מה הקשר בין אושר ארגוני  ופרודוקטיביות?


מה הקשר בין אושר ארגוני  ופרודוקטיביות?

זו שאיפתו של כל מנהל כי צוות העובדים שלו יגיע לעבודה מדי יום עם מוטיבציה גבוהה ואנרגיות, אשר ישפיעו במידה רבה על רמת הפרודוקטיביות שלהם ושל הארגון כולו. עם זאת, המציאות מעט שונה ומורכבת מכך, כאשר עובדים רבים לא מצליחים לעמוד ביעדים או להגיע בכל יום לביצועים גבוהים, להרגיש חיבור כלפי הארגון בו הם עובדים, שיבועת רצון וסיפוק מקצועי. בדרך כלל תסמינים אלה נובעים בעקבות העדר השקעה מצד הארגון והמנהלים בתחום של אושר ארגוני.

הקשר הבלתי נפרד בין רמת הפרודוקטיביות של העובדים לבין מידת שביעות רצונם נעשה בהיר וברור יותר לבעלי ארגונים רבים אשר בהכרח השקיעו משאבים בתחום וגילו תוצאות מהירות ואפקטיביות במיוחד אשר באו לידי ביטוי ברמת ביצועים גבוהה יותר, עמידה ביעדים, והגדלה משמעותי ברווחי הארגון. המשאב היעיל ביותר כיום הינו סדנת אושר ארגוני אשר מנוהלת על ידי אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר בתחום שיודעים כיצד להעביר האלה למנהלי הארגון את הידע והכלים הנחוצים.


למעשה, למעלה ממאתיים מחקרים שונים אשר נערכו בתחום חושפים נתונים זהים: עובדים מאושרים הינם פרודוקטיבים יותר בלמעלה משלושים אחוזים מעובדים לא מאושרים, בנוסף המכירות שלהם הינן גבוהות יותר באופן משמעותי. כמו כן, עובדים אשר חווים שביעות רצון במקום עבודתם אף יצירתיים יותר, מגדילים ראש  ולוקחים פחות ימי חופש, מה שמקדם את היעילות הארגונית.

אין ספק כי המנוע החשוב ביותר של כל ארגון הינו צוות העובדים והמנהלים שלו, הם אלה אשר מצליחים לדחוף את הארגון קדימה ולממש את המטרות והיעדים שלו. צוות עובדים מאושר יפגין בהכרח אופטימיות ומוטיבציה גבוהים יותר, יהיו נאמנים יותר כלפי הארגון, יציבים ומחויבים, ויחזיקו בכוונה אמיתית לקדם את חזון הארגון בכל יום עבודה מחדש.

אחד הנושאים אשר אושר ארגוני שם עליהם דגש הוא הנושא של תקשורת וחברות בין עובדי הארגון. כיום, בעידן המודרני, עובדים ומנהלים רבים מבלים את רוב זמנם במקום העבודה, לכן קיימת חשיבות גבוהה ליצירת קשרים וחברויות, זאת על מנת לשמור על סיפוק, עניין ושביעות רצון במקום העבודה. עובדים אשר לא מרגישים חלק מצוות העובדים או מהארגון בו הם עובדים, עלולים להגיע לעבודה ללא חשק ומוטיבציה ולא להרגיש שייכים, מה שכאמור, פוגע בכושר עבודתם.

סקרים אשר נערכו בנושא של אושר ארגוני בדקו ומצאו כי למעלה מחמישים אחוזים מהעובדים בארגונים השונים אינם מרגישים סיפוק או שייכות במקום עבודתם, זאת לעומת קצת פחות משלושים אחוזים אשר דיווחי כי הם אכן מרגישים שייכים ומחוברים. היבט נוסף שאותו המחקרים בדקו הוא רמת הפרודוקטיביות של העובדים משני צידי המטבע. התוצאות חשפו כי העובדים אשר מרגישים שייכות במקום עבודתם מגלים רמת מוטיבציה גבוהה יותר, מגדלים ראש במהלך העבודה, עומדים ביעדים, מקדמים ומאמינים בחזון החברה, עוזרים יותר לעמיתיהם ואף נשארים במקום העבודה שנים רבות.

לעומת זאת, העובדים אשר דיווחי כי אינם מרגישים כל חיבור למקום עבודתם וסובלים מתחושת אי שייכות וחוסר סיפוק מתאפיינים בס תסמינים שונים כגון תחושת ניתוק וחוסר מוטיבציה, אי עמידה ביעדי הארגון, העדר קשרים וחברויות, שחיקה ותסכול, ואף פעמים רבות עזיבת מקום העבודה. צוות עובדים יציב ואמין הינה אחת המטרות החשובות ביותר של כל בעל ארגון, כאשר קיימת תחלופה גבוהה של העובדים, הדבר עולה משאבים וכספים רבים לארגון.

היבט נוסף ואחרון שייך לקשר וליחסים בין המנהל לצוות העובדים. מדובר על היבט משמעותי במיוחד אשר משפיע באופן ניכר על רמת האושר והסיפוק של העובדים במקום עבודתם. על המנהל לדעת כיצד להוביל את העובדים אל עבר הצלחה ועמידה ביעדים, ולעשות זאת באופן יצירתי, אופטימי ומקצועי. סדנת אושר ארגוני שמה דגש רב על תחום זה, מתוך האמונה כי מנהל מאושר משמע עובדים מאושרים, ומעניקה למנהל את מירב הכלים המקצועים והידע הנדרש על מנת ליישם שיטה זו באופן האפקטיבי והמקצועי ביותר.

