5 כללים שיהפכו את הפרזנטציה שלכם לאפקטיבית ומקצועית


5 כללים שיהפכו את הפרזנטציה שלכם לאפקטיבית ומקצועית

פרזנטציה איכותית, אפקטיבית ומקצועית מורכבת משלושה שלבים חשובים במיוחד, הכנה מעמיקה ומקצועית, שימוש נכון בשפת גוף וטון דיבור, והכרת הלקוח הפוטנציאלי. על המנהל לדעת כיצד לבצע שלבים אלה באופן יסודי ומקצועי ולהחזיק במיומנויות רבות ומגוונות אשר יבטיחו את הצלחת הפרזנטציה, שהיא למעשה השגת הלקוח ושכנעו לרכוש את המוצר או השירות אותו הארגון מספק.

קיימים סוגים שונים של פרזנטציות, כאשר לכולן מטרה משותפת והיא להעביר את המספר באופן אפקטיבי ולהציג את המוצר לקהל לקוחות פוטנציאלי באופן מקצועי ויצרתי, על מנת להצליח לרכוש את סקרנותם ואמונתם ולהניע אותם לכדי רכישה או השקעה. מדובר על כלי יעיל וחשוב בהצלחתו של כל ארגון, אשר יכול להבטיח את התפתחות הארגון ואת שגשוגו הכלכלי.

אז מה היא בכלל פרזנטציה אפקטיבית? להלן 5 כללים שיצליחו לעשות סדר ולשפוך מעט אור על הנושא:

  1. ראשית, פרזנטציה אפקטיבית היא כזו שמתכוננים אליה ארוכות ובאופן המקצועי והרחב ביותר. כלומר, הכרה ולמידה של החומר לעומקו, מעברים חלקים בין נושא לנושא והכנה של משפטי מפתח. הכנה מראש יכולה להבטיח כי המנהל ידע בדיוק מה צפוי לו, יהיה בשליטה ויהנה מביטחון גבוה. כמו כן, ההכנה מונעת התפזרות אשר פעמים רבות יכולה לקרות במהלך פרזנטציה ולגרום לקהל לאבד סבלנות או עניין הן בנושא הרלוונטי והן במנהל עצמו.
  2. פרזנטציה אפקטיבית - הנעה למכירה: על מנת שפרזנטציה תהיה אפקטיבית ותניע בסופו של דבר את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה של רכישת המוצר או השירות אותו המנהל מציג, על המנהל להשתמש בכלים יצירתיים ומגוונים אשר יעוררו את סקרנותו של הלקוח,  ויבהיר לו כי מדובר במוצר אשר יעניק לו פתרון מקצועי ויעיל. כמובן שמדובר בפעולה רגישה אשר דורשת מצידו של המנהל ידע וניסיון, על מנת לא להעניק ללקוח הרגשה של מכירה אגרסיבית.
  3. פרזנטציה אפקטיבית - שימוש נכון בשפת גוף וטון דיבור: מדובר על אחד הקריטריונים המרכזיים עליו מוכרח המנהל להקפיד. שפת גוף נכונה תשדר לקהל מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, תציג את המנהל כבעל ביטחון ואמינות ותאפשר לו להעביר את המסר באופן היעיל והנכון ביותר.
  4. פרזנטציה אפקטיבית ויצירתיות: מדובר על הכרח של ממש עבור כל פרזנטציה מקצועית ואפקטיבית. היצירתיות צריכה לבוא לידי ביטוי על ידי מגוון רחב של אלמנטים שונים אותם יש לפזר בחוכמה לאורך כל הפרזנטציה. המטרה של חשיבה יצירתית היא למעשה לגרום ללקוח מצד אחד שעשוע ואתגר מחשבתי, ומצד שני סקרנות והתרשמות גם מהמנהל עצמו וגם מהאופן בו מוצגים הנושאים השונים והמוצר הרלוונטי.
  1. פרזנטציה אפקטיבית - דיבור בגובה העיניים ושמירה על אותנטיות: לקוחות רגישים במיוחד לניסיון אגרסיבי מדי מצדו של המנהל אשר נועד להרשים אותם או לגרום להם לקנות את אותו מוצר אשר מוצע להם. על המנהל לגרום ללקוח להאמין כי מדובר במוצר או שירות אותו הוא צריך, ועליו לעשות זאת באופן רגיש, מקצועי ונעים. מנהלים אשר נוטים להשתמש בשפה גבוהה מדי או בתהליך מכירה אגריסבי מדי יכולים פעמים רבות לפספס את הלקוח.

בעלי ארגונים אשר מעוניינים להבטיח כי המנהל שלהם יכיר לעומק את הכללים השונים לפרזנטציה אפקטיבית ומקצועית ויעשה בהם שימוש, בוחרים לרכוש סדנת פרזנטציה אפקטיבית על ידי חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום זה. כיום, אין ספק כי מדובר על הכלי המקצועי, היעיל והמבוקש ביותר אשר מצליח לשפר את המיומנויות האישיות והמקצועיות של מנהלים רבים. כאשר הצוות הניהולי שלכם יודע כיצד להעביר פרזנטציה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר אתם למעשה מבטיחים כי הארגון שלכם יהנה מתדמית חיובית והישגים כלכליים רבים.