספק כי בניגוד לשנים עברו, בעידן הנוכחי, עובדים רבים נוטים לנטוש את מקום עבודתם מסיבות שונות, כאשר הם עושים זאת בדרך כלל בקלות רבה וללא חשש. הסיבה העיקרית להתפטרות מצידו של העובד היא העדר תחושת סיפוק ואושר, ושאיפה למצוא זאת במקום עבודה אחר. למעשה, מדובר בשאיפה די לגיטימית בהתחשב בעובדה כי עובדים רבים כיום משקיעים אנרגיה רבה במקום עבודתם ומבלים בה את חלקו העיקרי של היום.

עובדים אשר שגרת העבודה שלהם מתאפיינת באופטימיות, חשיבה חיובית, עזרה ושיתוף פעולה ועוד, מדווחים על מידת אושר גבוהה ושביעות רצון הן מתפקידם והן מהארגון עצמו, כאשר מנהלי הארגון מדווחים כי עובדים אלה באים לעבוד בכל יום עם חשק, אנרגיה ומוטיבציה, עוזרים יותר אחד לשני, עומדים ביעדי הארגון השונים, מפתחים קשרים ומערכות יחסים ומשרים אווירה נעימה יותר במקום.

סדנת אושר ארגוני אם כן, מאפשרת למנהלים לאפשר לעובדים להגיע לתחושת הסיפוק לה הם כל-כך זקוקים ושואפים. כך המנהלים יוכלו למנוע את שחיקתם של העובדים, היעדרות מעבודה, ואף פיטורים במקרי קיצון מסוימים. עוד נושאים וכלים אשר נרכשים במהלך הסדנה הם הצבת יעדים ומטרות שונות, שינוי של הרגלים, שאיפה להצלחה, פסיכולוגיה חיובית, תקשורת בין אישית, מיינדפולנס ועוד. אותם כלים נבחנים על ידי מומחים בתחום, ולכן נחשבים באופן חד משמעי ומוכח למקצועיים ואפקטיבים.

כיום, יותר בעלי עסקים מבינים את החשיבות שמאחורי ההשקעה בתחום זה, בעיקר כאשר הנתונים מרשימים והתוצאות מהירות ובעלות אפקט כמעט מידי וחיובי. אותם בעלי עסקים אשר שולחים את המנהלים שלהם לסדנת אושר ארגוני מצליחים לשפר את תפקוד העובדים, ובהתאם לכך גם את תפקוד הארגון, הכנסותיו ורווחיו.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!