כאמור, מידת שביעות רצונם של העובדים היא אולי האלמנט החשוב ביותר בכל ארגון. בעלי חברות וארגונים שונים אשר בוחרים לרכוש עבור מנהלי הארגון סדנת אושר ארגוני יבטיחו כי צוות העובדים יהיה מורכב מאנשים שמחים, אופטימיים, מחוייבים, פרודוקטיבים, ואנרגטיים יותר. מה שיוביל במהירות רבה להישגים ו רווחים גבוהים יותר, תדמית חיובית, ואווירה נעימה במקום העבודה.

סדנת אושר ארגוני מעניקה למנהלים את המיומנויות והכלים לאפשר לעובדים השונים להרגיש שייכות ומוטיבציה גבוהים יותר כלפי הארגון. עובדים אשר חווים משמעות וסיפוק במקום עבודתם בהכרח ירצו להשקיע בו יותר, יהיו מרוצים יותר ויישארו נאמנים. אושר ארגוני יוצא מנקודת הנחה כי ניתן למצוא סיפוק ומשמעות בכל מקום עבודה, בכל סוג ואופי של עבודה, כאשר הבחירה היא בידיים של העובד, והכוח, הכלים והידע הם בידיו של המנהל.

כמו כן, עובד מאושר מבין כי הוא חלק ממשהו גדול ושלם, כאשר לתפקידו משמעות רבה בהצלחתו והתפתחותו של הארגון כולו. סדנת אושר ארגוני מלמדת את המנהל כיצד ומתי עליו להעניק משוב חיובי, באילו כלים עליו להשתמש על מנת לעודד מוטיבציה ולהעלות את רמת הפרודוקטיביות של העובד, ולאפשר לו להרגיש שייכות וסיפוק ברמה הגבוהה ביותר.

כל עובד באשר הוא, בין אם תפקידו נושא אחריות רבה או לא, נתון תחת לחץ פעמים רבות במהלך יום העבודה. לחץ הינו הגורם המשמעותי ביותר בתהליך של שחיקתו של העובד, לכן, כחלק מתהליך אפקטיבי של אושר ארגוני, על המנהל לחלק בצורה שווה ונכונה את העבודה והמטלות בין צוות העובדים, לעודד שיתוף פעולה, הגדלת ראש, עזרה הדדית, ועמידה ביעדים בכל יום מחדש. מדובר על משימה מורכבת אשר טומנת בחובה אחריות רבה, כאשר מנהלים רבים בוחרים לשדרג את הידע שלהם ואת ארגז הכלים באמצעות סדנת אושר ארגוני, ולהבטיח כי יעמדו ביעדים אלה.

אמנם בעלי ארגונים ומנהלים רבים מכירים את הנושא של אושר ארגוני ומבינים את חשיבותו הרבה, אך לא יודעים כיצד עליהם למדוד את שביעות רצונם של העובדים או את רמת האושר שלכם במקום העבודה. נתונים כגון עמידה ביעדים, פרודוקטיביות גבוהה, תחלופה, אחוזי עזיבה, עמידה במטרות שונות, יציבות, אמינות, ומחויבות כלפי הארגון יכולים להעיד על מצבם הרגשי של העובדים ועל מידת האושר שלהם. כמו כן, כלי נוסף אשר יכול לעזור לקבל תמונת מצב בהירה ורחבה הוא מילוי של שאלון שביעות רצון אשר מנהלי הארגון יחלקו לצוות העובדים.

חשוב להבין כי אושר ארגוני הינה גישה ניהולית לכל דבר ודורשת מצד מנהלי הארגון ידע רחב בתחום, לצד מיומנויות רבות וכלים מקצועיים. סדנת אושר ארגוני נוצרה במטרה להעניק פתרון יעיל ומהיר בתחום עבור חברות וארגונים שונים, במטרה לשדרג, לשפר ולפתח אותם, להגדיל את הרווחים, לשמור על תדמית מקצועית חיובית, ובעיקר על עובדים מאושרים אשר הם המשאב העיקרי למימוש מטרות אלה.

לסיכום, אין ויכוח על כך כי המשאב החשוב ביותר בכל ארגון הוא צוות המנהלים והעובדים שלו. חשוב לזכור כי מדובר על משאב אשר מורכב קודם כל, מבני אדם. וכידוע, כאשר אנשים שמחים, מאושרים, אופטימיים ומסופקים יותר הם יתפקדו באופן יעיל, חכם ויצרתי יותר, ובהכרח יהיו נאמנים ויציבים יותר הן בחיים והן במקום עבודתם.


  • לקריאה על סדנת "אופק לאושר" סדנת אושר ארגוני, לחץ/י כאן!
  • להורדת פלייר בקובץ PDF "סדנת אופק לאושר", לחץ/י כאן!
  • לרכישה או לעיון בספרון "תכנית 28 הימים - אופק לאושר" המלווה את הסדנה, לחץ/י כאן!
  • להזמנה ולקבלת פרטים נוספים על סדנת "אושר ארגוני" בהנחיית חברת משכוכית ייעוץ והדרכה, צרו קשר עכשיו - לחץ/י כאן!