למה סדנת מכירות תקופתית היא סדנת חובה לכל אנשי המכירות בארגון

למה סדנת מכירות תקופתית היא סדנת חובה לכל אנשי המכירות בארגון

רבים סבורים כי סדנאות מכירה או סדנת מכירות מתאימה בעיקר לאנשי מכירות בתחילת דרכם, או לחילופין לכל מי שמתעניין בתחום ורוצה לנסות את מזלו. אך למעשה, סדנת מכירות תקופתית הינה מהותית וחשובה במיוחד גם עבור אנשי מכירות ותיקים. זה נכון, על פניו לאנשי מכירות ותיקים אמור להיות כל הידע והכלים על מנת להצליח, אך בפועל הדברים לא בדיוק עובדים כך. לעיתים אין מספיק ידע, והכלים לא מספיק אפקטיבים ונכונים, ולעיתים איש המכירות פשוט מאבד מהדרייב המקצועי. סדנת מכירות תקופתית מרעננת את הידע הקיים, מונעת עייפות, שחיקה, והעדר דרייב. תחום המכירות הינו עולם מורכב ומלא באתגרים, עמידה ביעדים, התנגדות מצד הלקוחות, תחרותיות, גורמים אלה מאיצים שחיקה וחוסר ביטחון. המהות של סדנת מכירות היא לעצור לרגע את המירוץ, ולרענן את כל הידע, והתשוקה לתחום.

כמו כן, סדנת מכירות תקופתית מחזירה לאנשי המכירות את הביטחון, משדרגת את היכולות, הטכניקות והכלים הקיימים, ובהתאם לך גם תהליך המכירה הופך לאיכותי יותר ואפקטיבי יותר. בדרך כלל סדנת מכירות תקופתית תהיה ממוקדת וקצרה יחסית, על מנת לרכז את הכל ביום או יומיים, ולא לפגוע בשגרת העבודה של אנשי המכירות העצמאיים, ואנשי המכירות אשר עובדים בעסק או בחברה תחת מנהל.


תהליך מכירה נכון מבוסס על קשר אינטימי באופן יחסי אל מול הלקוח, מתוך הבנה בסיסית בתקשורת והבנה של שפת גופו. סדנת מכירות מבקשת לרענן ידע זה, ולהעניק כלים משודרגים לתקשורת נכונה מול הלקוח. כאשר איש המכירות חש ביטחון ויודע לקרוא את האדם שמולו, ירגיש פחות לחץ, ובהתאם לכך יותר ביטחון. כמו כן, במהלך סדנת מכירות מקצועית מתקיימת סימולציה ויישום הכלים והידע הנרכשים, כך שעובד המכירות יכול להתנסות, ולרכוש ביטחון עוד לפני שחוזר לעבודתו.

בניגוד לעולם בחוץ, כאשר מדובר על סדנת מכירות, האווירה הינה פחות תחרותית, ויש הרגשה של הרמוניה והבנה אחד כלפי השני, שהרי מדובר בחדר מלא באנשי מכירות אשר מבקשים לשפר את היכולות שלהם, לרענן את הידע, ולקבל כלים וטכניקות חדשים לביצוע. כמו כן, בניגוד לזמן אמת, בזמן הסדנה מתקיים חלל בטוח ומאפשר בו מתבצעת סימולציה והדגמה של כל הנלמד במהלך הסדנה, כך שאנשי המכירות יוכלו ליישם את אשר למדו, לקבל ביקורת, וללמוד מכך.

בנוסף, כאשר אתם שולחים את אנשי המכירות שלכם אל סדנת מכירות תקופתית, אתם שומרים על דרייב העבודה שלהם, על יכולות וטכניקות מכירה מהטובות והמשודרגות שיש כיום, וכל זה מועבר על ידי איש מקצוע, בעל ניסיון רב בתחום, איש מכירות בפני עצמו. סדנת מכירות אשר מתנהלת על ידי איש מקצוע מן התחום, מעוררת תחרותיות ודרייב, כאמור, קריטריונים שיכולים לדעוך מעט לאורך זמן עבודה ממושך.

אין ספק כי סדנת מכירות תקופתית לאנשי מכירות היא קריטית וחשובה במיוחד. מדובר בהכרח בכל עסק, חברה או ארגון אשר מעוניינים לתחזק את מחלקת המכירות שלהם, לשמור עליה באיכות הגבוהה ביותר, וכמובן, להגדיל באופן ניכר את רווחי המכירות של העסק. מחלקת המכירות הינו המקום החשוב ביותר בכל עסק, וכאשר המחלקה אינה מתפקדת כראוי ולא מספקת תוצאות, המשמעות לכך היא שהעסק אף הוא לא מספק תוצאות, ובהתאם לכך מתקיימת דעיכה כלכלית של העסק. המוצר או השירות אותם מספקים הארגון יכולים להיות איכותיים, מקוריים, וחדשניים, אך כאשר אנשי המכירות בארגון לא מצליחים לעמוד ביעדים, זוהי נורת אזהרה שיש להתייחס אליה. סדנת מכירות תקופתית יכולה לשפר פלאים את יכולות הצוות, ולשדרג את אחוזי המכירה בצורה משמעותית.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.