הסוד מאחורי כל עסק משגשג ומצליח- אושר ארגוני


הסוד מאחורי כל עסק משגשג ומצליח - אושר ארגוני

על כל מנהל קיימת האחריות לשמור על צוות עובדים יעיל, בעל מוטיבציה גבוהה, נלהב, אשר מצליח לעמוד ביעדים בכל יום מחדש. פעמים רבות מנהלים מבקשים מצוות העובדים שלהם להגדיל ראש, לספק תפוקה גבוהה, לעזור לחבריהם לעבודה ולעשות את תפקידם על הצד הטוב ביותר.  דרישות אלה יכולות להיתפס אצל עובדים לא מאושרים כדרישות מוגזמות ואף להחריף את תחושת הניכור שהם חווים.


לעומת זאת, דרישות אלה יראו לגיטמיות לחלוטין אצל עובדים מאושרים אשר חווים סיפוק ועניין במקום עבודתם, מתחזיקים חברויות וקשרים עם שאר העובדים, מרגישים שייכים ומחוברים לחזון הארגון. בעקבות כך, על מנהל הארגון לשים את הדגש העיקרי על פיתוח ויישום של אושר ארגוני במחלקות השונות בארגון, כאשר התועלת הינה ברורה.

מנהלי ארגונים וחברות פעמים רבות אינם יודעים לשאול את השאלות הנכונות. סדנת אושר ארגוני מלמדת אותם כיצד לשים את הדגש על הדברים החשובים והמרכזיים, ולשאול את השאלות אשר יצליחו להעניק לארגון ולמנהלים תמונה מדויקת יותר. שאלות כגון האם העובד משתמש בכישוריו, האם העובד מפגין מעורבות חברתית ומוטיבציה? האם העובד מרגיש שייך, מחובר למטרת הארגון? האם הם מקיימים מערכות יחסים וקשרים במקום העבודה? ושאלות רבות נוספות אשר יכולות לאמוד באופן מדויק את מדדי האושר של הארגון.

מחקרים אשר נעשו בתחום של אושר ארגוני בדגש על חברות וארגונים שונים מסבירים כי הקשר בין שביעות רצונו של העובד לרמת הפרודוקטיביות שלו הינו ישיר ובלתי נפרד. כאשר עובדים אשר דיווחי כי הם מאושרים במקום עבודתם היו נאמנים יותר לארגון, יעלים יותר, רווחים יותר, ואף נשארו לטווח ארוך יותר ולא נעדרו מהעבודה. לעומת זאת, עובדים אשר דיווחי כי הם מרגישים לא שייכים לארגון בו הם עובדים, חווים ניכור ולא מפתחים קשרים חברתיים היו פחות פרודוקטיבים, נטו להיעדר מהעבודה מסיבות שונות, פחות עזרו לעובדים נוספים והתאפיינו במוטיבציה נמוכה במיוחד.


חברות רבות שמו להם ליעד מרכזי להפוך את צוות העובדים למאושרים יותר. אך ברוב המקרים למנהלי הארגון אין את הידע והכלים המקצועיים ליישום ולהשגת היעד. בדיוק לשם כך נוצרה ונבנתה סדנת אושר ארגוני למנהלים. מדובר על המוצר האפקטיבי ביותר כיום אשר מטרתו העיקרית היא להעניק למנהלים המשתתפים את כל המיומנויות והידע לו הם זקוקים על מנת להשיג תוצאות חיוביות ולשמור עליהן לטווח הרחוק.

במהלך סדנת אושר ארגוני למנהלים, המשתתפים למעשה מקבלים מידע תיאורטי רב ומגוון, לצד ארגז כלים רחב. רק לאחר סיום הסדנה ושלב התרגולים, יוכלו המנהלים ליישם את כל אשר למדו על צוות העובדים בהצלחה ובאפקטיביות רבה. כל מנהל שואף להגיע למצב כזה בו עובדי הארגון יגיעו לעבודה בכל יום עם חיוך, תחושת מחויבות, משמעות, ערך וסיפוק, וכך יהיו מאושרים יותר בעבודתם, מה שכאמור מהווה ערך משמעותי עבור הארגון כולו.

אחד המאפיינים המרכזיים ביותר אשר קיימים אצל עובד מאושר הוא מוטיבציה גבוהה. מוטיבציה יכולה להיות מושפעת ממגוון רחב של גורמים, הן שליליים והן חיובים. עובד מאושר יותר מתאפיין במוטיבציה אשר מושפעת מגורמים חיובים כגון תחושת שייכות, חברויות בעבודה, וחיבור אל חזון הארגון. עובד כזה מגיע בכל יום לעבודה עם כוונה אמיתית לקדם את מטרות הארגון ולעמוד ביעדים.

נתונים אלה גורמים לבעלי ארגונים רבים להשקיע (ובצדק) בתחום של אושר ארגוני ולרכוש עבור המנהלים שלהם סדנת אושר ארגוני, לשיפור הרווחים והביצועים של הארגון, ולשמירה על עובדים נאמנים ומרוצים יותר.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!