3 סיבות לקיום סדנת מכירות בארגון שלכם


יום בהיר אחד, אתם מגלים שהיקף המכירות ירד מאוד. לאמיתו של דבר, בימים אלה, מדובר בתרחיש צפוי. אחרי ככלות הכל, בשל משבר הקורונה, עסקים חווים האטה משמעותית בקצב העבודה, היקף המכירות יורד. למרבה הצער, הרבה עסקים נסגרים. אכן, בתקופה האחרונה, עסקים חווים מציאות עגומה למדי. אבל האם כך חייבים הדברים להראות? מן הידועות הוא, שלא רק שינוי חשיבה בורא מציאות, אלא גם עשיה לכיוון החיובי, והרצוי לנו, כארגון. אחד מכיווני הפעולה בימים אלה, אשר עשוי לשפר את סיכויי ההישרדות של הארגון שלכם, הוא קיום קורס מכירות לעובדים. על פניו, אתם ודאי חושבים "קורס מכירות. מי יכול להרשות לעצמו להוציא כסף על דברים כאלה עכשיו?"

לפיכך, מובאות להלן שלוש סיבות לכך שקיום סדנת מכירות שווה את ההשקעה הכספית. כן, גם בימים אלה, של חוסר ודאות, האטה בפעילות ואף עצירה שלה:

חשוב וטוב ללמוד דברים חדשים, ולרענן ידע קיים במסגרת סדנת מכירות

  • דווקא בתקופה כזו, על אף ולמרות ההאטה במגזר העסקי, חשוב שהארגון לא יקפא על השמרים. נהפוך הוא: נבון מאוד לנצל את הזמן שהתפנה פתאום, ולהשקיע אותו בלמידה, אשר תשרת את הארגון בטווח הארוך. זה הזמן לרכוש כלים חדשים לעבודה ולהתמודדות עם הלקוחות, לתרגל אותם ובד בבד, לרענן ידע קיים, אשר בלהט העשיה עד המשבר, נשכח ונעשה בו פחות שימוש. אין לדעת מתי ואיך המשבר הנוכחי יסתיים, אבל אם תקדישו את פרק הזמן הזה כדי ללמוד ולהתמקצע, תצאו בטוחים ומצויידים יותר בכלי עבודה יעילים כאשר המשבר יסתיים. ייתכן שארגז כלים חדש ומשוכלל יותר יאפשר לארגון שלכם לצאת לדרך חדשה, ולהביא את הארגון שלכם לגבהים ולשגשוג.

חשוב לתת לעובדים הרגשה שמשקיעים בהם – גם בעזרת סדנת מכירות לארגון

  • מזה כשמונה חודשים, אנחנו שומעים וקוראים חדשות לבקרים על עשרות, ואולי מאות אלפי עובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת. גם העובדים שהתמזל מזלם ושומרים על מקום העבודה שלהם גם בתקופה זו, נכנסו להתנהלות שמבטיחה להם הישרדות, אבל לא יותר מזה. קרוב לוודאי שגם הארגונים המעסיקים פועלים בימים אלה רק כדי לשרוד. אבל צריך לזכור שדווקא העצמת העובדים בעת הזו, עשויה לתרום לכך שהעובדים לא רק יישארו בארגון ויהיו נאמנים לו, אלא גם יהיו בעלי מוטיבציה להמשיך ולתרום לארגון, לתת מעצמם ובכך להוביל אותו להמשך הצלחה. במילים אחרות, זה לא סוד שכשמשקיעים בעובד, מקבלים בחזרה הרבה יותר.

חיזוק תהליך המכירה בארגון באמצעות סדנת מכירות

  • מכירה היא אחת ממיומנויות המפתח הנחוצות לעובדים של כל ארגון באשר הוא, בתקופה כזו, שיש בה חוסר ודאות, מדובר במיומנות חיונית ממש. חשוב לעבוד על חיזוק תהליך המכירה בארגון: לבחון אותו, לראות היכן ניתן לשפר, מה ניתן לשמר וכיו"ב. קורס מכירות או סדנת מכירות בהחלט עשוי לתת את המענה לצורך הזה. זאת, מפני שכאמור, קורס מכירות מציע לימוד ותרגול של מיומנויות מכירה וכלים אחרים אשר יהפכו את עבודתו של איש המכירות ליעילה יותר, הן מבחינת התהליך שיעבור עם הלקוחות, והן במבחן התוצאה, קרי, הגדלת היקף המכירות.

לסיכום, תקופת הקורונה אינה קלה לאף אחד, על אחת כמה וכמה לא במגזר העסקי. מטבע הדברים, בתקופות של משבר וקושי, הנטיה האנושית היא להכנס למצב הישרדות. אמנם זוהי תגובה טבעית למשבר, אבל הדרכת מכירות בעזרת קורס מכירות או סדנת מכירות בהחלט פתרון אשר עשוי לאפשר לארגון להגיע למצב שונה בתקופה כה מאתגרת, לשמור על המורל ועל התפקוד, ואולי אפילו לגרום לכך שהארגון יתאושש בצורה קלה ומהירה יותר מהמשבר, כאשר הוא יסתיים.