מהו אושר ארגוני, ומדוע הוא כה חשוב?


מהו אושר ארגוני, ומדוע הוא כה חשוב? 

קיים קשר הדוק ובלתי נפרד בין התפוקה של עובדי הארגון לבין מידת האושר אותה הם חווים. עובדים מרוצים, מסופקים ושבעי רצון עושים את עבודתם על הצד הטוב והמקצועי ביותר. עובדים שמחים מטפחים קשרים טובים יותר הן עם העובדים הנוספים והן עם המנהלים השונים. כמו כן, מחקרים רבים אשר נעשו בתחום ובדקו ארגונים וחברות שונות חושפים כי הסיבה העיקרית בגינה עובדים בוחרים לעזוב את מקום עבודתם היא בעקבות העדר קשרים משמעותיים בעבודה ואי שביעות רצון.

יותר מכך, חוקר אמריקאי אשר עוסק וחוקר את התחום של אושר ארגוני מצא כי עובדים מאושרים פרודוקטיבים יותר, מדורגים גבוה יותר על ידי הלקוחות, ומצליחים לעמוד ביעדי הארגון ואף לעבור אותם. עוד נמצא כי עובדים מאושרים הרוויחו עבור הארגון בו הם עובדים כעשרים ואחת דולרים יותר בהשוואה לארגונים אחרים, המשמעות: יותר משלושים מיליון דולר ברווחי הארגון.

סדנת אושר ארגוני מעניקה מענה ופתרון אפקטיבי ומקצועי לבעלי ארגונים רבים אשר שואפים לשמור על צוות העובדים והמנהלים שלהם מרוצים ושמחים, מתוך ההבנה כי מדובר על השקעה חכמה אשר תניב תוצאות אפקטיביות ותחסוך עלויות רבות.

אושר ארגוני הינו בעל חשיבות רבה בהצלחתו של כל עסק, וקריטי ליכולתו להתגבר על מגוון רחב של מכשולים. אושר ארגוני טומן בחובו את כל הצדדים השונים של הארגון, בניהם מטרות הארגון, סביבת עבודה, רמת המוטיבציה, ציפיות ומטרות, והערך שיש לארגון עבור צוות העובדים והמנהלים. בעוד שארגונים רבים מחזיקים בתרבות ארגונית אשר כוללת האצלת סמכויות וניהול מפולג, ארגונים אחרים דווקא דוגלים בשיתוף בין כל רמות הארגון, עבודת צוות, ובניית קשרים משמעותיים, כאשר ארגונים אלה מתאפיינים בשגשוג והצלחה גבוהים יותר, ובצוות עובדים מרוצה, אמין ומקצועי יותר.

החשיבות הרבה של אושר ארגוני נובעת בעיקר מכך שצוות העובדים והמנהלים מדווחים כי הם מצפים להגיע בכל יום לעבודה ונהנים מעבודתם. כמו כן, בעקבות כך הם נוטים להגדיל ראש, להגיע לתפוקה גבוהה יותר, לפתח קשרים חברתיים איכותיים עם עמיתיהם לעבודה ולהישאר שנים רבות במקום עבודתם. לעומת זאת, ארגונים אשר אינם משקיעים בתחום הכה חשוב של אושר ארגוני מתמודדים עם עובדים אשר לא מצליחים להשתלב בתרבות הארגונית, שמחים ופרודוקטיבים פחות, ונוטים לא להחזיק זמן רב בתפקידם.

עובדים רבים מעידים כי הם מעדיפים לעבוד בארגונים בהם נעים וכייף, לכן כאשר עובד פוטנציאלי מגיע לראיון עבודה אחד הדברים הראשונים אותו הוא בודק רמת הנוכחות והאפקטיביות של אושר ארגוני באותו מקום עבודה. על פניו, ניתן לחשוב כי בעלי הארגון הם אלה אשר משרתים את האינטרסים השונים של צוות העובדים, מעניקים להם מקום עבודה ופרנסה. אך למעשה, חשוב להבין כי המציאות מעט שונה מכך. כל ארגון מתקיים אך ורק בעזרת צוות העובדים והמנהלים שלו, ולכן בהחלט ניתן לומר כי דווקא העובדים הם המשאב החשוב ביותר בכל מקום עבודה באשר הוא.

בעלי ארגונים אשר משכילים לדעת זאת, משקיעים מחשבה ומשאבים רבים בתחום של אושר ארגוני ורוכשים מגוון רחב של מוצרים בנושא, כאשר האפקטיבי והמבוקש ביותר כיום הוא סדנת אושר ארגוני מקצועית אשר בדרך כלל חברה חיצונית מעבירה עבור מנהלי הארגון. למעשה, סדנת אושר ארגוני מלמדת את מנהלי הארגון כיצד עליהם לפעול ובאילו כלים עליהם להשתמש על מנת להפוך את הארגון למקום שמח, אנרגטי ואפקטיבי יותר, כאשר הדגש הוא על עובדים שמחים יותר.

