3 דרכים להעברת מסרים בצורה אפקטיבית- שפת גוף ותקשורת אפקטיבית

3 דרכים להעברת מסרים בצורה אפקטיבית - שפת גוף ותקשורת אפקטיבית 

היכרותו של קהל היעד והערכות בהתאם הינו אחד המרכיבים המרכזיים והחשובים במהלך פרזנטציה אפקטיבית. למעשה, התוכן והמידע מופנים כלפי אותו קהל יעד, כמו גם העברת המסר הרלוונטי. האופן בו הקהל מקשיב ומתנהג משפיע במידה רבה על ההצלחה של הפרזנטציה. בעקבות כך, על המנהל אשר מעביר את הפרזנטציה לדעת כיצד לעורר את סקרנותו של קהל היעד, לשמור על הערנות ותשומת הלב שלו. אחד הכלים האפקטיביים ביותר כיום לכך הוא סדנת שפת גוף ופרזנטציה אפקטיבית.

מחקרים רבים אשר נערכו בתחום, מסבירים כי התהליך של העברת מסר או פרזנטציה אפקטיבית כולל שלושה היבטים חשובים:

  1. שפת גוף- האופן שבו המנהל משתמש בקול שלו ובגופו אל מול הקהל.
  2. תוכן- מידע רלוונטי, מקצועי ואיכותי.
  3. תקשורת- הכלים והשפה הלשונית איתה המנהל מעביר את המסר.

בעידן המודרני שפת הגוף הינה פחות מוכרת ונשלטת ביחס לשפה המדוברת, לכן פעמים רבות רבים מאיתנו נוטים לשכוח מקיומה, כאשר בפועל, היא בעלת המשקל המשמעותי והגדול יותר בהעברה אפקטיבית ונכונה של מסרים שונים. מדובר על כלי חשוב במיוחד עבור מנהלי ארגונים רבים אשר הצלחתו ושגשוגו הכלכלי של הארגון תלוי במידה רבה באפשרות של המנהלים להעביר את המסר הנכון והמדויק ביותר ללקוח, כאמור, בדרך היעילה והיצרתית ביותר.

ישנן 3  דרכים מרכזיות להעברת מסרים בצורה אפקטיבית, כאשר כולן קשורות באופן כזה או אחר לשפת הגוף:

  1. אחד הדברים האהובים ביותר (בין אם הם מודעים לכך או לא) על קהל היעד ולקוחות באופן כללי הוא יצירת קשר עין. כאשר המנהל מתבונן בעיניו של הלקוח הוא משדר לו כי הוא חשוב לו ומעניין אותו, וכמובן כי הוא בעל ביטחון אישי ומקצועי כאחד. קשר העין מאפשר למנהל ליצור מעין קשר אינטימי יותר עם הלקוח ולרכוש באמונו וסקרנותו. מנהל אשר אינו יוצר קשר עין עם קהל היעד או הלקוח משדר חוסר ביטחון, וזה כידוע תכונה לא מאוד רצויה אצל מנהל מקצועי אשר יכולה להפריע לו לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר.
  2. שפת גוף נכונה הינה קריטית בהעברת מסר בצורה אפקטיבית ונכונה. על המנהל להיות מודע לשפת גופו ולהכיר לעומק את התחום, כך שידע כיצד עליו לפעול על מנת לזכות באמון ובעניין של הקהל, ולהעביר את המסר על הצד היעיל ביותר. שפת גוף נכונה משדרת בראש ובראשונה ביטחון ונינוחות מצידו של המנהל, ובהתאם לכך יכולה גם להשפיע באותו האופן על הלקוח. כאשר שפת הגוף של המנהל משדרת לחץ וחוסר ביטחון, הלקוח ירגיש זאת מיד, ופעמים רבות מצב זה יכול לגרום לנפילתה של העברת המסר ופוטנציאל המכירה. שפת גוף נכונה חשובה במיוחד הן במהלך פרזנטציה חשובה והן במהלך אינטראקציה אישית, אחד על אחד, בין המנהל ללקוח הפוטנציאלי.
  3. הופעה ייצוגית הינה בעלת השפעה ניכרת גם כן בתהליך אפקטיבי של העברת מסר ללקוח. על המנהל להיות בעל מראה סמכותי, מקצועי וייצוגי ועל כן עליו להתלבש באופן דומה. לקוח אשר נמצא באינטראקציה מול מנהל אשר נראה מכובד ומוקפד באופן מידי ירגיש כי מדובר באיש מקצוע, והמנהל ירכוש את אמונו של הלקוח.


סדנת שפת גוף מקצועית מעניקה למנהל שיטות אפקטיביות אשר מלמדות אותם את כל רזי שפת הגוף ושימוש נכון בה. בעלי עסקים, חברות וארגונים שונים אשר מעוניינים לשפר את התדמית האישית והעסקית שלהם ושל הצוות הניהולי שלהם רוכשים עבורם סדנת שפת גוף, ובכך גם זוכים באופן ישיר בהגדלת היקפי המכירות, זאת על ידי שימוש נכון יותר של שפת הגוף מצד המנהלים.