בשורה התחתונה, אושר ארגוני אינו שייך רק למחלקה מסוימת בארגון, אלא מחויב להיות נוכח בכל המחלקות כולן. מדובר על המרכיב המרכזי והחשוב ביותר ביכולת הארגון להתפתח, להתקדם ולהצליח. למעשה, אושר ארגוני מוכח לעמוד בראש סדרי העדיפות של מנהלי הארגון, כאשר מטרתו העיקרית היא לאפשר לכל העובדים והמנהלים בארגון להגיע בכל יום לעבודה בשמחה וברצון, לממש את הפוטנציאל הטמון בהם, לעמוד ביעדים, ולפתח חברויות משמעותיות.

פרודוקטיביות צוותי העובדים והמנהלים של ארגונים אשר שמים להם למטרה לפתח את התחום של אושר ארגוני על ידי סדנת אושר ארגוני מקצועית ואפקטיבית הינה גבוהה יותר באופן משמעותי. כידוע, פרודוקטיביות גבוהה הינה גורם משמעותי בהצלחת הארגון, ומאפשרת לו להגיע למגוון היעדים והמטרות אשר הציב לעצמו, לשמור על תדמית מקצועית וחיובית, ולהמשיך לצמוח ולהתפתח בכל יום מחדש.

אושר ארגוני תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות וטיפס לפסגת המטרות של כל ארגון אשר שואף להצליח ולהחזיק בצוות עובדים ומנהלים מרוצה ואמין. כל אחד מאיתנו מכיר את ההרגשה של לקום בבוקר לעוד יום עבודה ללא כל חשק, להרגיש ניכור, חוסר עניין ומוטיבציה במקום העבודה. מדובר על מצב לא נעים אשר במקרה הטוב גורם לירידה ניכרת בתפקוד העבודה, ובמקרה הפחות טוב לפיטורים מצד המנהל או התפטרות מצד העובד.

סדנת אושר ארגוני יוצאת מנקודת הנחה זו, ומבינה כי על מנת לאפשר לארגון להתנהל בצורה תקינה ומוצלחת על העובדים להיות מרוצים ומאושרים במקום עבודתם. במהלך הסדנה המנהלים מקבלים מגוון רחב של כלים על מנת ליצור מצב זה באפקטיביות וביצירתיות, והיצע רב של רעיונות, תירגולים ויעדים אשר נועדו לשמר את התוצאות ולשמור על מצב אופטימלי והרמוני בין כל המחלקות השונות בארגון.

עובדים מאושרים, בנוסף להיותם פרודוקטיבים יותר, ישמחו וירצו לעזור ולסייע לעמיתיהם וללקוחות הארגון הן מתוך שביעות רצון ורגשות חיובים, והן מתוך קשרים חברתיים אשר פיתחו. בנוסף, ניתן לראות גם אכפתיות גבוהה יותר לצרכים ולמטרות השונות של הארגון וכוונה אמיתית לקדם אותם, תוך מחויבות גבוהה למנהלים ולארגון כולו.

כמו כן, ארגונים אשר בחרו לשים דגש על אושר ארגוני מדווחים כי רמת התשישות והשחיקה מצד צוות העובדים והצוות הניהולי הינה נמוכה יותר באופן משמעותי ביחס לשנים עברו וביחס לארגונים אחרים, מה שמשפיע באופן ישיר על נתוני ההתפטרות והעזיבה שהם בהתאם לכך נמוכים גם כן.

יתרון נוסף אשר ניתן למצוא בנושא כה רחב כמו אושר ארגוני, הוא העובדה כי מנהלים אשר מרוצים במקום עבודתם נוטים להצליח יותר בתחומים השונים של תפקידם, החל מהעברת נאומים, הרצאות, פרזנטציה אפקטיבית, ניהול יעיל ויצירתי של צוות העובדים, השגת יעדי ומטרות הארגון, ועד פגישות ומשא ומתן מול לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים. מנהל אשר מאושר במקום עבודתו יהיה קשוב יותר לצד השני והאווירה תהיה נעימה ונינוחה יותר, מה שמוביל לתוצאות איכותיות יותר, ולהצלחה.

בשורה התחתונה, ארגונים אשר משקיעים משאבים בתחום אושר ארגוני מצליחים לעמוד במטרות וביעדים מדי יום, נהנים מעובדים ומנהלים מאושרים, פרודוקטיבים ומצליחים, תדמית חיובית, ואווירה נעימה. ממש כפי שרגשות שליליים מדבקים, רגשות חיוביים מדבקים אף הם, ועוברים מעובד לעובד וממנהל למנהל. למעשה, בהחלט ניתן לומר כי מילת המפתח של אושר ארגוני היא אופטימיות במקום העבודה.

ניתן למצוא חברות רבות אשר מציעות סדנת אושר ארגוני לחברות, עסקים וארגונים שונים. כיום כל עסק אשר מעוניין להגדיל את רווחיו, להתפתח ולהתקדם, ולשמור על צוות עובדים אמין, יציב, מרוצה ופרודקטיבי מבין כי הדרך האפקטיבית והנכונה ביותר להגשמת מטרות אלה היא סדנת אושר ארגוני, כאשר במהלך הסדנה המנהלים מקבלים ידע רחב בתחום, לצד כלים מעשיים אשר יעזרו להם להפוך את הארגון למקום אופטימי ומצליח יותר.

  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!